Fintechová společnost vykázala slušné výsledky, ale zajímavý růst může teprve přijít.
Sezóna zveřejňování výsledků za druhé čtvrtletí se chýlí ke konci. Řekněme si to na rovinu: PayPal (PYPL) nepatřil mezi společnosti s nejlepšími výsledky. Poté, co společnost oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, akcie následující den poklesly o přibližně 8 %.
Navzdory vývoji akcií byly výsledky PayPal z velké části silné a společnost překonala očekávání jak v oblasti tržeb, tak zisku na akcii (EPS). Investoři by však měli mít na paměti, že obrat PayPal je stále v rané fázi a v zákulisí se odehrává mnoho věcí, které se v číslech zatím neodrážejí.
S ohledem na to přinášíme přehled toho, jak si PayPal vedl ve druhém čtvrtletí, proč akcie klesly a na co by investoři měli dávat pozor.

Klíčová čísla
Jak již bylo zmíněno, PayPal oznámil silné výsledky jak v oblasti tržeb, tak zisku. Tržby meziročně vzrostly o 5 % a jak tržby, tak zisk výrazně překonaly očekávání analytiků. Celkový objem plateb byl o 10 miliard dolarů vyšší než se předpokládalo a v současné době je aktivních 438 milionů účtů.
Investoři však nebyli spokojeni s mnoha aspekty, zejména pokud jde o ziskovost. Jednou z největších oblastí znepokojení je udržení marží z transakcí, jejichž růst postupně klesal. Navíc vzrostly celkové provozní náklady a poklesl volný peněžní tok, což výrazně zaostalo za očekáváními.
Proč by se investoři neměli soustředit na tyto výsledky
Je pravda, že výsledky PayPal za druhé čtvrtletí obsahovaly některé zklamání. Bylo by však chybou klást na ně příliš velký důraz.
PayPal je společnost, která se nachází uprostřed transformace. Generální ředitel Alex Chriss a jeho tým strávili většinu roku 2024 zaměřením se na efektivitu a lze to považovat za úspěch. Nyní PayPal šlápne na plyn, pokud jde o růst, zavádí mnoho nových iniciativ a plánuje mnoho dalších, ale to se zatím v číslech neprojevuje.

Nové růstové iniciativy
Jedním z příkladů je nová reklamní platforma společnosti. Byla spuštěna v říjnu 2024, ale zatím je poměrně malá. Dalším velkým zaměřením je monetizace Venmo, která se již začíná projevovat ve výsledcích. Objem plateb Venmo ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 12 %, zatímco tržby Venmo vzrostly o 20 %. To je dobrý ukazatel toho, že typický uživatel Venmo generuje pro společnost vyšší příjmy.
A to může být teprve začátek. V únoru Chriss a jeho tým představili svou dlouhodobou strategii růstu v 224stránkové prezentaci. Zde jsou některé z hlavních bodů:
- PayPal chce nakonec sloučit všechny své platformy (PayPal, Venmo, Braintree atd.) do jedné.
- Společnost vidí obrovskou příležitost v offline (v obchodě) platbách. Jedná se o trh v hodnotě 200 miliard dolarů, z čehož PayPal má méně než 1 %. Rozšíření omnichannelového podnikání je hlavní prioritou.
- PayPal plánuje využít více než 500 petabajtů dat z více než 430 milionů aktivních účtů. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je cílená reklama, ale to je jen jedna z možných aplikací.
- PayPal chce využít technologii AI k posílení zapojení a zvýšení hodnoty platformy. AI může například vybrat kreditní kartu s nejlepšími odměnami z peněženky zákazníka pro konkrétní nákup.
Výhled a hodnocení
Toto je jen několik příkladů a doporučuji vám podívat se na celou prezentaci, abyste získali ucelený obraz o vizi managementu. Celkově vedení společnosti věří, že PayPal může do roku 2027 dosáhnout tempa růstu EPS v „nízkých desítkách“ a v dlouhodobém horizontu ho ještě zrychlit na udržitelnou úroveň přes 20 %.
Vzhledem k výsledkům posledních několika let se to jeví jako ambiciózní cíl, ale při aktuálním ocenění přibližně 11násobku volného cash flow by akcie mohly být pro investory obrovským ziskem, pokud se to vedení podaří.