Investiční institut Wells Fargo je stále více nakloněn společnosti Amazon (AMZN), protože segmenty Amazon Web Services a severoamerického maloobchodu tohoto internetového obchodníka se „blíží inflexním bodům“.
Analytik Lawrence Pfeffer zařadil společnost na seznam zaměření firmy, protože se vrací k normalizaci provozních podmínek a připravuje se na potenciální 174% nárůst volného peněžního toku v letech 2023 až 2025. Akcie e-commerce nahradí společnost O’Reilly Automotive.
Cílem focus listu investičního institutu Wells Fargo je překonat index S&P 500 v období zhruba jednoho roku na základě celkového výnosu.
„Stále se domníváme, že makro by mohlo způsobit šum, ale také se domníváme, že to způsobuje, že Amazon také celkově pozorněji sleduje své kapitálové výdaje a zároveň se zaměřuje na udržování nízkých zásob na straně maloobchodu, což je nyní vzhledem k normalizovaným podmínkám v dodavatelském řetězci snazší,“ napsal Pfeffer v úterním sdělení klientům.
Akcie Amazonu letos vzrostly o více než 65 %. V pátek akcie vzrostly o více než 8 % na základě největšího zlepšení zisku od čtvrtého čtvrtletí roku 2020. Amazon rovněž vydal optimistický výhled.
Klíčem ke stále pozitivnějšímu postoji Wells Fargo je opětovné zrychlení růstu společnosti AWS po několikatýdenním období slabosti a lepší komentáře vedení definující cíle v oblasti generativní umělé inteligence.
Přestože technologické rozpočty firem mohou zůstat v nejbližší době pod tlakem, společnost uvedla, že ji také „pozitivně překvapily“ komentáře ze strany AWS týkající se nedávné aktivity zákazníků.
„Ještě důležitější je, že jako klíčový katalyzátor pro akcie vidíme opětovné zrychlení růstu, byť mírné, v klíčových funkcích AWS v příštích několika letech,“ napsal Pfeffer.

Wells Fargo také získává větší důvěru v maloobchodní podnikání Amazonu v Severní Americe, protože buduje regionální využití a těží z nižších přepravních sazeb a nákladů na dopravu. Snaha o zrychlení doby a frekvence doručování by také měla podpořit její maloobchodní podnikání, dodal Pfeffer.
„Zjednodušeně řečeno, širší dostupnost položek s vysokou frekvencí nákupů a dobou dodání ve stejný den znamená více dodávek s větším počtem balíků k doručení ve stejné čtvrti,“ napsal. “ Poslední míle v doručování balíků je tradičně nejdražší a domníváme se, že návrat pozitivnější dynamiky je zde klíčový.“