Bank of America snižuje rating společnosti First Solar, tvrdí, že přínosy klimatických zákonů jsou již započítány
Podle Bank of America se společnosti First Solar (FSLR) po solidní jízdě v souvislosti s přijetím zákona o snížení inflace přestává dařit.
Analytik Julien Dumoulin-Smith snížil hodnocení akcií solární společnosti z nákupního na neutrální s tím, že katalyzátory plynoucí z klimatického zákona jsou již v akciích započítány.
„Mezi překonanou výkonností akcií a slabostí globálních cen solární energie v poslední době jsou příznivé faktory do značné míry zapracovány,“ napsal ve čtvrtečním sdělení klientům.
Akcie před začátkem obchodování klesly přibližně o 1,5 %.

Zákon zaměřený na podporu čisté energie nabízí řadu daňových úlev pro majitele domů a spotřebitele na podporu iniciativ šetrných ke klimatu. V měsících, které uplynuly od podpisu zákona prezidentem Joe Bidenem, společnost First Solar oznámila, že plánuje vynaložit zhruba 1,1 miliardy dolarů na výstavbu nové továrny na výrobu panelů v Alabamě, aby uspokojila rostoucí poptávku.
Od srpnového schválení zákona o klimatu však akcie společnosti First Solar vzrostly o více než 50 %, takže růst akcií je „méně přesvědčivý“, uvedl Dumoulin-Smith. Jen v roce 2022 vzrostly akcie o 72 % a v novém roce již vzrostly o více než 20 %.
Mezitím nedávný pokles cen solární energie zvyšuje rizika zpomalení rezervací a cenové dynamiky, dodal.
„Vzhledem k vyššímu riziku a započítaným pozitivním faktorům se FSLR obchoduje s vyváženým poměrem rizika a výnosu, což podporuje neutrální hodnocení,“ napsal Dumoulin-Smith.
Cílová cena banky 195 USD znamená 8% nárůst oproti středečnímu závěru.
Tento rok by mohl být pro akcie výletních lodí významný. Proč Citi říká, že je čas přehodnotit toto odvětví jako dlouhodobý obchod
Podle Citigroup může pro investory do akcií výletních lodí po dlouhém přístavu nastat čas vztyčení kotvy.
Odvětví výletních plaveb dostalo zabrat, protože země uzavřely hranice a cestující zůstali doma během výluk Covid-19. Podle společnosti z Wall Street se však s opětovným otevřením hranic, nárůstem poptávky a zmírněním požadavků na testování příliv a odliv změnil, což znamená, že rok 2023 by mohl být pro odvětví „bannerovým rokem“.
Pozadí se zlepšuje natolik, že analytik James Hardiman v pondělní zprávě klientům uvedl, že „akcie výletních lodí jako skupina postoupily od ‚proxy trades‘ k přesvědčivým dlouhodobým investičním příběhům“.

„Na rozdíl od většiny našeho pokrytí, post-pandemická dynamika v oblasti výletních plaveb jasně převažuje nad potenciálními makroekonomickými protivětry v roce 2023, přičemž začínající asijské a evropské příběhy se budou rozvíjet až do roku 2024,“ uvedl Hardiman.
Hardimanovo zdůvodnění změny sentimentu vychází z rozhovorů s cestovními kancelářemi a z trendů návštěvnosti webu, které naznačují silnou poptávku. Některé údaje také naznačují, že počet plaveb v roce 2023 pravděpodobně překoná úroveň roku 2019.
Hardiman označil Royal Caribbean (RCL) za svou nejlepší volbu, ale Norwegian (NCLH) a Carnival (CCL) také nabízejí slušný růst. Royal Caribbean je upřednostňována díky solidním výsledkům v oblasti udržování nákladů a nabízí nejlepší příležitost k riziku a odměně v rámci skupiny.
„RCL zůstává naším nejoblíbenějším jménem ve skupině vzhledem k nejpřesvědčivější rovnováze mezi cenovou politikou a kontrolou nákladů a zároveň s sebou nese nejmenší rozmělnění zisku (dluhu a vlastního kapitálu) z pandemického odstavení flotily,“ napsal Hardiman.
Akcie Royal Caribbean letos zatím solidně odstartovaly, když vzrostly o více než 41 % poté, co se v roce 2022 propadly o zhruba 36 %. Citi znovu stanovila cílovou cenu pro akcie RCL na 80 USD, což znamená 19% nárůst oproti středečnímu závěru. Citi hodnotí akcie jako vysoce rizikové k nákupu.

Hardiman ponechal neutrální, ale vysoce rizikové hodnocení pro akcie Carnival a zvýšil cílovou cenu na 13 USD z 9 USD za akcii. To znamená přibližně 15% nárůst oproti středečnímu závěru. U společnosti Norwegian ponechal stejné hodnocení a cílovou cenu 18 USD.
„Norwegian provozuje vysoce ceněné prémiové značky v oblasti výletních plaveb, a proto nepochybujeme o tom, že se tento zákazník pěkně odrazí ode dna, jakmile se zmírní cestovní omezení a opadnou obavy z virů,“ napsal.