account_circle
Technologické akcie, které díky Meta Platforms mohou zamířit ještě mnohem níže

Technologické akcie, které díky Meta Platforms mohou zamířit ještě mnohem níže

Tyto herní akcie by mohly utrpět ztrátu, pokud Meta Platforms nedokáže změnit situaci.

Tyto herní akcie by mohly utrpět ztrátu, pokud Meta Platforms nedokáže změnit situaci.

Když generální ředitel společnosti Meta Platforms (NASDAQ:META) Mark Zuckerberg v říjnu 2021 změnil název Facebooku, mělo to jedné z největších technologických akcií na světě vdechnout nový život. Bohužel se tak vůbec nestalo. Od konce loňského roku se akcie propadly z přibližně 320 dolarů na nedávné minimum 88,09 dolaru. I nyní akcie nadále klesají kvůli špatným výsledkům hospodaření, přičemž její kdysi dominantní reklamní byznys se propadá. Dokonce i příjmy společnosti Reality Labs v posledním čtvrtletí klesly o 51 % na 285 milionů dolarů a společnost varuje, že ztráty se mohou v příštím roce jen prohloubit. Dosavadní investice společnosti do metaversa byly naprostou katastrofou. Taková, která by mohla mít vážný dopad na akcie technologických firem, zejména herních, a to i do budoucna.

Electronic Arts (EA)

Společnost Electronic Arts (NASDAQ:EA) je vývojář videoher. Slábnoucí zájem spotřebitelů o metaverza by mohl poškodit poptávku po videohrách. Již ve třetím čtvrtletí společnost The NPD Group oznámila, že výdaje na videohry klesly o 5 % na 12,34 miliardy USD. Pro spotřebitele může být vysoká cena herních titulů od EA dalším důvodem k tomu, aby je hráli méně často.

Zdroj: Getty Images

EA má ve svém portfoliu klíčové herní tituly, jako jsou FIFA, The Sims a Apex Legends. Hráči za ně během výluky Covid utratili více peněz i času. Když se obchod otevřel a pandemie přešla do endemie, hráči byli méně ochotni kupovat tituly od EA. Společnost není imunní vůči ekonomickému zpomalení. Zákazníci budou mít méně disponibilních příjmů, protože životní náklady rostou. Prozatím EA agresivně uvádí na trh, propaguje a komunikuje se zákazníky své herní tituly. Přesto, pokud zákazníci nezvýší své výdaje, bude muset EA své marketingové úsilí omezit. To by mělo za následek nižší příjmy v příštím čtvrtletí.

Roblox (RBLX)

Roblox (NYSE:RBLX) je považován za takovou minihernu pro mladé hráče. Ve třetím čtvrtletí herní firma vykázala růst tržeb o pouhá 2 % r/r na 517,7 milionu dolarů. Roblox má stále silně obsazené hodiny a průměrný denní počet uživatelů. Bohužel jeho závislost na mladší věkové skupině je rizikovým faktorem. Společnost Roblox vylepšuje svůj herní engine, aby si udržela svou zákaznickou základnu ve věku 17 až 24 let, která se platformě věnuje. Přilákat starší hráče bude společnosti trvat déle a bude na to potřebovat více peněz. Roblox potřebuje v roce 2023 transformaci. Závisí na tom, zda zákazníci budou v jeho metaverzu trávit více peněz a času. Pokud by uživatelé kupovali méně digitálního oblečení, předmětů a avatarů, poškodilo by to růst jejích příjmů.

Zdroj: Getty Images
Předchozí článek

Podle Credit Suisse je Qualcomm nejlepší polovodičovou společností s téměř 20% nárůstem

Další článek

Investice do FAANG, které limitují výnosy ESG, mohou v roce 2023 napáchat ještě více škody

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies