Společnost Netflix Inc., dominantní světová streamovací platforma, zveřejnila působivý nárůst počtu předplatitelů ve třetím čtvrtletí. Růst byl přičítán snahám společnosti o potlačení sdílení hesel a zvýšenému zájmu o nedávno zavedenou úroveň podporovanou reklamou. Po skončení středečního trhu Netflix oznámil, že ve třetím čtvrtletí získal dalších 8,76 milionu globálních předplatitelů, čímž překonal očekávaný odhad 5,49 milionu podle Street Account.
Přírůstek ve třetím čtvrtletí je pro Netflix nejvýraznějším čtvrtletním přírůstkem předplatného od výluky Covid ve druhém čtvrtletí roku 2020, kdy streamovací služba získala 10,1 milionu předplatitelů, protože lidé zůstali doma kvůli pandemickým omezením. Zisk za čtvrtletí byl vykázán ve výši 3,73 USD na akcii oproti očekávaným 3,49 USD, zatímco tržby dosáhly podle odhadů LSEG předpokládané hranice 8,54 miliardy USD.
Počet předplatitelů překonal očekávání a dosáhl celkem 247,15 milionu oproti předpokládaným 243,88 milionu. Netflix dále prozradil, že počet členů jeho reklamního plánu se ve třetím čtvrtletí zvýšil přibližně o 70 %. Přesné procento své základny obsluhované tímto tarifem však nezveřejnila.
Dále tržby za třetí čtvrtletí vykázaly nárůst oproti předchozímu roku, a to na 8,54 miliardy USD ze 7,93 miliardy USD, což odráží rostoucí dominanci společnosti na trhu. Čistý zisk se rovněž zvýšil na 1,68 miliardy USD, tj. 3,73 USD na akcii, z loňských 1,4 miliardy USD, tj. 3,10 USD na akcii. V souvislosti s rostoucími výrobními náklady a snahou o zlepšení ziskovosti společnost Netflix oznámila zvýšení cen za své základní a prémiové služby, zatímco reklamní úroveň a standardní plány zůstávají v USA beze změny na 6,99, resp. 15,49 dolaru měsíčně.
Děje se tak v návaznosti na čerstvou dohodu Netflixu s hollywoodskými scenáristy, která vyžaduje vyšší mzdy a benefity v závislosti na popularitě streamování. Tato dohoda je součástí probíhajících jednání mezi Netflixem a dalšími členy Aliance filmových a televizních producentů (AMPTP) a jejich stávkujícími herci, která předpovídají zvýšení nákladů na tvorbu obsahu po dokončení nové smlouvy.
Spolupředseda představenstva Ted Sarandos poznamenal, že proces vyjednávání se SAG-AFTRA byl negativně ovlivněn neočekávanými dodatečnými požadavky cechu na odvody za předplatitele. Bylo však poskytnuto ujištění, že Netflix a AMPTP jsou i nadále odhodlány dosáhnout oboustranně výhodné dohody, a to navzdory zablokovaným jednáním z minulého týdne.
Pokud jde o čtvrté čtvrtletí, Netflix předpokládá 11% nárůst tržeb, které dosáhnou 8,69 miliardy USD, i když mírně pod očekáváním Wall Street ve výši 8,77 miliardy USD. Společnost však předpokládá, že čistý přírůstek předplatitelů za čtvrté čtvrtletí bude na stejné úrovni jako ve třetím čtvrtletí. Díky rostoucím ziskům očekává streamovací služba 20% provozní marži pro rok 2023 a rozmezí 22-23% provozní marže pro celý rok 2024.

V reakci na obavy ohledně odměňování vedoucích pracovníků Netflix ujistil akcionáře o svém rozhodnutí provést v roce 2024 “podstatné změny” ve svém modelu odměňování. Odměňování bude sice stále založeno na výkonnosti, ale nyní by se mělo přizpůsobit konvenčnějším modelům.
V roce 2022 si Sarandos a bývalý spoluředitel Hastings přišli každý na více než 50 milionů dolarů. Hastingsův výdělek byl z větší části pobírán v akciových opcích, zatímco Sarandos se rozhodl brát základní plat ve výši 20 milionů dolarů a zbytek v akciích. Po Hastingsově rezignaci byl novým spoluředitelem jmenován Greg Peters a společnost omezila platy vedoucích pracovníků na 3 miliony dolarů. To nebrání vedoucím pracovníkům v ročním cílovém bonusu a dalších akciových odměnách.
Společnost Netflix však také naznačila možné překážky pro čtvrté čtvrtletí. Upozornila, že silný americký dolar v posledních měsících by mohl mít za následek dopad na tržby v posledním čtvrtletí roku ve výši zhruba 200 milionů USD. Ačkoli tedy výkonnost Netflixu zůstává vysoká, vnější finanční faktory by ještě mohly hrát roli v jeho výsledcích na konci roku.