Odvětví elektromobilů bývalo „Tesla a všichni ostatní“. V posledních několika letech se však tento výhled změnil na „Tesla, BYD a všichni ostatní“, uvádí společnost Evercore.
Čínský výrobce elektromobilů BYD prodal v roce 2022 více NEV neboli vozidel na novou energii než Tesla. Společnost Evercore poznamenala, že odhad prodeje společnosti BYD v Číně v roce 2023 by mohl potenciálně přesáhnout celkový prodej elektromobilů v USA a EU dohromady z roku 2022. Společnost BYD rovněž nabízí diverzifikovanou produktovou řadu, včetně výkonných sportovních vozů a luxusních modelů.
„Jednoduše řečeno, pokud máte zájem o elektromobily nebo věříte, že elektrifikace ve velkém měřítku je budoucností, NUTNĚ musíte znát společnost BYD,“ napsal v pondělní poznámce analytik Chris McNally.
„V mnoha ohledech, například v oblasti baterií a platforem pro užitková vozidla, BYD již nyní vede před TSLA a dalšími. To, co společnost ještě nemá, je ‚hodnota západní značky‘.“
V pondělí její akcie obchodované v USA vzrostly o 2 %.
Společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffetta a Charlieho Mungera je významným investorem společnosti BYD. Munger již dříve společnost pochválil, když řekl: „Společnost je velmi úspěšná: „Přežijí ty společnosti, které se zlepšují lépe a rychleji než konkurence. To je podstata společnosti BYD.“
K 30. květnu držela společnost Berkshire ve společnosti BYD 9,9% podíl. Věštec z Omahy však svůj podíl ve společnosti od jejího nákupu v roce 2008 snížil o více než 50 %.
Společnost Evercore poznamenala, že společnost BYD prošla za posledních pět let „masivním růstem“, přičemž celkové tržby společnosti se ztrojnásobily z přibližně 20 miliard USD v roce 2018 na zhruba 63 miliard USD v loňském roce. „Společnost BYD navíc dokázala růst ziskově, přičemž hrubé marže automobilů v roce 22 konkurovaly vedoucí úrovni společnosti TSLA po snížení cen, která činila ~20 %,“ uvedl McNally.
Analytik uvedl, že úspěch společnosti BYD lze „stejně tak přičíst“ její silné dodavatelské části podnikání. „BYD je možná nejvíce vertikálně integrovaným výrobcem originálních zařízení na světě,“ řekl McNally. Společnost si vše vyrábí sama, od čipů a softwaru až po výrobu autobusů a osobních automobilů.
Firma je také optimistická ohledně vyhlídek společnosti BYD na globální expanzi. Společnost BYD zahájila prodej v Evropě v roce 2022 a již začala vyvíjet tlak na evropský trh pronájmu a vozových parků, uvedl McNally.

„Mimo Čínu/EU má BYD podle našeho názoru nejpřesvědčivější nabídku elektromobilů pro rozvíjející se trhy, kde levná vozidla představují významnou příležitost,“ dodal McNally.
„Zatímco většina výrobců OEM má v nabídce EV vyšší třídy, které v rozvojových zemích nebudou fungovat (ASP nad 40 tisíc dolarů), vozy BYD s cenou pod 20 tisíc dolarů mohou oslovit tyto trhy, kde se EV objevují poprvé (například zatímco Číně trvalo 10 let, než se dostala na 1% penetraci EV, Thajsku trvalo jen rok, než dosáhlo podobné úrovně),“ pokračoval analytik.