RH (RH) klesl o více než 50 % ze svého maxima z roku 2021, ale od začátku roku 2017, kdy dosáhl svého nedávného minima, je stále nahoře o téměř 900 %. Investoři musí vzít v úvahu to, co chce vedení společnosti v budoucnu ještě uskutečnit.
Obrat
V určitém období své historie byla společnost RH známá jako Restoration Hardware, maloobchodní prodejna v nákupním centru, která prodávala bytové doplňky a další drobnosti. Tato verze společnosti se dostala do těžkého období, a tak se vedení vrátilo k nápadům a přišlo s větším a odvážnějším plánem. V roce 2012 změnila značku na RH, odstěhovala se z nákupního centra a vytvořila vlastní cílovou prodejnu se silným zaměřením na design.
Trend práce z domova, který přišel krátce po pandemii koronaviru v roce 2020, pomohl zvýšit poptávku. Investoři naskočili na palubu a zvýšili cenu akcií. Nyní, když se svět učí žít s koronavirem, nadšení ochladlo a investoři od akcií RH ustoupili. Společnost je však stále v mnohem lepší situaci, než když byla známá jako Restoration Hardware.

Vedení má odvážnou vizi. Právě to je příčinou dosavadního úspěchu, přičemž pandemické intermezzo je nejlépe vnímat jako zvláštní a jedinečné období. Vzhledem k dosavadním agresivním krokům společnosti však investoři musí sledovat především další kroky.
Jak dál
Ve zprávě o výsledcích společnosti za třetí čtvrtletí roku 2022 se objevilo něco, co by se dalo nejlépe popsat jako firemní manifest s názvem „Obchodní vize a ekosystém RH – dlouhodobý výhled“. Podle společnosti se „náš cíl postavit RH jako arbitra vkusu pro domácnost ukázal jako převratný a zároveň lukrativní, protože pokračujeme v naší snaze vybudovat nejobdivovanější značku na světě“. Označit společnost za „arbitra vkusu“ je docela velké tvrzení.

Společnost však ještě neskončila: „Naše úsilí o zkvalitnění a rozšíření kolekce bude pokračovat uvedením kolekcí RH Couture, RH Bespoke, RH Color, RH Antiques & Artifacts, RH Atelier a dalších nových kolekcí, jejichž uvedení je naplánováno na příští desetiletí.“ Dále společnost plánuje pokračovat v otevírání „pohlcujících designových galerií na každém významném trhu“. Za pět let se tedy rozšíří nejen počet výklenků, na které se společnost zaměřuje, ale také rozloha jejích prodejen.
Jenže společnost nehodlá skončit s produktovými řadami a obchody. „Naší strategií je posunout značku od kurátorství a prodeje produktů ke konceptualizaci a prodeji prostor.“ To zahrnuje expanzi do oblasti pohostinství, včetně letadel a jachet. A nemyslete si, že společnost RH opomíjí prodej celých domů, protože i ten je na seznamu úkolů. V hledáčku jsou domy, kondominia a byty. Cíle jsou zde smělé.
Kde bude RH za pět let? S těmito vysokými cíli je těžké říci. Jisté však je, že společnost RH se chce agresivně zaměřit i na jiné oblasti než jen na maloobchod. Vzhledem k jejímu úspěchu v oblasti designu by bylo nerozumné si myslet, že nemůže dosáhnout alespoň některých z těchto vznešených cílů. Takže větší a širší je pravděpodobná budoucnost společnosti RH v příštích pěti letech.

Pro investory však bude klíčové věnovat velkou pozornost tomu, čeho management skutečně dosáhne. V tuto chvíli to vypadá, že společnost hází těstoviny na zeď; uvidíme, co se přilepí, a to rozhodne o tom, jak dobře si RH povede jako firma. A možná stejně důležité je, že společnost musí také zjistit, kdy hodit ručník do ringu u nápadů, které jsou příliš vzdálené. Právě teď jsou cíle společnosti RH obrovské; příštích pět let rozhodne, zda vedení dokáže skutečně naplnit své vize při expanzi do nových oblastí. Investoři musí sledovat míru úspěšnosti managementu a být realističtí v tom, že ne vše se pravděpodobně podaří podle plánu.