account_circle
Wayfair: stabilizace a rostoucí trh s bydlením přinášejí příležitost k růstu

Wayfair: stabilizace a rostoucí trh s bydlením přinášejí příležitost k růstu

Prosinec je pro investory skvělým obdobím, kdy se mohou zaměřit na akcie nebo odvětví, která v uplynulém roce nedosáhla dostatečných výsledků, ale v příštím roce by mohla být zralá na oživení.

Prosinec je pro investory skvělým obdobím, kdy se mohou zaměřit na akcie nebo odvětví, která v uplynulém roce nedosáhla dostatečných výsledků, ale v příštím roce by mohla být zralá na oživení.

Jedním z trhů, který vykazuje první známky zlepšení, je trh s bydlením. Podle Národní asociace realitních kanceláří se v říjnu očekávané prodeje domů meziměsíčně zvýšily o 2 %. Jednalo se o třetí měsíc růstu této metriky v řadě.

Oživení prodejů domů by bylo skvělou zprávou pro hráče na poli elektronického obchodu s domácím zbožím Wayfair (W). Jeho akcie se od svého vrcholu v roce 2021 propadly o téměř 85 %. Wayfair vykazoval každý rok do roku 2020 vysoký dvouciferný procentuální růst tržeb.

Ale po masivním nárůstu v počáteční fázi pandemie, kdy zákazníci ve velkém utráceli za zlepšení pohodlí svých domovů v době sociálního odklonu, se její tržby zmírnily. V roce 2022 a v dalších letech pak spotřebitelské výdaje a trh s bydlením dále oslabovaly pod tíhou rostoucích úrokových sazeb a inflace.

Zde jsou tři důvody, proč letos v prosinci koupit a držet akcie společnosti Wayfair.

Společnost Wayfair vykazuje stabilní výkonnost tržeb

Zlepšení v oblasti prodeje domů v očekávání přišlo v době, kdy Federální rezervní systém začal snižovat svou základní úrokovou sazbu. V září snížil sazbu federálních fondů o 50 bazických bodů a v listopadu o dalších 25 bazických bodů. Odborníci obecně očekávají další snížení, až se Federální výbor pro volný trh tento týden sejde znovu.

Zdroj: Shutterstock

Tato snížení a další snížení, která mají přijít, by mohla vést ke zmírnění úrokových sazeb pro dlužníky na spotřebitelské úrovni v příštím roce. Společnost Wayfair však stále pozoruje, že se její zákazníci chovají při svých výdajích uvážlivě. Její tržby se ve 3. čtvrtletí meziročně snížily o 2 %, ale co je důležitější, její tržby vykazují známky stabilizace kolem současné úrovně – která zůstává výrazně nad úrovní roku 2019.

Čtvrtletní tržby společnosti dosáhly ve 2. čtvrtletí 2020 vrcholu ve výši 4,3 miliardy USD, ale v posledním roce se začaly ustálovat na úrovni kolem 2,8 miliardy USD. Stabilní tržby umožňují vedení společnosti lépe se zaměřit na posílení ziskovosti.

Důležité je, že zhruba 10 milionů z 21 milionů aktivních zákazníků jsou zákazníci s vyšší frekvencí nakupování, kteří u ní za posledních 12 měsíců uskutečnili čtyři a více objednávek. „Vidíme významnou příležitost k růstu tohoto počtu vzhledem k tomu, že zákazníci v této kategorii obvykle nakupují šestkrát až osmkrát ročně,“ uvedl generální ředitel Niraj Shah v hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí.

Rostoucí trh s bydlením by managementu výrazně usnadnil dosažení cíle a návrat k růstu.

Společnost Wayfair zlepšila řízení nákladů

Jedním z důvodů, proč akcie prudce klesly, bylo to, že nižší tržby vytvořily komplikace pro hospodářský výsledek společnosti, který se poprvé dostal do kladných čísel během pandemie. Volný peněžní tok dosáhl v 1. čtvrtletí 2021 maxima ve výši 1,5 miliardy dolarů, než se ve 4. čtvrtletí 2023 propadl do záporných hodnot 1,1 miliardy dolarů. Během posledního roku však vedení společnosti vrátilo volný peněžní tok zpět nad hranici rentability na 43 milionů dolarů.

Vedení připisuje toto zlepšení lepší efektivitě nákladů a výdajové disciplíně. V posledních dvou čtvrtletích dosáhla kladné upravené marže EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) a vedení předpokládá, že ve 4. čtvrtletí se marže EBITDA bude pohybovat v rozmezí 2 až 4 %.
Po většinu své historie jako veřejně obchodovaná společnost Wayfair fungovala jako podnik s kladným peněžním tokem. Vzestupy a pády na trhu s domácím zbožím způsobily ve financích společnosti Wayfair velké výkyvy, ale zdá se, že vedení má podnik v dobré pozici před oživením.

Akcie společnosti Wayfair mají atraktivní ocenění

Není jasné, zda se společnost Wayfair někdy dokáže vrátit k vysokým dvouciferným procentním tempům růstu tržeb, které zaznamenala před rokem 2020, ale má obrovské možnosti růstu.

Zdroj: Getty images

Nedávná zpráva společnosti 2 Visions, která se zabývá průzkumem trhu v oblasti elektronického obchodování s bytovými dekoracemi, zjistila, že 82 % spotřebitelů je otevřeno nakupování položek bytových dekorací online a společnost Wayfair je jednou z hlavních destinací pro online nákupy tohoto zboží.

Současná cena akcií ve výši 54 USD dává společnosti poměr ceny k prodejům (P/S) 0,55. Většina diskontních prodejců se bude obchodovat s poměrem P/S nižším než 1,0, protože tyto podniky obvykle fungují s minimálními maržemi, ale ocenění P/S společnosti Wayfair by mohlo vzrůst, pokud se vrátí k růstu.

Pokud by společnost Wayfair dokázala zvyšovat své tržby o 10 % ročně, což by odpovídalo růstu širšího trhu elektronického obchodování, mírné zvýšení násobku P/S by znamenalo prudký růst akcií.

Největšími hrozbami pro podnikání společnosti Wayfair byly vždy vážné poklesy na trhu s bydlením, rostoucí inflace a klesající diskreční výdaje spotřebitelů. Zdá se, že nejhorší z těchto problémů jsou nyní v tomto cyklu ve zpětném zrcátku, takže je skvělý čas zvážit pořízení akcií společnosti Wayfair za výhodné ocenění před nárůstem poptávky po jejím zboží.

Předchozí článek

Akcie Super Micro klesají. Tyto dvě věci potápějí akcie výrobce serverů

Další článek

Proč akcie společností jako MicroStrategy dnes rostou?

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies