account_circle
Goldman Sachs právě změnil názor na BMW a další – a může za to Tesla

Goldman Sachs právě změnil názor na BMW a další – a může za to Tesla

Goldman Sachs varoval, že evropským automobilkám hrozí ztráta tržního podílu ve prospěch Tesly a čínských firem.

Goldman Sachs varoval, že evropským automobilkám hrozí ztráta tržního podílu ve prospěch Tesly a čínských firem.

Pesimistický pohled investiční banky přišel ve chvíli, kdy snížila hodnocení BMW z kupní na neutrální a Volvo Cars z neutrální na prodejní, zatímco Ferrari zvýšila z prodejní na neutrální. Goldman Sachs rovněž zvýšil cílovou cenu mateřské společnosti Fiat-Chryser Stellantis o 10,5 %.

Investiční banka na Wall Street uvedla, že přechod na bateriové elektromobily v Evropě by mohl vyvolat výkyvy v cenách některých akcií.

Analytici Goldman Sachs uvedli, že v loňském roce se na tržbách evropských masových značek podílely 72 %. Dodali však, že pokud si automobilky chtějí udržet své silné postavení, budou muset vyrábět produkty s nejlepší účinností pohonných jednotek v odvětví.

„K dnešnímu dni se domníváme, že existují jen omezené důkazy o špičkových produktech v oboru, pokud bereme v úvahu evropskou nabídku BEV založenou na celkové účinnosti hnacího ústrojí,“ napsali analytici pod vedením George Gallierse ve zprávě klientům 6. dubna.

Níže uvedená tabulka ukazuje změny cílových cen společnosti Goldman Sachs:

Goldman Sachs zvýšil cílové ceny pouze u dvou akcií: Porsche, kde zvýšila cílový násobek o 24 %, a Ferrari, kde změnila kapitálové náklady společnosti ve své metodice ocenění.

Banka poznamenala, že vykazované hrubé marže společnosti Tesla jsou výrazně vyšší než marže evropských bateriových elektromobilů, což naznačuje větší technologický rozdíl mezi oběma regiony.

Zpráva rovněž upozornila na rizika ze strany čínských konkurentů, kteří chtějí expandovat na mezinárodní trh kvůli vysoké míře konkurence a diskontování na domácím trhu. To by také mohlo časem snížit tržní podíl zavedených hráčů.

Čínský výrobce elektromobilů Nio loni oznámil plány na otevření výrobního závodu v Maďarsku. Podobně společnost BYD podporovaná Warrenem Buffetem plánuje otevřít závod na kontinentu v roce 2025.

Zdroj: Getty Images

Několik čínských výrobců baterií pro elektromobily, včetně společnosti CATL, již zahájilo výrobu v Evropě.

Goldman Sachs nicméně poznamenal, že evropské automobilky se již začaly přizpůsobovat změnám na trhu.

Uvedla například, že několik firem se již začalo zaměřovat na luxusní trhy, kde podle nich existuje menší konkurenční riziko spolu s odolnější spotřebitelskou poptávkou v době ekonomického změkčení.

Podle Goldman Sachs má také změna regulace umožňující používání e-Fuel – syntetické kapkové náhrady benzínu – potenciál snížit riziko pro společnosti a značky.

Předchozí článek

Investiční pohled na akcie Constellation Brands, Levi Strauss a FedEx

Další článek

Akcie společnosti Bed Bath & Beyond se dostaly na rekordní minima v souvislosti se snahou o zpětné rozdělení akcií

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies