account_circle
Vysoké ceny hotelových pokojů jsou skvělé pro tuto cestovní akcii

Vysoké ceny hotelových pokojů jsou skvělé pro tuto cestovní akcii

Rostoucí inflace je pro mnoho společností negativní, protože zvyšuje náklady na podnikání. Když se zdraží suroviny nebo pracovní síla, ziskové marže mají tendenci klesat.

Rostoucí inflace je pro mnoho společností negativní, protože zvyšuje náklady na podnikání. Když se zdraží suroviny nebo pracovní síla, ziskové marže mají tendenci klesat.

Jeden z poskytovatelů služeb vyhledávání cestovatelů však z rychle rostoucích cen vidí vedlejší výhodu, a to zejména pro hotely. Finanční ředitel společnosti Trivago (TRVG) Matthias Tillman v úterním rozhovoru pro Barron’s uvedl, že společnost zaznamenala nárůst poptávky po svých službách, protože vysoké ceny přiměly cestovatele k vyhledávání výhodných nabídek.

Trivago je takzvaná metavyhledávací společnost, která shromažďuje nabídky hotelů, letovisek a dalších online cestovních společností. Lidé mohou pomocí této služby porovnávat náklady v celé řadě nabídek v závislosti na vybavení a cenách, které hledají.

Zatímco když je cestování levné, mohou lidé vyhledávat příležitostně, když ceny rostou, musí se spolehnout na srovnávací stránky, jako je Trivago, tvrdí Tillman. Část příjmů společnosti pochází z provizí, které se odvíjejí od částky, kterou lidé utratí, takže se zvyšují v souladu s náklady na rezervace zákazníků.

V odvětví panují obavy, že ceny vzrostly natolik, že začnou odrazovat cestující. Tillman říká, že společnost to sice sleduje, ale zatím to nebyl problém. „Cestovní ruch je silnější než elektronický obchod nebo jiné podniky, u kterých bylo vidět, že vyšší ceny měly dopad na poptávku,“ říká.

Zdroj: Getty Images

Společnost Trivago, která sídlí v Německu, také očekává, že bude těžit z toho, že se Čína od tohoto týdne znovu otevře většímu počtu cestujících. Turisté, kteří si chtějí rezervovat pobyty v Číně, tak mohou učinit na stránkách Trivago, ačkoli společnost nemá v Číně stránky, které by čínským cestovatelům pomáhaly plánovat dovolenou jinde. Tillman říká, že bez ohledu na to by znovuotevření v Asii mělo prospět jejímu podnikání tím, že zvýší aktivitu v celém odvětví cestovního ruchu a zvýší konkurenci o hotelové pokoje, což opět přivede cestovatele k Trivagu, aby našli výhodné nabídky.

Akcie Trivago od začátku pandemie zaostávají za konkurencí a pokračují v propadu, který začal v roce 2017. V tomto roce dosáhla vrcholu nad 20 USD, ale v poslední době se obchodovala za 1,65 USD. Společnosti Trivago uškodilo rozšíření nabídek cestovních služeb společnosti Google, které odvedlo některé zájemce o hotely z metavyhledávačů.

A zdá se, že investoři nejsou přesvědčeni, že se Trivago dokáže odrazit ode dna i přes oživení v oblasti cestování. Zatímco Booking Holdings (BKNG), největší online cestovní agentura, se nyní obchoduje nad úrovní roku 2019, akcie Trivago zůstávají v depresi.

Lidé si mohou rezervovat zájezdy přímo na Bookingu, takže jeho podnikání je odlišné od provizního modelu Trivaga. Větší rozdíl však od pandemie spočívá v tom, že Trivago sleduje jiný obchodní cíl. Zatímco některé online cestovní společnosti zvýšily prodeje, tržby společnosti Trivago zůstávají pod úrovní před pandemií.

Jedním z hlavních důvodů je, že Trivago snížilo svůj rozpočet na reklamu a další výdaje, aby zlepšilo ziskovost. V loňském roce byly její tržby sice nižší než v roce 2019, ale provozní zisk byl o více než 50 % vyšší.

„Z našeho pohledu jsou akcie podhodnocené,“ řekl Tillman. „Proto jsme na konci loňského roku provedli zpětný odkup… Myslím, že musíme nadále pracovat na zlepšení této ziskovosti a růst spolu s trhem. A pokud se nám to podaří, pak si myslím, že v určitém okamžiku se zvýší i multiplikátor.“

Akcie Trivago se obchodují za pouhý sedminásobek očekávaného zisku na akcii v letošním roce oproti 18násobku u společnosti Booking.

Předchozí článek

GLOBÁLNÍ TRHY - asijské akcie rostou, obavy z rychlého zvyšování úrokových sazeb Fedu a bankovní krize mizí

Další článek

Společnost Southwest má plán, jak se vyhnout opakování prázdninovému chaosu. Investoři potřebují přesvědčit

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies