Trh v uplynulém roce projížděl s investory jednou horskou dráhou za druhou a v roce 2023 může dojít k dalším výkyvům. Je pochopitelné, že mnozí investoři se v současné době cítí sklesle, pokud jde o stav akciového trhu, ale je důležité vnímat tato obtížná období v kontextu širšího, dlouhodobého investičního horizontu.
Pokud investujete na trhu po desetiletí, nemělo by ani několik let extrémní volatility narušit vaši celkovou investiční strategii. Pokud něco, historie opakovaně ukázala, že to mohou být jedny z nejlepších období na trhu pro nákup skvělých akcií s obrovským potenciálem dlouhodobého růstu. V této souvislosti, pokud máte 2 000 USD, které můžete právě teď investovat do akcií, jsou Alphabet (GOOGL 0,37) a Amazon (AMZN) dvě silné společnosti, které byste měli do konce roku zvážit přidat do svého portfolia.

1. Alphabet
Společnost Alphabet se v průběhu let setkala s kolísavými trhy, ale dlouhodobí investoři byli mnohokrát odměněni, protože tato silná společnost prokázala svou schopnost zůstat odolná i v těch nejtěžších časech. Jen za posledních pět let přinesl tento technologický gigant investorům celkový výnos přibližně 70 % – což představuje roční výnos přibližně 11 % – a zároveň za stejné období zvýšil svůj horní a dolní řádek o 132 %, resp. 500 %.
Společnost i v této náročné době, kdy do technologického sektoru proudí méně kapitálu a podniky ve všech odvětvích omezují výdaje na reklamu, zaznamenává zdravý růst. Za prvních devět měsíců roku 2022 vykázala společnost Alphabet tržby ve výši 206 miliard dolarů, což je o 13 % více než v předchozím roce, a čistý zisk ve výši 46 miliard dolarů. Mezitím uzavřela toto období s hotovostí a investicemi ve výši 116 miliard dolarů.
Očekává se, že celosvětový reklamní trh dosáhne do roku 2027 hodnoty téměř 793 miliard dolarů, přičemž v roce 2021 dosáhl hodnoty 590 miliard dolarů. Pro dokreslení obrovského vlivu společnosti Alphabet na celosvětové výdaje na reklamu uveďme, že v loňském roce dosáhla společnost příjmů z reklamy ve výši 209 miliard dolarů, což představuje téměř třetinu všech příjmů z reklamy na světě.

Není pochyb o tom, že v případě recese budou firmy i nadále omezovat výdaje na reklamu, ale v digitálním věku jsou prémiové reklamní kampaně pro každou firmu, která se chce dlouhodobě udržet nad vodou, nepominutelným nákladem. Díky tomu, že společnost Alphabet drží digitální reklamní prostor pevně v rukou, může v současném náročném prostředí pracovat z pozice síly a zároveň je to dobré znamení pro její budoucí růst, i kdyby k recesi došlo.
Vezměte také v úvahu, že společnost Alphabet má spoustu dalších rostoucích podniků, včetně jedné z nejoblíbenějších streamovacích aplikací na světě YouTube, nemluvě o nejoblíbenějším vyhledávači Google. Analytici odhadují, že i za současné makroekonomické situace může Alphabet v příštích pěti letech zvyšovat své tržby solidním tempem téměř 9 % ročně.
Při současných cenách akcií byste při investici 2 000 USD do akcií třídy A nebo C společnosti Alphabet získali přibližně 22 akcií.

2. Amazon
Amazon je další známou společností, která prošla mnoha volatilními trhy a zároveň dlouhodobě přináší investorům stálé výhry. Za posledních 10 let zvýšil Amazon své roční tržby o 531 % a čistý zisk o 12 000 %, přičemž jeho hotovostní pozice vzrostla o neuvěřitelných 318 %. To vše vedlo k tomu, že investoři do akcií opakovaně investovali, přičemž jejich celkový výnos za toto desetiletí dosáhl přibližně 600 %.
Zatímco e-commerce (který stále zůstává významnou hnací silou celkového růstu společnosti Amazon) může v nejbližší době utrpět, protože spotřebitelé omezují své výdaje, dlouhodobý výhled růstu v této oblasti zůstává solidní. Tato dynamika není specifická ani pro nedostatky v podnikání společnosti Amazon. A krátkodobý útlum v segmentech, které jsou více ovlivněny diskrečními zvyklostmi spotřebitelů, může být rovněž vyvážen pokračujícím růstem odolnějších podniků, jako je například Amazon Web Services (AWS).
Společnost Amazon je stále dominantní značkou na globálním trhu s cloudovou infrastrukturou. I když se celkový růst tržeb společnosti v posledních čtvrtletích zpomalil v důsledku makroekonomického prostředí, inflačních faktorů a vlivu dynamiky zahraničních měn (i když v posledním čtvrtletí stále rostl solidním tempem 15 %), představuje AWS i nadále obrovskou příležitost k růstu.

Přestože výdaje na cloudovou infrastrukturu v současné době klesají, zůstávají tyto služby v digitálním věku pro firmy napříč všemi odvětvími zásadní. Schopnost společnosti Amazon pomoci zmírnit náklady svých zákazníků v současném prostředí – zejména proto, že učinila významné pokroky v integraci svých čipových schopností s dalšími nabídkami pro uživatele – může společnosti pomoci udržet si konkurenceschopnost na tomto napjatém trhu i v dalších letech. Mějte na paměti, že Amazon stále ovládá přibližně 34 % všech peněz vynaložených na cloudovou infrastrukturu na celém světě.
Při současné ceně akcií by investice do Amazonu ve výši 2 000 USD přidala do vašeho portfolia přibližně 23 akcií.