Nejnovější aktualizace softwaru společnosti Tesla by mohla podpořit pomalý růst počtu předplatitelů služby Sirius XM.
Obtížná slepá ulička pro investory společnosti Sirius XM Holdings (SIRI) a většinu řidičů Tesly (TSLA) konečně začíná mizet ve zpětném zrcátku. Nejprodávanější vozy společnosti Tesla – Model Y, Model 3 a Cybertruck – se nedodávají s továrně instalovanými satelitními rádii. Pouze dražší Modely S a X se dodávají s přijímači Sirius XM, ale tyto vozy tvořily v loňském roce méně než 4 % dodávek společnosti Tesla.
Majitel některého z rozšířenějších modelů musel pro přístup k aktivnímu předplatnému Sirius XM využít připojení Bluetooth pro streamování z aplikace v telefonu nebo použít webový prohlížeč Tesly. Tento týden se tento proces stává mnohem bezproblémovějším, protože Tesla prosazuje svou prázdninovou aktualizaci.
Nejnovější aktualizace softwaru společnosti Tesla, která proběhla za letu, zavádí aplikaci pro streamování platformy jediného poskytovatele satelitního rádia v zemi ze zásobníku aplikací ve voze. Lepší pozdě než nikdy a vzhledem k skomírajícímu grafu akcií Sirius XM je vítáno cokoli, co ji poskytne nový katalyzátor

Nové momentum
Investoři společnosti Sirius XM mají za sebou těžký rok. Cena akcií se snížila téměř na polovinu, což je v příkrém kontrastu s jinak rostoucími cenami akcií. Trh je znepokojen nedávným obratem k záporným hodnotám tržeb a růstu počtu předplatitelů, což vede znepokojence k úvahám, zda satelitní rozhlasový monopol nedosáhl v loňském roce svého vrcholu. Zdá se, že nevadí, že Warren Buffett zvyšuje svůj podíl v Sirius XM nebo že se akcie mediální společnosti obchodují za pouhý osminásobek budoucího zisku. Investoři ignorují nízké ocenění a téměř 4% výnos z obav, že Sirius XM pomalu zaniká.
Na druhém konci tohoto příběhu jsou akcie společnosti Tesla, které letos vzrostly o více než 40 %. Od začátku loňského roku se akcie výrobce elektromobilů téměř ztrojnásobily. Růst Tesly přichází navzdory pomalému prodeji a obavám, že daňové úlevy na nákup elektromobilů mohou brzy zmizet. To je kompenzováno schopností společnosti Tesla zvýšit meziroční marže navzdory snižování cen svých vozů a předplacených služeb, aby si udržela konkurenceschopnost na trhu, kde panuje tvrdý konkurenční boj.
Může se zdát, že se obě společnosti vydávají různými směry, což činí tento příběh ještě zajímavějším. V aktualizaci softwaru společnosti Tesla z tohoto týdne se objevuje mnoho nových funkcí, které budou pro majitele vozů v konečném důsledku cennější. Nicméně tento jednoduchý krok, který zahrnuje možnost Sirius XM na obrazovku zásobníku aplikace Tesla, může skutečně zvrátit vnímání trhu jednoho z největších letošních poražených.

Vytváření tržních vln
Přístup ke službě Sirius XM přímo na obrazovce palubní desky Tesly je krok, který by investoři měli ocenit, ale posune to situaci?Medvědi mohou namítnout, že řidiči vozů Tesla jsou již dostatečně technicky zdatní, aby znali všechny skvělé streamovací aplikace, které jsou levnější než Sirius XM, ne-li zcela zdarma.
Na velkém monitoru Tesly lze při parkování streamovat z mnoha populárních streamovacích videoslužeb, takže to nevypadá, že by její majitelé měli o zábavu nouzi. Jelikož se nejedná o instalaci skutečné antény Sirius XM, bude také nutné, aby řidiči platili Tesle za Premium Connectivity nebo měli aktivní Wi-Fi připojení prostřednictvím svého telefonu. Nemělo by to být na překážku, ale je to bod, který stojí za zmínku.
Podívejme se na růžovější stránku tohoto argumentu. Řidiči vozů Tesla tráví ve svých vozech spoustu času. Projeďte kolem stanice Supercharger a uvidíte mnoho řidičů, kteří se rozhodnou zůstat ve svých vozidlech, i když si dobíjejí baterie. Když řídí, nemají přístup k rozptylující video zábavě na přední obrazovce, takže nakonec konzumují hodně audio obsahu.
Společnost Sirius XM zde také postupuje chytře. Dává řidičům vozů Tesla úvodní nabídku měsíčního zkušebního předplatného zdarma, aby si vyzkoušeli platformu Live. A co víc, nabízí dvouleté předplatné za 9,99 dolaru měsíčně, což je hluboká sleva oproti maloobchodní nabídce. Mnoho majitelů vozů Tesla bude měsíc zdarma zvažovat. Mnohem méně jich zůstane jako členové se slevou, ale vzhledem k vysokým fixním nákladům a nízkým variabilním nákladům je to pro Sirius XM všechno přírůstek.
Pikantní je, že navzdory nedávnému poklesu počtu předplatitelů zůstává měsíční míra odchodu z vysílání společnosti Sirius XM blízko historických minim. Její posluchači jsou věrní. Trik spočívá v nálevce potenciálních nových předplatitelů. Tato nová nabídka by měla pomoci zvýšit počet zákazníků, kteří se snaží získat nové zákazníky. Zvědavost by mohla podnítit zapojení a za měsíc by se lidé, kteří by o Sirius XM nikdy neuvažovali, mohli zapojit do vylomenin Howarda Sterna nebo do široké nabídky živých zpravodajských, sportovních, diskusních a hudebních kanálů. Akcie médií se na základě této zprávy nehýbou, ale je to jedna z lahůdek, která se může začít rozjíždět až za nějaký čas.