Je Roku pomyslným padajícím nožem, který řeže prsty, nebo svinutou pružinou, která se chystá k velkému odrazu?
Odborník na technologii streamování médií Roku (ROKU) zaznamenal v době koronavírových výluk neuvěřitelný vzestup ceny svých akcií. Zlatá éra skončila v létě 2021 a akcie Roku dostaly na frak.
V těchto dnech se pohybuje poblíž 52týdenních minim, více než 88 % pod maximálními cenami z doby před třemi léty. Mezitím akciový trh jako celek téměř denně překonává rekordy a Roku na tuto party nikdy nepozval.
Je Roku právě teď skvělou koupí, která je připravena se z tohoto hlubokého propadu vrátit? Nebo akciový trh identifikoval neúspěšný podnik na pokraji kolapsu, padající nůž, který je nejlepší nechat na pokoji v obchodním koši Wall Street?
Pozor, spoiler: Roku je jednou z mých nejoblíbenějších akcií k nákupu. Řeknu vám proč.

Obnovené zdroje příjmů Roku
Mám pro vás několik užitečných čísel, ale začněme stručným přehledem podnikání. Společnost Roku vydělává peníze prostřednictvím tří hlavních kanálů: prodeje hardwaru, příjmů z platformy a distribuce obsahu.
Za prvé, společnost Roku prodává streamovací zařízení, jako jsou přehrávače Roku a televizory Roku. Tato zařízení umožňují uživatelům streamovat obsah z různých služeb, jako jsou Netflix a Hulu. Dříve to byla hlavní činnost společnosti Roku, ale časy se změnily. V loňském roce tvořil prodej hardwaru pouze 14 % celkových tržeb společnosti.
Roku dále vydělává na distribuci streamovacích služeb. Spolupracuje s poskytovateli obsahu a platformami streamovacích služeb a dostává platby za propagaci nebo uvedení určitých aplikací nebo služeb na platformě Roku. Tento zdroj příjmů není ve finančních výkazech společnosti Roku ani samostatně uváděn. Místo toho je zahrnut do třetího a nejdůležitějšího zdroje tržeb.
Toto rozdělení se nazývá příjmy z platformy. Patří sem reklama, poplatky za předplatné a transakční poplatky. Roku zobrazuje reklamy na svých bezplatných kanálech a během streamování videa.
Inzerenti platí Roku za to, že prostřednictvím těchto reklam osloví jejich publikum. Další reklamy jsou rozmístěny v uživatelském rozhraní pro výběr obsahu, včetně oblíbeného spořiče obrazovky Roku City. Kromě toho, když si uživatelé prostřednictvím Roku předplatí streamovací služby nebo zakoupí filmy, získává společnost podíl na příjmech z těchto transakcí.
Ať už je to jakkoli, prodej reklamy je hlavním motorem finančního úspěchu společnosti Roku. Když trh s digitálními reklamami zažívá pokles, společnost Roku je postižena nižším zájmem o nákup reklamy. Proto se růst tržeb zastavil během inflační krize uprostřed cenové korekce z příliš nadšených cen akcií v roce 2021.
Finanční zdraví a vyhlídky společnosti Roku do budoucna
Jde o to, že Roku nikdy nezpomalil tam, kde je to nejdůležitější.
Společnost v každém čtvrtletí trvale přidávala miliony streamovacích domácností (dříve známých jako aktivní účty), a to i v dobách pozastaveného růstu tržeb. Meziroční tempo růstu tohoto klíčového ukazatele nikdy nekleslo pod 14 %.
Roku do značné míry čeká na úplné oživení v oblasti prodeje reklamy. Soudě podle hvězdných výsledků, které v posledních měsících vykázali titáni v oblasti reklamních služeb, jako jsou Alphabet a The Trade Desk, je vzestup již v plném proudu.
A Roku neusíná na vavřínech. Společnost v tichosti rozšiřuje svou příjmovou základnu a čeká, až se bude moci vrhnout na oživení prodeje reklamy.
Například minulý měsíc navázala spolupráci se společností The Trade Desk v rámci projektu křížového prodeje reklamy. Služba Roku Pay zpracovává stále více plateb za předplatné služeb přímo při streamování. A oceňovaný původní obsah v bezplatném kanálu Roku Channel, který je podporován reklamou, je nyní důležitou součástí plánů společnosti na zvýšení příjmů.
Je na nákup akcií Roku pozdě? Rozhodně ne!
Cesta společnosti Roku od hardwarově zaměřené společnosti k platformově orientovanému hybateli je impozantní. I přes nedávné problémy na trhu má společnost díky strategickým změnám a partnerstvím dobré předpoklady pro budoucí růst. A nedokážu si představit společnost, která by měla větší prospěch ze zdravějšího reklamního trhu.
S mírnými poměry ocenění, jako je 2,2x cena k tržbám a 19x volný peněžní tok, v kombinaci s rostoucím peněžním tokem, vypadá Roku za tyto nízké ceny jako krádež. V tomto hodnocení nejsem sám. Fondy ARK Invest renomované růstové investorky Cathie Woodové zvýšily za poslední čtyři měsíce počet akcií Roku ve svých portfoliích o 42 %.
Pokud jste si kladli otázku: „Je už pozdě nakupovat akcie Roku?“, moje odpověď zní jednoznačně ne.
