account_circle
Morgan Stanley snižuje rating Fordu a GM s odkazem na konkurenci v Číně 

Morgan Stanley snižuje rating Fordu a GM s odkazem na konkurenci v Číně 

Automobilový průmysl USA pod tlakem kvůli problémům na domácím trhu a konkurenci z Číny.

Americké těžké váhy Ford Motor a General Motors čeká těžká jízda v souvislosti s rostoucí konkurencí na čínském trhu a zhoršujícími se podmínkami v domácím sektoru, varuje Adam Jonas, uznávaný analytik Morgan Stanley. Kvůli těmto hrozbám Jonas snížil své hodnocení pro Ford i GM, což bude mít v blízké budoucnosti pravděpodobně dopad na ceny akcií těchto společností.

Hodnocení Fordu, které bylo dříve převážené, bylo sníženo na stejnou váhu. Současně byla snížena cílová cena pro akcie společnosti, která byla dříve stanovena na 16 USD, na 12 USD, což znamená potenciál růstu přibližně o 10,4 %. Závažnější dopad se očekává u společnosti General Motors, jejíž rating byl snížen z equal weight na underweight, přičemž cílová cena byla snížena ze 47 USD na 42 USD. Nová prognóza společnosti Jonas naznačuje pokles o přibližně 12,6 % oproti úterním závěrečným hodnotám.

General Motors Company (GM)

Snížení ratingu se dočkal i významný výrobce elektromobilů, společnost Rivian, u které Jonas snížil rating z overweight na equal weight s cílovou cenou sníženou z 16 USD na pouhých 13 USD. Revidovaná prognóza znamená pro Rivian potenciál růstu o necelých 10 %.

Rivian Automotive, Inc. (RIVN)

Podle Jonase čelí američtí výrobci automobilů tvrdé konkurenci, protože Čína si stále ukusuje větší část podílu na globálním trhu. Kromě toho se americký automobilový průmysl potýká s rostoucími zásobami automobilů, nižší cenovou dostupností pro mnoho domácností a zhoršující se úvěrovou scénou na domácím trhu.

Jonas představil analogii třepetajícího se motýla, aby vysvětlil dopad čínské výrobní kapacity automobilů, která v současné době převyšuje poptávku na domácím trhu o 9 milionů kusů. “Čína vyrábí o 9 milionů aut více, než kolik jich kupuje, což narušuje konkurenční rovnováhu na Západě,” řekl Jonas. Bez ohledu na to, zda se tyto přebytečné jednotky dostanou přímo na americký trh, či nikoli, posun v akciích a zisku klíčových amerických hráčů tlačí na domácí scénář.

V důsledku této prognózy zaznamenaly akcie Ford Motor v předobchodní fázi 2% pokles, GM ztratil 3,6 % a Rivian 4 %.

Zdroj: Bloomberg

V nedávné minulosti prošly akcie Ford Motor výraznými turbulencemi a v roce 2024 ztratily více než 10 % své hodnoty; Jonas předpovídá, že společnost bude pociťovat “zvýšený tlak na marže ve všech segmentech v důsledku nadbytečných kapacit v Číně a rostoucích zásob v USA”.

Kromě toho GM může ztratit také kvůli stejným překážkám, které ovlivňují Ford, spolu s riziky spojenými s kolísáním zisků, novými elektromobily a přísnými regulačními normami. Letošní rok se však pro GM ukázal jako plodný, když zaznamenal více než 33% nárůst hodnoty svých akcií. Automobilka v červenci upravila svůj výhled zisku pro letošní fiskální rok s odkazem na solidní prodeje vozidel se spalovacími motory a rozsáhlou rekonstrukci divize autonomních vozidel.

Ford Motor Company (F)

Na pozadí těchto rekvizit vyjádřil Jonas své obavy, že tyto “dobré časy nebudou trvat dlouho”. Jonas zvoní varovným zvonem pro celý americký automobilový průmysl, když snižuje svůj výhled z Atraktivního na In-Line a viní z toho kombinaci mezinárodních, domácích a strategických problémů, které podle něj investoři možná plně nedocenili.

Pokud jde o společnost Rivian, Jonas přičítá snížení ratingu zintenzivnění kapitálové náročnosti autonomních vozidel, která jsou klíčová pro splnění technologických požadavků jejího partnera ve společném podniku, společnosti Volkswagen.

Mezitím Jonas snížil rating také výrobcům dílů Magna International a Phinia, protože očekává podobné potíže.

Zatímco někteří investoři předpokládají, že cyklické akcie, jako jsou automobilky, budou podpořeny potenciálním snížením úrokových sazeb ze strany Federálního rezervního systému – prvním takovým krokem za poslední čtyři roky -, Jonas s tím nesouhlasí a předepisuje jiné strategie, jak ze snížení sazeb vytěžit maximum, čímž přidává další vrásky do složitého prostředí amerického automobilového průmyslu.

Předchozí článek

Akcie AT&T se obchodují blízko tříletých maxim

Další článek

Momentum čínských stimulů prodlužuje rally asijských akcií

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies