account_circle
Společnost Target snižuje celoroční výhled tržeb v souvislosti s různými problémy

Společnost Target snižuje celoroční výhled tržeb v souvislosti s různými problémy

Společnost Target Corp., jeden z největších maloobchodních řetězců v zemi, snížila svůj celoroční výhled tržeb, protože se stále potýká s různými problémy, včetně slabších diskrečních výdajů, nejistoty spotřebitelů ohledně cel a odporu po zrušení klíčových opatření v oblasti rozmanitosti, rovnosti a inkluze. Společnost se sídlem v Minneapolisu ve středu oznámila, že její tržby za první čtvrtletí nesplnily očekávání Wall Street a ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesly o téměř 3 %.

Podle firmy se transakce v obchodech a na internetových stránkách společnosti Target propadly o 2,4 %, zatímco průměrná útrata zákazníků, a to jak online, tak v obchodech, se snížila o 1,4 %. Tento pokles odráží pokračující snahu společnosti Target vrátit se k růstu a získat zpět svou pověst levného elegána, díky které si kdysi vysloužila označení “Tarzhay”.

Propad tržeb společnosti pokračuje a po 37% propadu akcií za poslední rok k úternímu závěru se Target usilovně snaží získat zpět loajalitu a důvěru nakupujících i investorů.

Target Corporation (TGT)

Generální ředitel Brian Cornell se k problémům vyjádřil v telefonátu s novináři a mnohé z problémů maloobchodního řetězce přičetl ekonomické situaci. Trval však na tom, že společnost Target je odhodlána zlepšit své výsledky. Cornell uvedl znepokojivou statistiku, o kterou se podělil během hovoru: z 35 kategorií zboží, které společnost sleduje, získala nebo si udržela podíl na trhu pouze v 15 kategoriích, což znamená, že tržby ztratila ve prospěch maloobchodních konkurentů.

“Nejsme s tím spokojeni,” přiznal Cornell. “V 60, 70, 80 % těchto kategorií musíme zvyšovat podíl [na trhu]. Na to se budeme soustředit po zbytek roku a hodláme toho dosáhnout tím, že zajistíme skvělé nákupní prostředí.”

Společnost Target upravila své prognózy pro tento fiskální rok a předpovídá nízký jednociferný pokles tržeb oproti předchozí prognóze růstu čistých tržeb o přibližně 1 %. Maloobchodní řetězec rovněž očekává, že jeho upravený zisk na akcii, bez zahrnutí zisků z vypořádání soudních sporů, se bude pohybovat mezi 7 a 9 dolary, což je pokles oproti předchozímu odhadu 8,80 až 9,80 dolaru.

Společnost oznámila zajímavé změny ve svém vedení a zřízení nové kanceláře Enterprise Acceleration Office, jejímž cílem je oživit její výkonnost. Provozní ředitel Michael Fiddelke povede novou iniciativu, která se zaměřuje na zjednodušení provozu společnosti, využití technologií a urychlení růstu společnosti Target.

V souvislosti s nedávnými změnami ve vedení společnosti odstoupily Amy Tuová, ředitelka pro právní záležitosti a dodržování předpisů, a Christina Henningtonová, ředitelka pro strategii a růst. Henningtonová, která byla klíčovou moderátorkou mnoha hovorů o výsledcích společnosti, byla v oborových kruzích považována za potenciální Cornellovu nástupkyni ve funkci generální ředitelky.

Za první fiskální čtvrtletí vykázala společnost oproti odhadům Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG následující výsledky: Zisk na akcii činí 1,30 USD po úpravě, přičemž není jasné, jak se tento údaj srovnává s hodnotou 1,61 USD očekávanou analytiky. Společnost vykázala tržby ve výši 23,85 miliardy USD oproti odhadovaným 24,27 miliardy USD. Za čtvrtletí končící 3. května se čistý zisk společnosti Target zvýšil na 1,04 miliardy USD, tj. 2,27 USD na akcii, oproti 942 milionům USD, tj. 2,03 USD na akcii ve stejném období loňského roku. Jeho tržby však oproti předchozímu roku klesly na 24,53 miliardy dolarů.

Srovnatelné tržby se ve čtvrtletí snížily o 3,8 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Srovnatelné tržby v obchodech klesly o 5,7 %, zatímco digitální tržby zaznamenaly růst o 4,7 %. Navzdory tomu akcie společnosti Target ve středu v předobchodní fázi zaznamenaly pokles o téměř 4 %.

Zdroj: Getty Images

Cla vyčlenila pro společnost Target řadu náročných problémů. Roční tržby společnosti již čtyři roky po sobě stagnují. Tržby v diskrečních kategoriích, kterými je maloobchodní řetězec známý, jako jsou například dekorace do domácnosti, se potýkají se značnými obtížemi, protože spotřebitelé přistupují k utrácení vybíravěji a opatrněji. Kromě toho se společnost setkala s odporem zákazníků a tlakem aktivistů, včetně reverenda Ala Sharptona, kvůli omezení významných částí svého programu rozmanitosti, rovnosti a inkluze.

Cornellová přiznala, že společnost Target v prvním fiskálním čtvrtletí nedosáhla úrovně, ve kterou doufala. Nicméně za pozitivní znamení označil 36% nárůst dodávek ve stejný den prostřednictvím svého členského programu Target Circle 360 a popularitu časově omezené kolekce oblečení a doplňků Kate Spade, značky vlastněné společností Tapestry.

Obchodní ředitel Rick Gomez v průběhu prvního čtvrtletí uvedl, že společnost Target získala podíl na trhu v některých oblastech, včetně nápojů, květin a produktů. Společnost rovněž zaznamenala vyšší prodeje dámských plavek a oblečení pro batolata a zvýšený provoz během sezónních akcí, jako je Valentýn a Velikonoce.

V reakci na vyšší náklady způsobené cly plánuje společnost Target zvýšit ceny některých položek. Gomez zmínil, že se snaží vyjednávat s dodavateli, přehodnocovat zboží, upravovat místa výroby zboží a měnit načasování objednávek, aby se zmírnil dopad cel. Přestože byl Cornell opakovaně dotazován, neposkytl konkrétní informace o zvýšení cen v souvislosti s cly ani nepotvrdil, zda je maloobchodní řetězec kvůli clům od začátku března zavedl.

“Přibližně polovina toho, co v současné době prodáváme, pochází z USA,” poznamenal Gomez. V posledních několika letech se společnost Target snažila přesunout výrobu svých privátních značek z Číny. Společnost zaznamenala snížení počtu výrobků privátních značek pocházejících z Číny – z přibližně 60 % v roce 2017 na současných přibližně 30 %. Do konce příštího roku plánuje firma tento podíl dále snížit na 25 %.

Společnost uvádí, že tlak na náklady bude pokračovat i ve druhém čtvrtletí, přičemž finanční ředitel Jim Lee dodává, že větší úlevu očekává ve druhé polovině roku. Zmínil také, že v prvním čtvrtletí firma vynaložila vyšší náklady v důsledku snížení zásob v reakci na pomalejší poptávku.

Navzdory zvýšeným nákladům v důsledku cel zůstává nabídka levnějšího zboží hlavní prioritou společnosti Target. Nejpozoruhodnější jsou položky v blízkosti předních částí obchodů, které se prodávají za 1, 3 a 5 USD. Gomez potvrdil, že společnost plánuje tyto ceny zachovat a zavést mini kosmetické výrobky spolu s módními potravinami a nápoji.
Investoři, zákazníci a pozorovatelé z oboru budou v nadcházejících čtvrtletích pozorně sledovat výsledky společnosti Target, která se snaží znovu získat pevnou půdu pod nohama. Vzhledem k rozsáhlému akčnímu plánu, jehož cílem je zlepšit provoz, využít technologie k růstu a získat zpět podíl na trhu, budou všichni v nadcházejících měsících sledovat výsledky společnosti.

Předchozí článek

Shopify: Růstová akcie s potenciálem i přes vysoké ocenění a ekonomickou nejistotu

Další článek

UnitedHealth v hledáčku investorů po největším propadu za poslední roky

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies