Měli by investoři nakoupit nedávný pokles akcií?
Pokud jde o generativní umělou inteligenci (AI), jednou ze společností, která stojí v čele na straně softwaru, je Adobe (ADBE). Společnost přidala řadu funkcí souvisejících s umělou inteligencí jak do své řady kreativních produktů, jako je například Photoshop, tak do své divize Document Cloud, která je založena na Acrobatu.
Přestože společnost zaznamenává určité přínosy umělé inteligence, akcie společnosti po zveřejnění výsledků za třetí fiskální čtvrtletí zaznamenaly pokles. V současné době se pohybuje v poklesu o přibližně 10 % v ročním vyjádření. Podívejme se blíže na nejnovější výsledky společnosti a zjistěme, zda jsou akcie stále na dobré cestě stát se vítězem v rozvíjejícím se sektoru AI.

Solidní růst, ale výhled zklamal
Adobe ve třetím fiskálním čtvrtletí pěkně zvýšila své tržby o 11 % na 5,41 miliardy dolarů, což bylo nad výhledem společnosti v rozmezí 5,33 až 5,38 miliardy dolarů. Upravený zisk na akcii (EPS) mezitím vzrostl o 14 % na 4,65 USD, což je více, než společnost předpokládala v rozmezí 4,50 až 4,55 USD.
Tržby v segmentu digitálních médií vzrostly o 11 % na 4 miliardy USD. V rámci segmentu Creative vzrostly tržby o 10 % na 3,19 miliardy dolarů, zatímco tržby ze služby Document Cloud vzrostly o 18 % na 807 milionů dolarů. Společnost přičítá růst příjmů z kreativních aplikací novým předplatným, kterým pomohl zájem o funkce umělé inteligence, jako je generativní výplň Photoshopu. V případě služby Document Cloud mezitím společnost uvedla, že její hlasový asistent s umělou inteligencí, podpora více dokumentů, spolupráce v PDF a konverzace s podporou hlasu na zařízeních se systémem Android pomáhají zvyšovat angažovanost.
Její segment digitálních zkušeností zaznamenal 10% nárůst tržeb na 1,35 miliardy USD, přičemž tržby z předplatného digitálních zkušeností vzrostly o 12 % na 1,23 miliardy USD. Společnost uvedla, že zaznamenává silný růst díky platformě Adobe Experience Platform (AEP) a také díky aplikacím Adobe Experience Manager a Workfront.
Společnost zaznamenala 504 milionů dolarů nových anualizovaných opakovaných příjmů z digitálních médií (ARR) a čtvrtletí zakončila s ARR z digitálních médií ve výši 16,76 miliardy dolarů.
Při pohledu do budoucna společnost Adobe předpovídá tržby za čtvrté fiskální čtvrtletí ve výši 5,5 až 5,55 miliardy dolarů, což představuje růst o 9 až 10 %. Předpokládá tržby v segmentu digitálních médií ve výši 4,09 až 4,12 miliardy USD a tržby v segmentu digitálních zážitků ve výši 1,36 až 1,38 miliardy USD. Předpokládá upravený zisk na akcii ve výši 4,63 až 4,68 USD.
Tím největším problémem však byla prognóza společnosti, která předpokládala, že v tomto čtvrtletí dosáhne nových ARR v oblasti digitálních médií přibližně 550 milionů USD. Ve 4. čtvrtletí loňského roku společnost vygenerovala 569 milionů USD v nových ARR z digitálních médií, takže by se jednalo o zpomalení a mohlo by to vést k nižšímu růstu tržeb v budoucnu. Společnost Adobe uvedla, že nižší prognóza nových ARR je způsobena časovými problémy, například tím, že Cyber Monday spadá do dalšího čtvrtletí tohoto fiskálního roku.

Budou akcie Adobe favoritem v oblasti umělé inteligence?
Společnost v hovoru k výsledkům zdůraznila jak budoucí inovace v oblasti umělé inteligence, tak způsoby, jakými by mohla přispět k růstu z hlediska marketingu i monetizace.
V oblasti inovací se Adobe zaměřuje na video. Hovořila o svých nových modelech videa Firefly. Společnost nedávno představila náhled chystané nabídky, která bude zahrnovat takové funkce, jako je převod textu na video, možnost odstraňovat objekty ze scén a vyhlazování přechodů skokových střihů.
Co se týče monetizace, společnost Adobe v současné době používá kreditní model a uvedla, že zaznamenává nárůst celkového objemu spotřebovaných kreditů. Zároveň však uvedla, že sleduje, jak se ekonomika generování kreditů vyvíjí, a zvažuje alternativní možnosti, například nabídku prémiových plánů předplatného AI. Lepší strategie monetizace by měla pomoci zvýšit růst společnosti.
Zároveň se opírá do marketingu kolem AI, zejména kolem svých produktů Express, které jsou určeny spíše jednotlivcům a nekreativním profesionálům a pomáhají jim vytvářet například vizuálně působivější příspěvky na sociálních sítích a letáky. To je pro společnost pěkná nová potenciální oblast růstu.
Z hlediska ocenění se společnost Adobe v současné době obchoduje s poměrem forwardové ceny k zisku (P/E) ve výši 26 odhadů analytiků na příští rok a s násobkem ceny v poměru ve srovnání k tržbám (P/S) ve výši 10. To je docela slušné ocenění pro společnost poskytující software jako službu (SaaS), jejíž tržby rostou v nízkých dvouciferných číslech.
Investoři sice mohli být zklamáni novým výhledem ARR společnosti Adobe za 4. čtvrtletí, ale určitě mohl hrát roli posunutí kybernetického pondělí, které spadá do prvního čtvrtletí fiskálního roku 2025, protože produkty společnosti přitahují mnoho hobbyistů a individuálních tvůrců. Tímto číslem bych se příliš nezabýval a spíše bych se zaměřil na nové inovace a lepší strategii monetizace umělé inteligence. Myslím, že ty mohou akcie vyhnat výše.
Myslím, že investoři mohou využít nedávného poklesu ceny a koupit tohoto vítěze v oblasti AI.
Metrika | Výhled na 4. kvartál |
---|---|
Příjmy (v miliardách dolarů) | $5.50 až $5.55 |
Tržby v segmentu digitálních médií (v miliardách) | $4.09 až $4.12 |
Tržby v segmentu Digital Experience (v miliardách) | $1.36 až $1.38 |
Upravený zisk na akcii | $4.63 až $4.68 |
Čisté nové ARR digitálních médií (v milionech) | ~$550 |