Akcie společnosti Target letos oslabily o téměř 30 %, čímž se dostaly pod silný tlak investorů. Za tímto vývojem stojí kombinace makroekonomických vlivů, jako je vysoká inflace a nejistota spojená s Trumpovou celní politikou, ale i faktory vycházející z interních rozhodnutí samotné firmy. Jedním z nich je ukončení dlouholeté strategie diverzity, rovnosti a inkluze (DEI), která se setkala s negativní reakcí části zákazníků. Přesto existují důvody k opatrnému optimismu – a současný výprodej může pro dlouhodobé investory představovat zajímavou příležitost.
Pojďme si rozebrat aktuální situaci tohoto giganta na poli maloobchodního nakupování. Target má totiž investorům opravdu co nabídnout. Budete u toho i vy?

Návrat k hodnotám a důvěře
Target se pokouší napravit reputační škody spojené se změnou postoje k DEI. Generální ředitel Brian Cornell obnovil dialog s komunitními lídry a přislíbil naplnění závazku společnosti investovat do černošských podniků. Zda tyto snahy přinesou obrat ve vnímání značky, ukáže až čas. Klíčové však je, že Target rozpoznává nutnost změny a aktivně hledá cestu zpět ke spotřebitelům, kteří se cítili rozhodnutím společnosti opomenuti.
Online prodeje a digitální ekosystém
Na poli elektronického obchodování Target pokračuje v růstu – digitální tržby nyní tvoří pětinu celkových příjmů, a to při stabilním nárůstu každoročně. Výhled v tomto segmentu zůstává optimistický: tržby z e-commerce v USA mají do roku 2029 vzrůst na 1,8 bilionu dolarů. Target těží i z faktu, že více než třetina zákazníků při nákupu využívá mobilní aplikaci, přičemž tito uživatelé utratí v průměru o 50 % více než ostatní.

Target tak buduje silný digitální a kamenný ekosystém, který se vzájemně podporuje. Program Target Circle přilákal miliony nových uživatelů, kteří mají vyšší míru utrácení než běžní zákazníci. Společnost navíc využívá data z tohoto programu prostřednictvím interní reklamní agentury Roundel. Ta ročně generuje tržby v hodnotě téměř 2 miliard dolarů a do budoucna plánuje jejich zdvojnásobení, což je podpořeno růstem trhu retailové digitální reklamy.
Atraktivní ocenění a stabilní dividenda
Akcie Targetu jsou aktuálně oceněny nízko ve srovnání s konkurencí. Poměr ceny k zisku (P/E) je znatelně nižší než u Walmartu nebo Amazonu, což může být signálem podhodnocení. Vedle příznivého ocenění je tu i dividenda, která činí 4,5 % – tedy více než trojnásobek průměru indexu S&P 500. Target navíc vyplácí dividendu nepřetržitě od roku 1967, což svědčí o jeho dlouhodobé finanční stabilitě.
Výhled do budoucna
Společnost plánuje otevřít dalších 300 kamenných prodejen a dál rozšiřovat svůj omnichannel model. To ukazuje, že i přes krátkodobé problémy Target nadále investuje do budoucnosti. Strategie kombinující fyzický retail, digitální prodej, věrnostní programy a výnosy z reklamní platformy Roundel může do budoucna podpořit návrat k růstu.
Společnost Target prochází v roce 2025 náročným obdobím, kdy kombinace vnějších a vnitřních faktorů negativně ovlivnila její výkonnost. Vysoká inflace oslabila kupní sílu spotřebitelů a celní politika prezidenta Trumpa vnáší na trh další ekonomickou nejistotu, která se zatím v plné míře do čísel nepromítla. Kromě toho se Target potýká s reputační krizí poté, co v lednu ukončil svou politiku diverzity, rovnosti a inkluze (DEI), což vedlo k bojkotu a nižší návštěvnosti obchodů. Přesto má firma řadu aktivních nástrojů, jak situaci zvrátit.
Digitální transformace hraje klíčovou roli v nové strategii Targetu. Online prodeje stabilně rostou a dnes tvoří 20 % celkových tržeb. Mobilní aplikace navíc významně podporuje konverze i průměrnou výši nákupu. Target staví na komplexním ekosystému zákaznické loajality, věrnostním programu Circle a datově řízené reklamní platformě Roundel, která generuje miliardové tržby. S plánem otevřít 300 nových kamenných prodejen a rozšířit retail media aktivity má firma potenciál obnovit růst.
Nízké ocenění akcií a dividendový výnos kolem 4,5 % činí z Targetu lákavou volbu pro dlouhodobé investory, kteří hledají stabilní příjem i růstový potenciál v příštích letech.