Generální ředitel společnosti Paramount Global (PARA) Robert Bakish naznačil, že zisk společnosti za aktuální čtvrtletí se bude snažit vyrovnat výsledkům z předchozího čtvrtletí. Při nedávném vystoupení na konferenci UBS Global TMT Conference v New Yorku Bakish uvedl, že makroekonomické faktory tlumí výdaje v celém reklamním průmyslu a táhnou čísla společnosti Paramount dolů. Výkonný ředitel poznamenal, že Paramount aktivně hledal „určité zlepšení v některých odvětvích“, ale připustil, že tyto změny se zatím nedostavily.
Investoři na Bakishův výhled reagovali špatně a akcie Paramountu se propadly o 9 %. Poslední výsledky společnosti však naznačují, že by mediální společnost mohla být v dlouhodobě lepší pozici, než je na první pohled zřejmé.

Zhoršený ekonomický výhled
Reklamní prostor je již delší dobu v útlumu, který je typický pro mnoho velkých značek, které se rozhodly omezit své výdaje na marketing. V kombinaci s tím, že mnozí ekonomové očekávají recesi v USA v roce 2023 nebo 2024, budou společnosti závislé na reklamě pravděpodobně ještě nějakou dobu pociťovat tlak.
Společnost Roku ve své zprávě za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2022 uvedla, že současné ekonomické prostředí je pro její příjmy výzvou. „Očekáváme, že tyto podmínky jsou dočasné, ale je obtížné předpovědět, kdy se stabilizují nebo obnoví,“ uvedla společnost ve svém prohlášení.
Jedním z nejsvětlejších bodů výsledků společnosti Paramount za 3. čtvrtletí byla její předplacená služba videa na vyžádání (SVOD) Paramount+.
Počet přímých zákazníků společnosti Paramount (DTC) vzrostl v tomto čtvrtletí na téměř 67 milionů po celém světě; 46 milionů z nich byli zákazníci Paramount+. Streamovací konkurenti Netflix a Disney+ společnosti Walt Disney jsou s 223 miliony, resp. 164,2 miliony předplatitelů mnohem větší, ale Disney+ je k dispozici na 130 trzích, zatímco Netflix na 190. Paramount+ je v současnosti dostupný v méně než 70 zemích.

Navzdory skromným číslům chce Paramount do konce roku 2024 dosáhnout 100 milionů předplatitelů DTC. A jedním ze způsobů, jak toho chce společnost dosáhnout, jsou filmy a živé sportovní přenosy.
Obsahová je super
Top Gun: Maverick – produkovaný dceřinou společností Paramount Pictures – vydělal letos na celosvětových tržbách z prodeje vstupenek téměř 1,5 miliardy dolarů, čímž se stal nejvýdělečnějším filmem roku 2022. Společnost Paramount se snaží využít popularity tohoto filmu a oznámila, že Top Gun: Maverick bude debutovat exkluzivně na Paramount+ ještě tento měsíc. Tento krok je součástí rozsáhlejší strategie, podle níž se do roku 2024 všechny filmy společnosti Paramount Pictures přesunou na Paramount+, jakmile skončí jejich promítání v kinech.
V loňském roce podepsala společnost Paramount (tehdy známá jako ViacomCBS) jedenáctiletou smlouvu s NFL, která jí umožňuje vysílat přímé přenosy zápasů prostřednictvím CBS Sports a Paramount+. Multiplatformní dohoda vstoupila v platnost s aktuální sezónou NFL, což byl podle Paramountu „významný akviziční faktor“.
Společnost Paramount nedávno získala šestileté prodloužení smlouvy na fotbalovou Ligu mistrů UEFA, která zahrnuje právo vysílat přímé přenosy zápasů na Paramount+. Podobnou multiplatformní dohodu má Paramount také s PGA Tour.

Akcie Paramount jako dlouhodobá sázka
V současné době se cena akcií společnosti Paramount pohybuje pod hranicí 20 USD, což je téměř polovina jejího 52týdenního maxima 39 USD. Pokud se však společnosti podaří i nadále realizovat své silné stránky v oblasti obsahu a v příštích 12 až 24 měsících dosáhnout 100 milionů zákazníků SVOD, její hodnota jistě vzroste.
Hrozba hospodářského poklesu by jistě mohla snížit poptávku a spotřebitelé si možná budou muset více vybírat streamovací služby, které si předplatí. Ale vzhledem k tomu, že Paramount+ začíná na 4,99 dolaru měsíčně, nabízí živé sportovní přenosy a některé skutečné filmové hity, může se mu dařit lépe než mnoha jeho konkurentům, pokud domácnosti začnou omezovat služby.
Pro investory, kteří chtějí vsadit na víceleté období, by akcie Paramountu mohly stát za bližší pozornost.