account_circle
Den NIO nic nemění, říká Deutsche Bank

Den NIO nic nemění, říká Deutsche Bank

Nio otřásá trhem luxusních elektromobilů uvedením sedanu ET9 na trh.

Nio otřásá trhem luxusních elektromobilů uvedením sedanu ET9 na trh.

Čínskému výrobci elektromobilů Nio se podařilo zakončit úterní obchodní seanci pozitivně poté, co představil svůj nejnovější vstup na trh s ultra-luxusními automobily. Akcie společnosti zaznamenaly 11% nárůst, protože investoři příznivě reagovali na představení sedanu ET9 na výroční akci společnosti Nio, NIO Day, která se konala 23. prosince.

Nový vůz, který společnost označuje jako svůj “vlajkový model pro manažery”, má konkurovat vozům jako Porsche Panamera a luxusní výbavě S značky Mercedes-Benz. S vysokou cenou přibližně 112 000 dolarů překonává i cenu Tesly Model S, čímž dále upevňuje své postavení v kategorii ultra-luxusních vozů.

Očekává se, že sedan ET9 se na trhu objeví počátkem roku 2025. Může se pochlubit jedinečným uspořádáním, v němž je každé ze čtyř sedadel považováno za samostatný prostor. Tento konstrukční přístup odráží typ rozdělení prostoru a soukromí, s jakým se cestující setkávají v apartmánech první třídy letadel.

Zdroj: Getty Images

Edison Yu, analytik Deutsche Bank, hodnotí nový vůz příznivě: “Povzbudivé je, že nový ET9 se zdá být řádným vlajkovým modelem vybaveným nejmodernějšími špičkovými technologiemi a prémiovými prvky.” Mezi špičkové technologie, které vůz nabízí, patří nový AD čip, který nahrazuje Orin, tři lidary, 900V a 5C nabíjení. Vůz také obsahuje prémiové prvky, jako je řízení po drátě a odpružení SkyRide.

Jakkoli vůz vzbudil mezi zainteresovanými stranami nadšení, je třeba poznamenat, že mezi odhalením a dodáním nového vozu stojí pořádná čtyřletá čekací lhůta, což by mohlo znamenat riziko, že zájem zákazníků opadne vzhledem k mnoha novým elektromobilům, které se v mezidobí očekávají na trhu.

Společnost Nio rovněž zdůraznila skutečnost, že její sedan obsahuje vlastní technologii, včetně vlastního vyvinutého čipu. Edison Yu však vyjádřil obavy ohledně obezřetnosti zaměření na vývoj více technologií vzhledem k nedávnému rozsáhlému navýšení kapitálu společnosti. Podle zprávy místního média HiEV se náklady na páskování 5nm čipu Nio odhadují na závratných 500 milionů dolarů.

Navzdory rozruchu kolem této události a odhalení ET9 zůstává Yuův postoj ke společnosti Nio v podstatě nezměněn. Poznamenal: “Den NIO nakonec nezměnil naše teze ani krátkodobá očekávání. V nejlepším případě může ET9 vyvolat další vzrušení kolem značky a fungovat jako halo vozidlo. Z taktického hlediska bude pro akcie klíčové zvýšení objemu prodejů po velké obnově prodejních sil.”

Yu nadále akcie podporoval a potvrdil rating Buy s cílovou cenou 11 USD, což znamená, že akcie v příštím roce vystoupají o 18 % výše.

Při přezkoumání výkonnosti společnosti Nio za poslední tři měsíce nabídlo svůj názor na ni devět analytiků, přičemž sedm z nich vydalo hodnocení “Koupit” a dva “Držet”. To završuje konsenzuální hodnocení Strong Buy. Podle průměrné cílové hodnoty 11,36 USD se předpokládá, že akcie společnosti Nio přinesou za rok výnos 22 %.

Sedan ET9 představuje odvážný krok do oblasti vysokých honorářů v segmentu ultra-luxusních vozů. Přesto se teprve ukáže, jak se společnost Nio vypořádá s výzvami, které ji čekají, včetně udržení zájmu spotřebitelů a optimalizace strategického zaměření v podmínkách rozšiřujícího se technologického vývoje. S dalším vývojem trhu s elektromobily bude veškerá pozornost upřena na výkonnost nového vlajkového modelu společnosti Nio a její schopnost udržet si konkurenční výhodu.

Předchozí článek

Akcie společnosti Tesla: Rekordní dodávky do Číny ve 4. čtvrtletí? 

Další článek

Asijské akcie klesají, americké futures, dluhopisy a devizové kurzy jsou stabilní

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies