Saccociaová z SVB Private sází na akcie zdravotnických zařízení s atraktivním oceněním a dividendovým výnosem
Investoři, kteří chtějí obchodovat s lékařskými přístroji a najít solidní dividendu, by měli zvážit vložení svých peněz do společnosti Medtronic, uvedla Shannon Saccociaová, investiční ředitelka společnosti SVB Private.
„Toto ocenění je nenáročné a v tuto chvíli vypadá spolu s dividendovým výnosem docela atraktivně,“ řekla v pondělním pořadu CNBC „Halftime Report“.
Akcie společnosti Medtronic (MDT) si letos zatím připsaly 6,4 % poté, co se v roce 2022 propadly o zhruba 25 %. Akcie rovněž nabízejí dividendový výnos ve výši zhruba 3,3 %, jak uvádí společnost FactSet.

Saccociaová loni akcie prodala, protože se společnost potýkala s problémy s realizací, ale nový manažerský tým, který je schopen realizovat, by měl podle ní pomoci zmírnit některé loňské problémy a zlepšit produktovou řadu společnosti. Její firma nedávno zařadila akcie Medtronicu zpět do svého portfolia, konkrétně do dividendového portfolia.
V oblasti zdravotnických prostředků Saccociaová vlastní také společnost Stryker (SYK), která letos vzrostla o více než 2 % poté, co se v roce 2022 propadla o zhruba 8,6 %.
„U zdravotnických zařízení se domníváme, že velkým rizikem zde je, že neuvidíme pokračující růst objemu zákroků po pandemii, ale vzhledem k ocenění akcií jsme ochotni toto riziko podstoupit,“ řekla.

V době, kdy Saccociaová nakupovala akcie společnosti Medtronic, prodávala akcie společnosti Merck (MRK) s odkazem na obavy ohledně vývoje přípravku Keytruda, který tato společnost vyrábí na léčbu rakoviny.
„U této akcie by stále mohlo docházet k dalšímu zlepšování a růstu zisků,“ řekla. „Rádi bychom však viděli, že by tento pipeline rostl, a myslíme si, že by se to mohlo trochu prodražit, protože za tímto účelem hledají akvizice a fúze.“
Akcie společnosti Merck po loňské téměř 45% rally letos klesly o více než 4 %.
Jim Chanos říká, že stále shortuje Teslu, protože konkurence elektromobilů roste a ziskové rozpětí dosahuje vrcholu
Známý prodejce krátkých pozic Jim Chanos v pondělí uvedl, že stále sází proti společnosti Tesla (TSLA), protože konkurence na trhu elektromobilů se zvyšuje.

„Jen si myslím, že je to opravdu tím, že výběr se nyní zvyšuje,“ řekl Chanos v pondělí v pořadu CNBC „Fast Money“ v Miami. „Medvědi se v otázce konkurence mýlili. Trvalo dlouho, než se projevila, ale nemyslím si, že by se nyní mýlili. Myslím, že konkurence roste.“
Zakladatel společnosti Chanos & Co. uvedl, že investoři často zapomínají, že Tesla díky výrobě automobilů v USA v roce 2019 prodělávala a teprve po otevření továrny v Šanghaji se automobilce zvýšily marže. Čína je však nyní pro Teslu nejslabším trhem, uvedl Chanos.
„Jste v cyklickém byznysu a jeho marže, které dosáhly vrcholu ve 20. letech, nyní podle našeho názoru směřují k vysokým desítkám, kde byly před otevřením Číny,“ řekl Chanos o výrobci elektromobilů, kterému šéfuje generální ředitel Elon Musk.
Prosincové prodeje automobilů Tesla vyrobených v Číně klesly na nejnižší úroveň za posledních pět měsíců, protože většina výroby v šanghajském závodě byla pozastavena kvůli modernizaci výrobních linek.
Prodejce krátkých pozic sází proti hráči na trhu s elektromobily a obchoduje kolem něj již několik let. V loňském roce akcie ztratily 65 % v souvislosti s rostoucími sazbami a Muskovým převzetím Twitteru za 44 miliard dolarů, ale od té doby se zotavily o 35 %.

„Potýkají se s některými problémy a tržní kapitalizace akcií je stále téměř 550 miliard dolarů [a] nyní se obchodují za 20-ti násobek hrubého zisku,“ řekl Chanos. „Obchoduje se s prémií … ve skutečnosti se obchoduje s prémií, pokud jde o násobky vůči Ferrari a Porsche.“
Chanos uvedl, že Tesla má v Číně významnou stopu a v této rozvojové zemi generuje značnou část zisku. A je také zdrojem mnoha rizik, řekl.
„Máte riziko repatriace kapitálu. Máte čínského výrobce automobilů BYD a další, kteří prostě přebírají obrovský podíl na trhu,“ řekl Chanos. „Tesla se obchoduje s prémií oproti těm společnostem, které rostou rychleji než v Číně. Takže pokud chcete hrát na všechny tyto věci, existuje nyní spousta způsobů, jak to udělat.“
Tesla má v Číně řadu vyzyvatelů, včetně řady začínajících firem, jako jsou Nio, Xpeng a Li Auto. Jejím největším rivalem v zemi je nyní společnost BYD.
Ta také v roce 2022 snížila ceny svých vozů v Číně v souvislosti s náročným makroekonomickým prostředím a změkčením spotřebitelské poptávky.