Slábnoucí růst v Číně, problémy s barvami a vyšší slevy srazily důvěru analytiků
Americká investiční banka JPMorgan varuje investory, že není vhodná chvíle na sázení na další růst akcií společnosti Lululemon Athletica. Analytik Matthew Boss oznámil, že banka snižuje své hodnocení akcií z dřívějšího „nadváha“ na neutrální, tedy doporučení držet. Spolu s tím došlo i k výraznému snížení cílové ceny – z původních 303 dolarů na 224 dolarů za akcii, což je jen o necelé procento více než závěrečná cena ze začátku týdne.
JPMorgan tímto krokem reaguje na kombinaci vnějších i vnitřních faktorů, které podle banky zpochybňují schopnost společnosti udržet dosavadní tempo růstu. Ačkoli Lululemon podle analytika stále představuje silnou a mezinárodně rostoucí značku, aktuální výsledky ukazují na významné zpomalení, zejména v Číně, a v USA na potíže s produktovou strategií a slevovou politikou.

Problémy s kolekcí v USA a slevové akce
Zásadním problémem v americkém segmentu trhu se podle Matta Bosse ukázala být letošní sezónní nabídka barev. Tyto aktualizované barvy, které tvoří přibližně 40 % skladových zásob společnosti, nezaznamenaly u zákazníků pozitivní odezvu. V důsledku toho musel Lululemon spustit letní výprodeje, aby se nadbytečných zásob zbavil. To snižuje nejen marže, ale také dlouhodobě poškozuje vnímání značky, která si tradičně zakládala na prémiovém postavení bez nutnosti agresivních slev.
Boss upozornil, že letní výprodejová akce s názvem „Summer Scores“, která má být spuštěna 1. července, bude intenzivně propagována nejen na hlavní stránce oficiálního e-shopu, ale i prostřednictvím digitálních marketingových kanálů. To naznačuje, že Lululemon se potýká s větším přetlakem zásob, než původně očekával. Zvýšené náklady na marketing a logistiku spolu s vyššími fixními náklady ve výdajích na prodejní a správní režii (SG&A) pak snižují provozní marže společnosti.
Normalizace růstu v Číně a její dopad
Druhým hlavním důvodem pro snížení doporučení je zpomalující růst na čínském trhu. V předchozích letech zde Lululemon těžil z dynamické expanze a investic do zvýšení povědomí o značce. Průměrný roční růst tržeb (CAGR) se ve fiskálních letech 2023 a 2024 pohyboval kolem 48 % v porovnání s rokem 2021. Vedení společnosti si jako cíl stanovilo udržet do roku 2026 růst kolem 30 % ročně. JPMorgan však očekává, že dosažení tohoto cíle bude náročné, zejména kvůli zpomalující čínské ekonomice a měnícím se spotřebitelským zvyklostem.
Boss uvedl, že i když se značka zatím v Číně drží relativně dobře, makroekonomické prostředí zůstává pro maloobchod složité. Potenciální zpomalení růstu v této klíčové oblasti by mohlo mít výrazný dopad na celkové výsledky společnosti a limitovat její globální expanzi.
Pokles akcií a výhled bez katalyzátorů
Lululemon se nachází v období bez výraznějších katalyzátorů pro cenový růst akcií. Letos již akcie společnosti ztratily přibližně 42 % své hodnoty, čímž se staly jedním z nejvíce zasažených titulů v segmentu prémiové módy. Navzdory tomu JPMorgan nenaznačuje paniku, ale doporučuje investorům držet akcie a vyčkat na jasnější signály zlepšení.
lululemon athletica inc. (LULU)
Závěr JPMorgan je tedy opatrný. Lululemon zůstává silnou značkou s potenciálem v dlouhodobém horizontu, ale kombinace slabé sezóny v USA, zpomalujícího růstu v Číně a tlaku na marže vede analytiky k přesvědčení, že akcie zůstanou v krátkodobém horizontu spíše stagnovat. Potenciál růstu podle nich v tuto chvíli neospravedlňuje vyšší ocenění, a proto doporučují investorům držet se stranou.