Podle společnosti RBC Capital se očekává, že akcie dvou společností, které se zabývají online dodávkami potravin, během příštích 12 měsíců vzrostou o 120 %.
Investiční banka uvedla, že společnosti Delivery Hero a Just Eat Takeaway.com dělají v tomto odvětví významné pokroky, přestože se potýkají s několika problémy. Banka očekává, že akcie obou společností během příštích 12 měsíců vzrostou o něco více než 120 %.
RBC očekává, že akcie společnosti Delivery Hero se sídlem v Berlíně vzrostou o 122 % na 85 eur (93 USD) za akcii, zatímco předpokládá, že akcie společnosti Just Eat Takeaway.com se sídlem v Amsterdamu vzrostou o 121 % na 30 eur za akcii.
Analytici investiční banky uvedli, že rostoucí náklady na online objednávání jídla naznačují, že poskytovatelé doručování jídla dávají přednost ziskovosti před růstem – což je změna, která dává smysl vzhledem k současnému trendu „normalizace“ online objednávek.
Banka se domnívá, že služby společnosti Delivery Hero jsou ve srovnání s konkurencí obzvláště atraktivní, a to zejména na největších trzích – což dává společnosti potenciál dosáhnout dvouciferného růstu, jakmile se vrátí poptávka.

Analytici RBC porovnávali doručovací služby hlavních hráčů na poli rozvozu jídla na primárních trzích společností Delivery Hero a Just Eat Takeaway.com, včetně zemí jako Velká Británie, Německo, Španělsko, Spojené státy a Jižní Korea.
Zjistili, že většina hráčů v USA, Velké Británii a Španělsku má tendenci účtovat poplatek za doručení spolu s dalším poplatkem za služby. Ten v USA zahrnuje dodatečnou daň a spropitné. Například průměrná objednávka v hodnotě 10 dolarů by spotřebitele stála dalších 6 dolarů na poplatcích bez spropitného.
Navzdory těmto dodatečným nákladům zůstává služba atraktivní na Blízkém východě a v severní Africe, kde má Delivery Hero vedoucí postavení. Poznamenali, že služba společnosti Delivery Hero je konkurenceschopnější než služby konkurenčních společností, zejména v Turecku (jako je Getir), kde nabízí bezplatné doručení pro většinu restaurací na své platformě.
„Domníváme se, že to podporuje její lepší výkonnost ve srovnání s konkurenčními společnostmi, což je v souladu s trendy, které pozorujeme na základě údajů o používání aplikace,“ uvedli 27. června ve zprávě klientům analytici RBC Wassachon Udomsilpa a Richard Chamberlain.
Na druhou stranu je rozvážková služba Just Eat Takeaway.com považována za méně konkurenceschopnou ve Velké Británii, Španělsku a v USA, zejména pokud jde o rychlost. Ačkoli jsou náklady na její služby srovnatelné s náklady jejích konkurentů, pokud velikost objednávky přesahuje jejich minimální hranici, na některých klíčových trzích stále zaostávají.

RBC se rovněž domnívá, že společnosti Delivery Hero a Just Eat Takeaway.com mohou dále posílit ziskovost zlepšením hrubých marží. Toho lze podle ní dosáhnout zvýšením nákladů souvisejících s doručováním, například vyššími poplatky za doručení a zavedením poplatků za malý košík a dodatečných nákladů na správu/služby.
I když to může mít v dlouhodobém horizontu dopad na růst, připouštějí analytici, tento krok považují za praktickou strategii vzhledem k omezenému růstu v odvětví v letošním roce v důsledku faktorů, jako je normalizace penetrace online a rostoucí životní náklady.