account_circle
Restaurace se zotavují, ale Starbucks a McDonald’s mají stále co dělat

Restaurace se zotavují, ale Starbucks a McDonald’s mají stále co dělat

Známý kavárenský řetězec Starbucks v úterý představí svou čtvrtletní zprávu o tržbách a zahájí tak řadu zpráv o příjmech, které budou v následujících týdnech zveřejňovat společnosti působící v oblasti stravování. V uplynulých týdnech několik stravovacích zařízení zveřejnilo předběžné výsledky před výročními prezentacemi na konferenci ICR v Orlandu. Značky jako Red Robin a Noodles & Company zdůraznily nárůst tržeb v posledním čtvrtletí, což posílilo důvěru investorů a vyvolalo růst cen jejich akcií. Akcie společnosti Shake Shack však utrpěly ztrátu poté, co výhled společnosti nesplnil očekávání akcionářů.

Zatímco byly zveřejněny některé předběžné údaje, netrpělivě se očekávají výsledky některých největších restauračních společností, jako jsou Starbucks, Yum Brands, Chipotle a McDonald’s. V čele stojí společnost Starbucks, jejíž oznámení je plánováno na úterý po skončení obchodního dne. Společnosti jako Yum Brands a Chipotle zveřejní své výsledky až příští týden. McDonald’s, který je pro mnoho investorů zlomovým bodem, zveřejní své zprávy až 10. února.

Zdroj: Getty Images

Zamyšlení nad volatilním rokem 2024 pro restaurační průmysl by mohlo naznačovat pozitivní rok dopředu. Údaje z tohoto odvětví naznačují, že čtvrté čtvrtletí bylo pro restaurace podstatně příznivější než zbytek roku. Zpracované údaje společnosti pro průzkum trhu Black Box Intelligence potvrzují, že restaurace zaznamenaly v říjnu a listopadu nárůst tržeb ve stejných prodejnách. Pokles prosincových tržeb ve stejných prodejnách, který byl v tomto čtvrtletí anomálií, byl přičítán kalendářnímu posunu v důsledku pozdního Dne díkůvzdání.

Rob Lynch, generální ředitel společnosti Shake Shack, se cítí ohledně vyhlídek tohoto odvětví optimisticky. Upozornil na silnou odolnost spotřebitelů a dodal: “Spotřebitelé stále utrácejí peníze. Pro lidi, kteří chtějí jít ven a získat skvělou práci, je stále spousta pracovních míst.”

Řetězce příležitostného stravování vyvíjejí značné úsilí o oživení prodeje. Sázejí na přepracované jídelní lístky a nové propagační podniky, které mají přilákat spotřebitele. Po většinu roku 2024 se tuto strategii dařilo účinně realizovat pouze společnosti Chili’s, vlastněné společností Brinker International, která vykazovala dvouciferný růst tržeb ve stejných prodejnách a následně přilákala spotřebitele.

Zdroj: Getty Images

Ve čtvrtém čtvrtletí však došlo k oživení i u některých konkurentů společnosti Chili’s. Red Robin oznámil očekávaný 3,4% nárůst srovnatelných tržeb svých restaurací za čtvrtletí. Generální ředitel společnosti Red Robin G. J. Hart se již dříve zmínil o rozsáhlé zákulisní práci společnosti a důležitosti neuspěchat tento proces, což naznačuje, že tento růst přichází po strategické restrukturalizaci a intenzivním úsilí. Silná čtvrtá čtvrtletí mají za sebou i další zařízení příležitostného stravování, jako je California Pizza Kitchen, a nezdá se, že by dynamika v prvních týdnech roku 2025 polevovala.

Navíc se zdá, že spotřebitelé ve srovnání s dřívějším obdobím roku 2024 uvolňují peněženky, což je pro toto odvětví pozitivní signál. Tento názor podpořil i generální ředitel společnosti Darden Restaurants Rick Cardenas, který poznamenal, že spotřebitelé “se začínají cítit o něco lépe” ve srovnání s předchozími čtvrtletími.

Navzdory tomu, že stoupající vlna je pro mnohé příslibem, několik významných jmen v restauračním průmyslu mohlo vykázat neuspokojivé čtvrtletní výsledky. Například společnost Starbucks si stále razí cestu obdobím obratu pod vedením bývalého generálního ředitele Chipotle Briana Niccola. Odhady Wall Street předpovídají čtvrtletní pokles tržeb společnosti Starbucks ve stejných prodejnách o 5,5 %.

Starbucks Corporation (SBUX)

McDonald’s je další významnou značkou, která ve čtvrtém čtvrtletí čelila značným problémům, například zvládnutí krize s nemocemi z potravin. V říjnu byly hamburgery Quarter Pounder společnosti McDonald’s spojeny s epidemií smrtelné bakterie E. coli, což vedlo k dočasnému stažení této položky z prodeje v postižených oblastech a ke změně dodavatelů identifikovaného zdroje, plátkované cibule.

McDonald’s Corporation (MCD)

Ale i přes tyto neúspěchy zůstávají vedoucí představitelé odvětví optimističtí ohledně roku 2025. Jako pozitivní ukazatele pro restaurační sektor uvádějí zlepšení nálady spotřebitelů a růst mezd. Nicméně předpovídat hladký průběh pro toto odvětví bude předčasné. Výsledky mohou ovlivnit různé vnější faktory, jako jsou požáry v Los Angeles a pravidelné sezónní problémy.

Přesto si aktéři v odvětví zachovávají nadějný výhled. Barry McGowan, generální ředitel společnosti Fogo de Chao, vyjádřil optimismus slovy: “U restaurací, které nejsou ovlivněny, již vidíme zelené výhonky. V letošním roce máme naději.”. Zbytek roku 2025 je proto slibný, protože restaurace budou i nadále hledat příležitosti k růstu a čelit jedinečným výzvám v sektoru stravování.

Předchozí článek

CEO SoFi říká, že rok 2024 byl “nejlepší rok všech dob”. Proč akcie po výnosech klesají?

Další článek

Wall Street snížila hodnocení společnosti AMD, ale tvrdí, že to není kvůli DeepSeek

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies