account_circle
Výsledky společnosti McDonald’s nebyly dobré. Přesto akcie rostou

Výsledky společnosti McDonald’s nebyly dobré. Přesto akcie rostou

Navzdory chybějícím ziskům ve zprávě společnosti McDonald’s za druhé čtvrtletí je tento globální řetězec rychlého občerstvení i nadále přesvědčen, že vyhraje válku o hodnotná jídla. Podle společnosti FactSet se McDonald’s ve druhém čtvrtletí nedočkal ani zisku, ani tržeb, přičemž hodnota akcie byla upravena na 2,97 USD; prognóza Wall Street počítala s 3,07 USD. Tržby společnosti byly vykázány ve výši 6,49 miliardy dolarů; konsensus trhu počítal s 6,62 miliardy dolarů.

Zisk ve druhém čtvrtletí byl o 6,3 % nižší než ve stejném období loňského roku, což představuje první meziroční pokles od třetího čtvrtletí roku 2022. Tržby stejných restaurací v USA i na mezinárodně provozovaných trzích rovněž poklesly o 0,7 %, resp. 1,1 %. Společnost tento propad přičítá poklesu počtu hostů spolu se zvýšením průměrné velikosti šeků v důsledku zvýšení cen menu.

Navzdory náročnému čtvrtletí projevilo vedení společnosti McDonald’s během hovoru k výsledkům optimismus. Důraz byl kladen na kombinované jídlo za 5 dolarů, které bylo uvedeno na trh 25. června a které bylo označeno za strategii k přilákání zákazníků, zejména z řad domácností s nižšími příjmy. Očekává se, že tato nabídka osloví zákazníky, které odrazují vysoké ceny jídelních lístků, protože rostoucí inflace má stále dopad na stravování mnoha lidí.

McDonald’s Corporation (MCD)

Joe Erlinger, prezident společnosti McDonald’s USA, ocenil nadšení publika z cenově výhodné nabídky jídel. Erlinger nadšeně prohlásil: “Zaznamenali jsme velké nadšení a počet prodaných jídel za 5 dolarů předčil očekávání.” Dodal, že image značky se začala pozitivně měnit, pokud jde o hodnotovou nabídku a cenovou dostupnost.

Podle vedení společnosti se však tento nárůst počtu hostů od zavedení Value Deal zatím nepromítl do růstu tržeb. Erlinger ocenil optimistický přístup k prodejům a uvedl, že zvýšená návštěvnost obvykle předchází prodejům. Prozradil plány propagačních akcí naplánovaných na příštích šest měsíců a také očekávání zvýšených výdajů zákazníků, pokud bude návštěvnost nadále stoupat.

Erlinger se rovněž podělil o připravenost společnosti odolávat inflačnímu tlaku ještě několik čtvrtletí. Domnívá se, že rozsah, velikost a konkurenční výhody společnosti McDonald’s ji staví do výhodné pozice, která jí umožní předejít hrozbě inflace. Erlinger informoval analytiky o tom, že moderní a plně modernizované restaurace umožňují získat konkurenční výhodu. “Máme zjednodušený jídelní lístek, který se soustředí na naše jádro, a zároveň se nikdy nevyhýbáme tomu, abychom ve správnou dobu vrátili oblíbené produkty fanoušků nebo se snažili o správné inovace nových produktů,” uvedl.

Známky zlepšení jsou patrné již od zavedení nabídky jídel za 5 dolarů 25. června. Tento den byl pro McDonald’s nejrušnějším úterkem v roce a zaznamenal o 8 % více návštěv než roční průměr pro tento konkrétní den, jak uvádí společnost Placer.ai, která se zabývá analýzou míst. Další rekord byl zaznamenán 2. července.

Analytici v čele s Andrewem Charlesem ze společnosti TD Cowen ponechali pro akcie McDonald’s rating Buy s cílovou cenou 285 USD. Charles a jeho tým vyzdvihli význam plánů společnosti na zlepšení návštěvnosti ve druhém pololetí a zaměření na hodnotu, zejména při analýze dalšího vývoje akcií po zavedení nabídky jídel za 5 USD.

Wall Street zůstává optimistická. Akcie skutečně k minulému pátku klesly o 15 % na 252 USD za akcii, ale analytici oslovení společností FactSet stanovili průměrnou cílovou cenu 302 USD, což znamená potenciální růst o 20 %; dvě třetiny z nich drží pro akcie rating Buy.

Zdroj: Getty Images

Společnost McDonald’s přijímá různé strategie pro další růst. Jeho mezinárodní působnost se nadále rozšiřuje; v prosinci byly zveřejněny plány na otevření dalších 10 000 restaurací během příštích čtyř let, čímž by se celkový počet prodejen do konce roku 2027 zvýšil na 50 000.

Společnost také vstoupila na trh odpoledních nápojů, když spustila nový řetězec CosMc’s zaměřený na nápoje, jehož cílem je vyzvat společnosti Starbucks a Dunkin’. Exkluzivní smlouva na prodej koblih Krispy Kreme ve svých restauracích je krokem McDonald’s k udržení dominantního postavení v době snídaní.

Podnik CosMc’s, přestože je teprve v plenkách, již podle serveru Placer.ai začal přitahovat movitější zákazníky ve srovnání s tradičními restauracemi McDonald’s. Analytici z této společnosti se domnívají, že “řetězec může společnosti McDonald’s pomoci přivést novou kohortu spotřebitelů”.

Předchozí článek

Asijské akcie před zasedáním centrálních bank většinou klesají

Další článek

Akcie Tesly klesají, protože masivní stažení z trhu zastiňuje třídenní vítěznou sérii

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies