Společnost Lucid Group, přední výrobce elektromobilů, ve třetím čtvrtletí mírně překonala očekávání Wall Street, když dosáhla dobrých výsledků díky výraznému snížení nákladů. Firma se připravuje na spotřebitelskou výrobu nového SUV, které bude uvedeno na trh do konce letošního roku.
Pokud se zamyslíme nad výkonností společnosti v porovnání s průměrnými odhady agregovanými LSEG, skupina Lucid vykázala mírnou ztrátu na akcii ve výši 28 centů po očištění; tento výsledek byl příznivější než předpokládaná ztráta ve výši 30 centů na akcii. Kromě toho společnost dosáhla vyšších tržeb ve výši 200 milionů USD, čímž překonala očekávaných 198 milionů USD.
Pozitivní výsledková zpráva vedla k 8% nárůstu akcií společnosti Lucid během čtvrtečního odpoledního obchodování. Na konci řádného obchodování ten den akcie stály 2,22 USD za akcii, což znamenalo nárůst o 4,2 %.
Lucid Group, Inc. (LCID)
Čistá ztráta společnosti za třetí čtvrtletí se však vystupňovala na 992,5 milionu USD, zatímco ve stejném čtvrtletí předchozího roku byla zaznamenána ztráta 630,9 milionu USD.
Generální ředitel Peter Rawlinson označil toto čtvrtletí za “přelomové” pro společnost Lucid. Podle něj byly hlavními body rekordní dodávky 2 781 kusů, výrazné snížení nákladů a dosažení finančních a výrobních cílů.
Výrazný meziroční nárůst o 40,1 % a 23,1 % zaznamenala automobilka u nákladů na výzkum a vývoj (324,4 mil. USD) a u prodejních, všeobecných a administrativních nákladů (233,6 mil. USD). Naproti tomu ostatní náklady, jako jsou výnosy a náklady na restrukturalizaci, oproti předchozímu roku výrazně poklesly.
Skupina Lucid zůstává pozitivně naladěna ohledně svých výrobních kapacit a potvrzuje svůj cíl vyrobit v letošním roce přibližně 9 000 vozů. Pokud by se to podařilo, znamenalo by to 6,8% nárůst z 8 428 vyrobených kusů v roce 2023.
Navzdory nedávné nabídce akcií a navýšení kapitálu o 1,75 miliardy dolarů, které mnohé investory zaskočilo, firma uzavřela čtvrtletí s celkovou likviditou 5,16 miliardy dolarů.
Akcie společnosti Lucid se setkaly s tlakem kvůli prohlubujícím se ztrátám, stagnaci prodejů a značnému čerpání hotovosti. Akcie společnosti se letos propadly přibližně o 45 %, což zahrnuje 18% pokles – nejprudší denní ztrátu od prosince 2021 – po navýšení kapitálu.

Rawlinson obhajoval veřejnou nabídku téměř 262,5 milionu kmenových akcií jako nezbytný strategický podnikatelský záměr, který má udržet pokračující provoz a růstové aspirace společnosti vyrábějící elektromobily. Zopakoval, že současné prostředky společnosti nyní zajišťují její kapitál až do roku 2026, před uvedením nové platformy střední třídy.
Skupina Lucid v současné době investuje značné prostředky do svých expanzních strategií. Ty zahrnují rozšíření jediné americké továrny v Arizoně, výstavbu druhého závodu v Saúdské Arábii a uvedení druhého produktu, SUV s názvem Gravity. Kromě toho se firma soustředí na vývoj nové generace pohonných jednotek a posiluje svou maloobchodní a servisní síť.
Nedávné zprávy naznačily snížení očekávaných kapitálových výdajů společnosti Lucid z 1,5 miliardy USD na 1,3 miliardy USD, a to v důsledku iniciativ na snížení nákladů.
Úsilí o snížení nákladů je realizováno v rámci celé společnosti, jak potvrdil prozatímní finanční ředitel a hlavní účetní společnosti Lucid, Gagan Dhingra. Zdůraznil, že toto snižování je “plošné” a žádná oblast nezůstává nedotčena.
Skupina Lucid zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí ve čtvrtek. Stalo se tak v době, kdy společnost otevírá objednávky na své připravované SUV Gravity, jehož výroba pro spotřebitele by měla být zahájena koncem letošního roku.