account_circle
Společnost Roku zaznamenala v loňském roce značné zisky, je na vzestupu streamované zábavy

Společnost Roku zaznamenala v loňském roce značné zisky, je na vzestupu streamované zábavy

Poté, co byly akcie Roku (ROKU) v roce 2022 zdecimovány, se tento rok rýsuje jakési oživení. Optimismus investorů vůči společnosti roste, stejně jako cena akcií, která v roce 2023 zatím vzrostla o 51 %. Mohlo by se zdát, že nejhorší dny pro Roku jsou již minulostí.

Aby investoři lépe porozuměli této streamovací společnosti, měli by se blíže podívat jak na býčí, tak na medvědí variantu. Tyto informace budou rozhodující pro přijetí informovaného investičního rozhodnutí.

Býci poukazují na dominantní postavení platformy

V podmínkách mírnějšího makroekonomického prostředí, které zhoršuje vysoká inflace a rostoucí úrokové sazby, společnost Roku přesto zaznamenala solidní nárůst klíčových ukazatelů. Společnost zvýšila počet aktivních účtů v roce 2022 o 16 % na 70 milionů, počet streamovaných hodin vyskočil o 20 % na 87,4 miliardy a průměrný příjem na uživatele se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšil o 2 %. Jedná se o zdravé nárůsty, a to i přes nepříznivé průmyslové a ekonomické prostředí. Jakmile se trh odrazí ode dna, měl by se zvýšit i růst společnosti Roku.

Zdroj: Unsplash

Podle vedení společnosti má Roku vedoucí podíl na trhu mezi operačními systémy pro chytré televize v Severní Americe, takže by měl časem těžit z toho, že se více peněz za reklamu přesune na propojené televize. V roce 2022 byla přibližně polovina celkového času sledování televize strávena streamováním obsahu. Ale pouze 22 % rozpočtů na televizní reklamu směřovalo do streamingu. Vedení společnosti se domnívá, že tento rozdíl se musí časem zmenšit, což pro společnost Roku a její vyhlídky představuje významný vítr do plachet.

Dalším silným argumentem pro vlastnictví Roku je to, že se řídí širokým sekulárním trendem vzestupu streamované zábavy. Podle společnosti eMarketer bude letos v USA více domácností bez předplatného kabelové televize než s ním. Roku je platformou, která propojuje diváky, společnosti poskytující obsah a inzerenty, a má tak dobrou pozici těžit z toho, že stále více domácností přestane využívat kabelovou televizi. Ještě působivější je, že firmy jako Netflix a Walt Disney mohou i nadále vynakládat desítky miliard dolarů ročně na produkci a licencování obsahu, aby podpořily růst počtu předplatitelů. Roku se může těmto obrovským kapitálovým výdajům vyhnout tím, že se jednoduše stane agregátorem.

Medvědi upozorňují na znepokojivé finanční výsledky

Pokles trhu s digitální reklamou je překážkou pro mnoho firem, včetně Roku. Její tržby za 4. čtvrtletí 2022 vzrostly meziročně pouze o 0,2 %. A zpomalení je to poslední, co Roku potřebuje, protože jeho čistá ztráta v loňském roce činila 498 milionů dolarů. Otázkou však zůstává, kdy, pokud vůbec, může být Roku trvale ziskový. I při dnešních 70 milionech aktivních účtů zůstává čistý zisk nedosažitelný, což je znepokojivé.

Inflační tlaky měly negativní dopad i na činnost společnosti Roku. V každém z posledních sedmi čtvrtletí vykázala společnost v segmentu hardwaru ztrátu hrubého zisku, protože ztrácí peníze pokaždé, když si zákazník koupí multimediální přehrávače Roku. To je jasná překážka pro dosažení celkové ziskovosti.

Při hledání společností, které by investoři měli vlastnit, se vyplatí snažit se pochopit hodnotový řetězec příslušného odvětví. V případě společnosti Roku jsou jejími dodavateli v podstatě velké společnosti poskytující obsah, jako je Netflix, Disney a YouTube společnosti Alphabet. Tyto obrovské zábavní podniky mohou při vyjednávání se společností Roku postupovat po svém a rozhodnout se, že streamovací platformě neposkytnou žádný reklamní inventář, jako to dělá YouTube. Protože tyto služby jsou pro Roku zásadní pro získání a udržení účtů, musí s těmito mediálními mocnostmi vždy hrát.

Zdroj: Unsplash

Roku je sice vedoucím operačním systémem pro chytré televizory v USA, největší ekonomice světa, ale na mezinárodních trzích, zejména v Evropě, Asii a Jižní Americe, zaostává za kombinovanou dominancí Google Chromecast a Android TV. Vzhledem k tomu, že rozšíření streamované zábavy v zámoří je daleko za USA, může to znamenat, že Roku potenciálně přijde o značné příležitosti k růstu v různých zemích, protože se více spotřebitelů v těchto oblastech rozhodne přerušit kabelovou televizi.

S ohledem na tyto cenné informace musí investoři zvážit argumenty býků a medvědů, než se rozhodnou, co s akciemi Roku udělat.

Předchozí článek

Trendy návštěvnosti webových stránek společnosti Kroger vykazují pozitivní meziroční růst 

Další článek

2 růstové akcie, které je vhodné koupit

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies