Společnost Restaurant Brands International ve čtvrtek oznámila své čtvrtletní tržby, které překonaly očekávání analytiků, k čemuž výrazně přispěly lepší než očekávané tržby společnosti Tim Hortons a jejích mezinárodních stravovacích zařízení. Akcie společnosti se v předobchodní fázi obchodování propadly o méně než 1 %, což naznačuje mírnou reakci investorů na lepší než očekávané výsledky.
Společnost vykázala zisk na akcii ve výši 86 centů, což podle průzkumu LSEG mezi analytiky mírně zaostalo za očekávanými 87 centy. Překonala však očekávání v oblasti tržeb, když vykázala působivých 2,08 miliardy dolarů oproti předpokládaným 2,02 miliardy dolarů.
Kromě toho společnost Restaurant Brands vykázala ve druhém čtvrtletí čistý zisk ve výši 399 milionů USD, což odpovídá 88 centům na akcii. Tento údaj znamenal pozoruhodný nárůst oproti 351 milionům dolarů, resp. 77 centům na akcii, ve stejném období předchozího roku. Po vyloučení některých položek firma za čtvrtletí vydělala 86 centů na akcii.
Restaurant Brands International Inc. (QSR)
Významný je nárůst čistých tržeb o 17 %, které dosáhly 2,08 miliardy dolarů, což bylo do značné míry ovlivněno nedávnou sérií akvizic restaurací Burger King po celých Spojených státech.
Mezi čtyřmi řetězci stravovacích služeb společnosti Restaurant Brands se na prvním místě umístil Tim Hortons, který zaznamenal stabilní růst tržeb ve stejných prodejnách o 4,6 %. Následoval Popeyes s nárůstem tržeb ve stejném obchodě o 0,5 %. Naopak Burger King i Firehouse Subs vykázaly mírně neuspokojivé tržby ve stejných prodejnách, které za čtvrtletí poklesly o 0,1 %.
Z mezinárodního hlediska zaznamenaly zahraniční pobočky společnosti Restaurant Brands silný růst tržeb ve stejném obchodě o 2,6 %. Tato čísla podtrhují úspěšnou globální expanzi společnosti a přijetí jejích značek stravovacích služeb na mezinárodních trzích.
Je pozoruhodné, že pouhé dva dny před koncem čtvrtletí dokončila společnost Restaurant Brands akvizici společnosti Popeyes China, což by mělo ovlivnit její výsledky v nadcházejícím čtvrtletí. Očekává se, že s blížícím se třetím čtvrtletím bude nově vytvořený segment Restaurant Holdings odrážet výkonnost společnosti Popeyes China a restaurací, které společnost koupila od společnosti Carrols. Před akvizicí společností Restaurant Brands byla společnost Carrols uznávána jako největší americký franšízant společnosti Burger King.
Ve světle těchto finančních výsledků je zřejmé, že společnost Restaurant Brands International dělá významné pokroky v rozšiřování svého vlivu v konkurenčním globálním odvětví stravovacích služeb. Pozitivní výsledky společnosti Tim Hortons a mezinárodních poboček dokázaly kompenzovat pomalé výsledky společností Burger King a Firehouse Subs, což společnosti poskytuje zdravé celkové vyhlídky na růst.

Nedávné nákupy, které pravděpodobně oživí výkonnost holdingu v nadcházejících čtvrtletích, a stabilní růst hlavních subjektů vytvářejí pozitivní obraz možných perspektivních zisků společnosti.
Lepší než očekávaná čtvrtletní zpráva společnosti Restaurant Brands International tak představuje dobrý příklad dobře diverzifikované globální společnosti, která zintenzivňuje své agresivní úsilí o expanzi na pozadí sílící konkurence v rychle se rozvíjejícím restauračním průmyslu. Nadcházející čtvrtletí skutečně prověří sílu těchto strategií.