Čínský nadnárodní technologický konglomerát Tencent vykázal za druhé čtvrtletí roku 2024 rekordní výsledky, které překonaly odhady londýnské burzy (LSEG) týkající se horního i dolního řádku. Toto vzkříšení tržeb je připisováno především oživenému růstu primární herní divize společnosti Tencent.
V červnovém čtvrtletí dosáhla společnost Tencent příjmů ve výši 161,12 miliardy čínských jüanů (22,5 miliardy USD), čímž překonala očekávaných 160,77 miliardy jüanů. Zisk připadající na vlastníky akcií během čtvrtletí činil 47,63 miliardy jüanů, což je pozoruhodný skok oproti odhadovaným 39,95 miliardy jüanů. Meziroční srovnání odhalilo 8% nárůst tržeb, zatímco zisk zaznamenal impozantní 82% nárůst.
Předtím, v roce 2022, zaznamenala společnost Tencent poprvé v historii roční pokles příjmů. V reakci na tento neúspěch se společnost Tencent snažila znovu získat dynamiku ve svém základním herním byznysu – úsilí, které začalo přinášet ovoce. Investory oživení výkonnosti společnosti povzbudilo a akcie letos vzrostly o zhruba 27 %.
K tomuto obratu přispěl především úspěch nové hry Dungeon & Fighter Mobile (DnF Mobile). Hra, kterou vyrábí jihokorejská společnost Nexon a v Číně distribuuje Tencent, dominuje žebříčkům nejprodávanějších her v zemi. Úspěch DnF Mobile je pro Tencent dobrou předzvěstí a investoři doufají, že hra přinese společnosti značnou ziskovost, podobně jako předchozí titán Honor of Kings.
Podle zprávy společnosti Tencent o výsledcích hospodaření dosáhl její herní byznys v Číně ve druhém čtvrtletí obratu 34,6 miliardy jüanů, což představuje 9% meziroční nárůst. Zesílení tempa růstu na trojnásobek 3 % v prvním čtvrtletí bylo připsáno zvýšeným tržbám ze hry Valorant a úspěšnému uvedení hry DnF Mobile. Společnost Tencent uvedla: “Nově vydaná hra DnF Mobile reaktivovala miliony fanoušků IP (duševního vlastnictví) a dobře si udržuje hráče, což ji předurčuje k tomu, aby se stala naším dalším evergreenovým velkým hitem.”

V mezinárodním měřítku vzrostly příjmy společnosti z her o 9 % oproti předchozímu roku a dosáhly 13,9 miliardy jüanů.
K dalším vysokým příjmům přispěly online reklamní aktivity společnosti Tencent, které dosáhly 29,9 miliardy jüanů, což znamenalo 19% meziroční nárůst. Společnost tuto prosperitu spojila s nárůstem příjmů z videoreklamy z WeChat, nejrozšířenější čínské aplikace pro zasílání zpráv, kterou Tencent vlastní. Potenciál zpeněžení videoobsahu na WeChat byl předmětem zájmu investorů, vzhledem k tomu, že se aplikace může pochlubit více než 1,3 miliardami uživatelů.
Divize fintech a podnikových služeb společnosti Tencent, která poskytuje cloud computing a obsahuje mobilní platby WeChat Pay, navíc vykázala 4% meziroční nárůst tržeb, které dosáhly 50,4 miliardy jüanů. Tempo růstu bylo mírně zbrzděno v důsledku “dalšího zmírnění růstu příjmů z komerčních plateb, které odráželo pomalé výdaje na spotřebu”, jak uvedla společnost Tencent.
Závěrem lze říci, že energické výsledky společnosti Tencent ve druhém čtvrtletí pomohly změnit kurz příjmů společnosti po propadu v roce 2022. Její strategické zaměření na rozšiřování herní divize spolu s vývojem v oblasti reklamy a fintech podpořilo opětovný růst příjmů, což vede k optimistickému výhledu technologického giganta do budoucna.