account_circle
Hospodářské výsledky společnosti Netflix za 1. čtvrtletí

Hospodářské výsledky společnosti Netflix za 1. čtvrtletí

Společnost Netflix oznámila, že od prvního čtvrtletí roku 2025 přestane vykazovat čtvrtletní počty členů a průměrné příjmy na jednoho člena, což je významný krok, který změní měřítka v silně konkurenční “streamovací válce”.

Společnost Netflix oznámila, že od prvního čtvrtletí roku 2025 přestane vykazovat čtvrtletní počty členů a průměrné příjmy na jednoho člena, což je významný krok, který změní měřítka v silně konkurenční “streamovací válce”. Cílem tohoto rozhodnutí je nasměrovat investory k tomu, aby společnost hodnotili na základě stejných ukazatelů, které její vedení považuje za “náš nejlepší ukazatel spokojenosti zákazníků”, jak uvádí ve svém čtvrtletním dopise akcionářům. Mezi ně patří tržby, provozní marže, volný peněžní tok a kumulativní doba strávená na Netflixu.

Krok společnosti Netflix by mohl naznačovat, že následná vlna růstu počtu předplatitelů společnosti ustává. Streamovací společnost oznámila, že v prvním čtvrtletí jí přibylo 9,3 milionu předplatitelů, a to v návaznosti na zavedení globálního zásahu proti sdílení hesel a vznik levnějšího tarifu podporovaného reklamou. Společnost však očekává, že ve druhém čtvrtletí bude její růst počtu předplatitelů v důsledku “sezónnosti” utlumený, což naznačuje začátek delší fáze zpomalování přírůstku předplatitelů v důsledku toho, že většina bývalých sdílejících hesel jsou v současné době platící spotřebitelé.

Netflix Inc. (NFLX)

Pro pochopení tohoto potenciálního posunu je důležité si uvědomit ARM, klíčovou metriku definovanou společností Netflix jako “příjmy ze streamingu dělené průměrným počtem placených členství ve streamingu děleným počtem měsíců v daném období”; která ve čtvrtletí zaznamenala meziročně slabý nárůst o 1 %. Po skončení obchodních hodin po této zprávě navíc akcie Netflixu klesly o 4 % údajně kvůli tomu, že výhled růstu tržeb na celý rok zaostal za odhady analytiků. Streamovací společnost očekává, že růst jejích příjmů bude ve druhém čtvrtletí činit přibližně 16 % a za celý rok 13-15 %.

Kritici tvrdí, že menší transparentnost se investorům obvykle nelíbí, a proto je rozhodnutí Netflixu omezit detailní informace o členství zásadním krokem. Je pozoruhodné, že konkurenti jako Apple a Amazon nikdy nezveřejnili konkrétní čtvrtletní údaje o počtu předplatitelů svých streamovacích služeb. Odklon Netflixu od vykazování růstu počtu uživatelů a zaměření se na finanční ukazatele ukazuje vývoj a rostoucí vyspělost společnosti, která překonává své převratné začátky a stává se dominantním subjektem ve “válce o streamování”.

Tato myšlenka zazněla v dopise akcionářům společnosti: “…v našich začátcích, kdy jsme měli malé příjmy nebo zisk, byl růst počtu členů silným ukazatelem našeho budoucího potenciálu. Nyní však generujeme velmi významný zisk a volný peněžní tok… rozvíjíme také nové zdroje příjmů… takže členství je jen jednou ze složek našeho růstu”.

Současně je tento posun společnosti Netflix připisován změně dynamiky cen a plánů, které se segmentovaly do několika úrovní s odlišnými cenami v závislosti na zemi.

Zdroj: Getty Images

Finanční zdraví společnosti umožňuje osvětlit její zisk, příjmy a volné peněžní toky. Meziroční tržby zaznamenaly 15% nárůst, provozní zisk vzrostl o 54 % a provozní marže se zvýšila o sedm procentních bodů na 28 %. Tyto ukazatele výrazně převyšují výkonnostní indexy generované konkurenty, jako jsou Warner Bros. Discovery, Disney, Paramount Global a NBCUniversal společnosti Comcast, kteří se potýkají se svými sotva ziskovými nebo finančně ztrátovými streamovacími službami a slábnoucím tradičním televizním byznysem.

Takové výsledky vyvolávají otázky, zda ostatní média nebudou následovat Netflix a nepřestanou vykazovat počty předplatitelů svých streamovacích služeb. Mnoho starších mediálních protějšků zatím nezahájilo podobná omezení sdílení hesel jako Netflix, což možná naznačuje nevyužitý růstový potenciál.

“Vyvíjeli jsme se a budeme se vyvíjet i nadále…. To znamená, že historická matematika, kterou jsme používali, je stále méně přesná” při hodnocení stavu podnikání,” byla slova spoluředitele společnosti Netflix Grega Peterse během hovoru k výsledkům společnosti. Jistě, jde o radikální krok. Uvidíme, jak ovlivní nejen trajektorii Netflixu, ale i širší konkurenční prostředí v odvětví streamovacích služeb a jeho interpretaci úspěchu.

Předchozí článek

Akcie klesají, ropa roste, protože zprávy o útocích na Blízkém východě znervózňují trhy

Další článek

Bitcoin se uprostřed tržní volatility s blížícím se půlením odráží zpět nad 64 000 dolarů

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies