Boeing, celosvětově uznávaný výrobce letadel, v pondělí nabídl několik cenných informací, podle nichž by společnost mohla v příštích 20 letech potenciálně těžit z potřeby více než 8 830 nových letadel v pevninské Číně. Tento výrazný nárůst se zdá být v souladu s předpokládaným růstem odvětví letecké dopravy v tomto regionu, jehož cílem je uspokojit stále rostoucí poptávku. Tato pozitivní zpráva se však nezdála být natolik vlivná, aby způsobila dramatické zlepšení výkonnosti akcií společnosti Boeing, které v úterý na začátku předobchodní fáze nepatrně vzrostly o přibližně 0,1 %.
Společnost Boeing upřesnila svá očekávání ohledně ročního růstu odvětví letecké dopravy v pevninské Číně a odhadla jej na přibližně 5,2 %. Takto výrazné tempo expanze by podle společnosti mohlo vést k vytvoření největšího dopravního trhu na světě. S téměř 9 000 novými letadly na objednávku by byla výroba rozdělena tak, že přibližně 60 % by sloužilo k rozšíření flotil leteckých společností, zatímco 40 % by nahradilo stárnoucí letadla v provozu úspornějšími modely.
The Boeing Company (BA)
Darren Hulst, viceprezident Boeingu pro komerční marketing, ve svém prohlášení nabídl několik postřehů k těmto číslům. Prozradil: “Čínský trh komerční letecké dopravy pro cestující a nákladní dopravu se nadále rozšiřuje díky hospodářskému růstu země a leteckým společnostem budujícím své sítě v zemi.”
Dalším faktorem, který ovlivňuje prognózy společnosti Boeing pro čínský trh, se zdá být elektronický obchod. Vzhledem k tomu, že se tomuto odvětví v regionu i nadále daří, očekává se, že se čínská flotila nákladních letadel téměř ztrojnásobí, což povede ke zvýšení poptávky. V důsledku toho se předpokládá, že čínští dopravci budou potřebovat letecké služby v hodnotě téměř 780 miliard dolarů, aby podpořili rostoucí flotilu. Tyto služby se navíc neomezují pouze na letadla, ale zahrnují také digitální řešení, údržbu, úpravy a doplnění téměř 430 000 nových zaměstnanců.
Navzdory tomuto potenciálnímu záblesku naděje v Číně se Boeing v poslední době potýká s řadou problémů. Společnost vyvíjí usilovné úsilí, aby se zotavila z řady problémů s výrobou a kvalitou. Jedním z významných případů bylo lednové vysazení nouzových dveří na letadle 737 MAX 9 společnosti Alaska Air za letu. Kromě toho musela začátkem tohoto měsíce stáhnout z provozu tři letadla kvůli nevyhovujícím dílům.
Tyto závady výrazně poškodily výkonnost akcií společnosti. Podle údajů od počátku roku se hodnota akcií společnosti snížila o 33,5 %. Nicméně posledních několik měsíců nebylo pro výrobce zcela neutěšených. V srpnu přišla dobrá zpráva v podobě zajištěné smlouvy s izraelským vlajkovým dopravcem El Al Airlines.

Při takovýchto vzestupech a pádech je nejnovější prognóza společnosti, že využije rychle rostoucího leteckého trhu v pevninské Číně, potenciálním pozitivem. Tento očekávaný nárůst poptávky v Číně by mohl připravit půdu pro nové zakázky, což by mohlo společnosti Boeing pomoci postupně se zotavit z propadu a znovu získat pozici v leteckém průmyslu.
Závěrem lze říci, že čínský letecký průmysl lze pro společnost Boeing považovat za úrodnou půdu. Předpovědi společnosti týkající se ročního růstu letecké dopravy v pevninské Číně, očekávaný prudký nárůst elektronického obchodu a rostoucí poptávka po moderních letadlech s nízkou spotřebou paliva naznačují, že budoucnost skýtá pro společnost Boeing v Číně značné příležitosti. Navzdory nedávným neúspěchům mají tyto slibné trendy potenciál omladit postavení společnosti Boeing na trhu, její ziskovost a celkovou obchodní perspektivu, zejména v nejlidnatější zemi světa.