Společnost Zoom (ZM) nedávno vykázala šesté čtvrtletí po sobě, kdy její tržby přesáhly 1 miliardu dolarů, ale Wall Street to příliš nenadchlo. Nevadí, že v roce před pandemií dosáhl tento gigant v oblasti videokomunikací ročních tržeb ve výši pouhých 623 milionů dolarů. Akcie Zoomu byly v roce 2022 oslabeny, přestože společnost v tomto fiskálním roce dosáhne tržeb ve výši téměř 4,5 miliardy dolarů.
Pokles akcií v letošním roce a po zprávě za třetí fiskální čtvrtletí by mohl být příležitostí k nákupu pro trpělivé investory. Na druhou stranu by to mohlo signalizovat, že akcionáře čekají ještě horší výnosy.
Podívejme se blíže na býčí tezi ve světle aktualizovaných výsledků společnosti Zoom z poloviny listopadu.
Trendy prodeje

Provozní výsledky společnosti Zoom do konce října byly působivé. Jistě, trendy prodeje se zpomalují ve srovnání s prudkým růstem v dřívějších fázích pandemie. Zoom však stále rozšiřuje svou působnost a jeho tržby vzrostly o 7 % po zohlednění výkyvů směnných kurzů. Tržby společnosti za třetí čtvrtletí ve výši 1,1 miliardy dolarů překonaly prognózu vedení z konce srpna.
Největší zásluhu na těchto přírůstcích měla podniková divize společnosti Zoom. Zákaznická základna v tomto segmentu vzrostla o 14 % a průměrné obnovování smluv bylo rovněž o 17 % vyšší než v předchozím roce. Společnosti se dařilo zejména u velkých klientů. Objem smluv s celkovým ročním příjmem nad 100 000 USD se meziročně zvýšil o 31 %. Na druhé straně společnost Zoom nadále zaznamenávala menší zájem o svůj segment zaměřený na spotřebitele, který se od ukončení rozsáhlých snah o sociální distancování zmenšuje. Tato jednotka se zmenšila o 9 %, i když divize pro podniky vzrostla o 20 %.
Společnost Zoom není po většinu let 2020 a 2021 zdaleka tak zisková jako v dobách prudkého růstu. Přesto stále generuje dostatečné zisky.
Provozní marže (upravená) bez použití GAAP se za prvních devět měsíců tohoto fiskálního roku snížila pouze na 36 % tržeb ve srovnání se 41 % tržeb před rokem. Společnost Zoom je zisková i na základě obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) a za poslední tři čtvrtletí vygenerovala provozní cash flow přesahující 1 miliardu USD.

Tato vítězství znamenají, že společnost pravděpodobně nebude muset zahájit agresivní restrukturalizační plány nebo výrazně omezit své inovační iniciativy. Naopak, společnost vynakládá prostředky na nové nabídky, jako je podpora pošty a kalendáře, které rozšiřují její portfolio softwaru jako služby.
Závěr
Nejlepším důvodem k nákupu akcií Zoom je očekávání, že toto větší portfolio umožní firmě postupně rozšiřovat své prodejní pole a zároveň zvyšovat ziskové marže. První část této rovnice se již projevuje ve výsledcích společnosti Zoom. Společnost nemá problém získat nové podnikové klienty ani přesvědčit ty stávající, aby si objednali další služby.
Přesto není jasné, kdy se ziskovost společnosti Zoom stabilizuje, natož kdy by mohla začít stoupat zpět k vrcholu, který investoři zaznamenali v polovině roku 2021. Zdá se však, že investoři výměnou za toto riziko dostávají za akcie dobrou nabídku. Dnes lze Zoom koupit za méně než šestinásobek ročních tržeb, zatímco před pandemií to bylo více než dvacetinásobek.

Ano, tento propad ocenění odráží pravděpodobnost, že růst bude v příštích několika letech mnohem pomalejší. Společnost Zoom však má zdroje, které potřebuje k tomu, aby přežila pokles v odvětví. A díky více než 50% poklesu ceny akcií v roce 2022 vypadá atraktivněji pro investory zaměřené na růst, kteří hledají expozici v oblasti digitální transformace.