Zdá se, že výdaje na elektronické obchodování se na začátku roku drží lépe, než se očekávalo, a to by mohlo společnosti PayPal Holdings Inc. pomoci, až v pondělí odpoledne zveřejní své výsledky.
Akcie společnosti zabývající se elektronickým obchodováním ztratily od začátku roku 2022 60 % své hodnoty, přičemž vedení společnosti PayPal (PYPL) během tohoto období provedlo řadu snížení směrných čísel, ale někteří analytici očekávají, že vedení tentokrát očekávání zvýší.
„Vzhledem k našemu přesvědčení, že růst na úrovni trhu v 1. čtvrtletí značně převyšuje základní předpoklady společnosti PYPL, a vzhledem k tomu, že ve 2. čtvrtletí dojde k dalšímu zmírnění kompenzace, očekáváme mírné zvýšení celoročního plánovacího předpokladu,“ napsal analytik společnosti Jefferies John Hecht.
Ačkoli společnost na posledním hovoru k výsledkům nenabídla oficiální výhled, vedení očekává, že jako „plánovací předpoklad“ porostou tržby za celý rok středním jednociferným tempem na měnově neutrální bázi.
Vzhledem k širším trendům v oblasti elektronického obchodování a zmírnění srovnání ve druhém čtvrtletí by podle Hechta mohlo vedení společnosti PayPal hovořit o dalším zrychlení a celkově očekává, že společnost „sundá nízkou laťku“.
„Zatímco původní plánovací předpoklady PYPL uvažovaly o rovnoměrném růstu elektronického obchodování v tomto roce, podle náznaků nyní vedení očekává, že i ten bude vyšší,“ dodal James Faucette z Morgan Stanley.
Očekává, že „opětovné zrychlení e-comm může vést k růstu akcií“.
Zda lepší výhled skutečně stačí k tomu, aby pomohl akciím, je však vzhledem k četným prvkům nejistoty v příběhu společnosti PayPal předmětem diskuse. Za prvé je tu plán generálního ředitele Dana Schulmana odejít na konci roku do důchodu a probíhající hledání jeho nástupce společností PayPal.
„Těžko vidíme smysluplný růst, dokud nebude jasnější nástupnictví generálního ředitele,“ napsal Harshita Rawat ze společnosti Bernstein. „I když se hodně diskutuje o tom, kdo by mohl být příštím generálním ředitelem, domníváme se, že ideálním kandidátem je špičkový technologický manažer (ne nutně v oblasti plateb) se silnými výsledky v oblasti produktů a realizace.“

Analytici také vyjádřili určité obavy, zda společnost PayPal neztrácí podíl na trhu značkových online pokladen.
„Nadále se obáváme ztráty podílu z tisíce škrtů pro tlačítko, protože konkurence se zintenzivňuje a skloňuje se zejména Apple Pay,“ dodal Rawat.
Podle názoru analytika Deutsche Bank Bryana Keana bude „nejdůležitější metrikou“ v pondělní zprávě růst celkového objemu značkových plateb PayPal. Očekává 7% růst, což je na spodní hranici odhadovaných průměrů pro americký trh elektronického obchodování, které podle něj dosahují 7-12 %.
„I když se nadále domníváme, že PYPL musí získat tržní podíl, aby uklidnil obavy investorů, celková čísla z oblasti e-comm dopadla mnohem lépe, než se původně očekávalo, a měla by pomoci podpořit výsledky za 1Q23,“ pokračoval Keane.