account_circle
Zisk Hyundai Motor ve třetím čtvrtletí nedosáhl předpovědi, akcie klesají

Zisk Hyundai Motor ve třetím čtvrtletí nedosáhl předpovědi, akcie klesají

Sílící konkurence a zpomalující se poptávka ovlivňují budoucnost Hyundai navzdory cílovému zisku v roce 2024.

Společnost Hyundai Motor ve čtvrtek vydala varování před zpomalující se poptávkou a sílící konkurencí na trhu a zároveň zachovala svůj cíl zisku pro rok 2024, a to i po 7% poklesu provozního zisku ve třetím čtvrtletí. Toto oznámení vedlo k poklesu akcií společnosti o více než 5 %.

Na pozadí rostoucí politické nejistoty a globálních geopolitických rizik se podnikatelské prostředí pro automobilový průmysl zhoršuje,” varoval v konferenčním hovoru finanční ředitel (CFO) společnosti Hyundai Motor Lee Seung-jo.

Hyundai Motor je společně se svou dceřinou společností Kia Corp třetím největším výrobcem automobilů na světě podle objemu prodeje. Společnost vykázala za čtvrtletí od července do září provozní zisk ve výši 3,6 bilionu wonů (2,6 miliardy USD). Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje aktuální údaj pokles; před rokem společnost vykázala zisk ve výši 3,8 bilionu wonů.

Zdroj: Getty Images

Vykázaný provozní zisk byl také nižší než dříve předpokládaný průměr 3,9 bilionu wonů podle odhadu LSEG SmartEstimate. Tato prognóza je vytvořena na základě odhadů konzistentně přesných analytiků a zahrnovala 20 samostatných předpovědí.

Jedním z hlavních faktorů, které přispěly ke ztenčení zisku, byly zvýšené záruční náklady v hodnotě 320 miliard wonů na motory SUV Santa Fe v USA. Další významnou příčinou byly rostoucí prodejní pobídky, kterým čelila v důsledku celosvětového zpomalení poptávky po automobilech.

Navzdory těmto problémům si Hyundai i nadále drží svůj plánovaný cíl pro konec roku 2024. Stanoveným cílem je provozní marže klesající v rozmezí 8 % až 9 %. Od září letošního roku již automobilka vykázala provozní marži ve výši 8,9 %.

Zpráva o snížení zisku měla za následek, že cena akcií Hyundai Motor pokračovala v cestě dolů a zaznamenala další pokles o 3,7 %.

Podobně chmurný výhled poptávky po automobilech a zvyšující se náklady signalizovaly také velké evropské automobilky, jako jsou Volkswagen, Mercedes-Benz a BMW. To vedlo k tomu, že tržní hodnota tohoto odvětví se snížila o miliardy eur.

Celosvětový maloobchodní prodej společnosti Hyundai Motor zaznamenal ve třetím čtvrtletí ve srovnání s předchozím rokem pokles o 5 %. Pokles evropských prodejů kompenzoval nárůst prodejů ve Spojených státech a Jižní Koreji.

Navzdory poklesu prodeje elektromobilů Hyundai došlo k působivému nárůstu prodeje hybridních elektromobilů. Společnost zaznamenala oproti předchozímu roku skok v prodeji svých hybridních elektromobilů, které se těší vysokým ziskovým maržím, o více než 40 %.

Hyundai v srpnu oznámil plán zdvojnásobit nabídku hybridních vozidel, aby tak čelil celosvětovému zpomalení poptávky po elektromobilech. Kromě toho snížila cíle pro prodej elektromobilů a odložila vývoj a uvedení některých modelů elektromobilů na trh.

Dále Hyundai vydal prohlášení týkající se plánované primární veřejné nabídky akcií (IPO) své indické jednotky. Výtěžek z veřejné nabídky akcií bude investován především do posílení pozice společnosti na indickém trhu. Hyundai rovněž uvedl, že po přezkoumání své investiční strategie v Jižní Koreji letos představí svou politiku návratnosti akcionářů.

Zdroj: Getty Images

Po indickém IPO se někteří burzovní analytici domnívali, že čtvrteční pokles ceny akcií Hyundai odráží zklamání trhu z absence jasné politiky návratnosti pro akcionáře.

Mezitím společnost Hyundai Motor India zažila skličující debut na trhu, když se její akcie v úterý propadly o 7,2 %. Největší primární veřejná nabídka akcií (IPO) v zemi se setkala s vlažnou reakcí drobných investorů kvůli obavám z příliš vysokého ocenění a zpomalení průmyslu.

Na jiném místě Hyundai zveřejnil, že jeho nová americká továrna se sídlem v Georgii bude postupně zvyšovat výrobu od zahájení provozu na začátku tohoto měsíce. Elektromobily vyrobené v této továrně budou mít nárok na americké federální daňové úlevy.

Pokud jde o budoucí spolupráci, Hyundai Motor a General Motors v září oznámily nezávaznou dohodu o prozkoumání potenciálního společného vývoje vozidel, řízení dodavatelského řetězce a technologií čisté energie.

Navzdory náročnému prostředí a obavám trhu Hyundai vytrvale drží krok se svým cílem dosáhnout zisku v roce 2024 a nadále zkoumá možnosti, jak posílit svou pozici v globálním automobilovém průmyslu.

Předchozí článek

Akcie společnosti Tesla stouply o téměř 12 % po předpovědi rostoucích prodejů automobilů

Další článek

BTIG varuje před 5% poklesem akciového trhu v nadcházejících týdnech

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies