Společnost Nu Holdings (NU), mateřská firma rychle expandující Nu Bank, patří k nejvýraznějším fintech příběhům poslední dekády.
Z nepatrného start-upu se během deseti let stala jedna z největších digitálních bank na světě s více než 125 miliony zákazníků napříč Brazílií, Mexikem a Kolumbií. Díky kombinaci snadno použitelné aplikace, transparentních služeb a férových úroků se jí podařilo zásadně proměnit latinskoamerický bankovní sektor, který dlouhodobě trpěl nízkou kvalitou služeb a nedůvěrou klientů.
S aktuální tržní kapitalizací přibližně 75 miliard dolarů a cenou akcie kolem 15,60 USD se Nu Holdings blíží historickému maximu. Pro investory je klíčová otázka, jak bude společnost vypadat za pět let. Odpověď nabízí analýza tří hlavních oblastí – růstu monetizace v Brazílii, expanze do Mexika a dalších trhů a očekávaného dopadu na ziskovost.

Brazílie: od zákaznické základny k monetizaci
Domácí trh v Brazílii je pro Nu Bank stále klíčový. Zatímco počet zákazníků se zde přiblížil nasycení, protože banka již oslovila více než 60 % dospělé populace, prostor pro růst zůstává v monetizaci. Klíčovým ukazatelem je ARPAC (průměrný výnos na aktivního zákazníka). Ten v roce 2021 činil jen 4 USD, ale ve druhém čtvrtletí 2025 už dosahoval zhruba 12 USD.
Zkušenost ukazuje, že čím déle zákazník využívá služby Nu Bank, tím více produktů si přidává a tím vyšší hodnotu generuje. Klienti, kteří jsou u banky déle než osm let, dosahují ARPAC přes 27 USD, zatímco ti noví jen kolem 5 USD. Tento trend jasně naznačuje, že i bez masivního růstu počtu klientů má Nu Bank před sebou dlouhou cestu zvyšování výnosů prostřednictvím širší nabídky služeb, od osobních půjček po investiční produkty.
Růst monetizace v Brazílii tak bude v příštích letech hlavním motorem tržeb. Pokud se ARPAC postupně přiblíží k hodnotám stávajících nejvěrnějších klientů, mohou se tržby z tohoto trhu dostat v roce 2030 k hranici 20 miliard dolarů ročně, což by bylo téměř dvojnásobek současné úrovně.
Mexiko a Kolumbie: nové příležitosti pro expanzi
Aby si Nu Holdings udržela růst zákaznické základny, musela expandovat za hranice Brazílie. Největší příležitost představuje Mexiko, které se s více než 100 miliony obyvatel řadí mezi největší trhy Latinské Ameriky. Nu Bank zde vstoupila od nuly a už nyní má více než 12 milionů zákazníků, což odpovídá 13 % dospělé populace.
Díky dynamickému růstu dosáhla v Mexiku 6,6 milionu držitelů kreditních karet a získala zákaznické vklady v hodnotě 6,7 miliardy dolarů. V roce 2024 činily tržby z Mexika přibližně 650 milionů dolarů – jen zlomek ve srovnání s téměř 10 miliardami dolarů z Brazílie. Přesto jde o pevný základ pro dlouhodobý růst. Tempo, jakým se zde Nu Bank prosazuje, je dokonce rychlejší než v Brazílii v prvních letech po vzniku.
Kolumbie zatím přispívá menší měrou, ale i zde má společnost solidní růstové vyhlídky. Do budoucna Nu Holdings naznačila, že by mohla expandovat i do dalších zemí Latinské Ameriky – například Argentiny, Uruguaye nebo Chile, kde jsou průměrné příjmy relativně vysoké a kde by se její model mohl rychle prosadit. Celkově se tak otevírá obrovský „modrý oceán“ nových příležitostí. Odhady hovoří o tom, že do pěti let může mít Nu Holdings 150 až 200 milionů zákazníků.
Finanční výsledky a ziskovost do roku 2030
Za poslední čtyři čtvrtletí dosáhly tržby Nu Holdings 11,66 miliardy dolarů a čistý zisk 2,3 miliardy dolarů. Díky provozní páce a zvyšujícímu se ARPAC by měl zisk v příštích letech růst rychleji než tržby. Podle realistických projekcí by se do roku 2030 mohly tržby přiblížit k 30 miliardám dolarů, zatímco čistý zisk by mohl dosáhnout až 7,5 miliardy dolarů.
To by znamenalo, že při současné tržní kapitalizaci kolem 75 miliard dolarů by se akcie obchodovaly za poměr ceny k zisku (P/E) přibližně 10. Takové ocenění je na fintech společnost s rychlým růstem a stabilní profitabilitou relativně nízké, což činí titul atraktivním pro dlouhodobé investory.
Nu Holdings tak stojí na křižovatce: má obrovskou zákaznickou základnu, rychle roste na nových trzích a zároveň dokáže postupně zvyšovat výnosy na klienta. Tyto faktory společně vytvářejí silnou investiční tezi, podle níž by akcie mohly v horizontu pěti let výrazně posílit.
Nu Holdings je jednou z největších digitálních bank na světě a jejím hlavním trumfem je schopnost rychle škálovat zákaznickou základnu a zároveň zvyšovat monetizaci. V Brazílii již dosáhla masového pokrytí, ale její ARPAC stále roste. V Mexiku a Kolumbii dokazuje, že dokáže rychle získat tržní podíl, a další expanze je jen otázkou času.
Finanční výsledky ukazují, že společnost už není jen růstovým příběhem, ale generuje i solidní zisky. Pokud se podaří naplnit současné trendy, může do roku 2030 dosahovat tržeb kolem 30 miliard dolarů a čistého zisku přes 7 miliard. Pro investory, kteří hledají kombinaci růstu, inovace a stabilní ziskovosti, představuje Nu Holdings atraktivní příležitost.
