Ve světě předplacených videí na vyžádání (SVOD) to byl těžký rok – zejména pro společnost Warner Bros Discovery (WBD). Zatímco cena akcií Netflixu se od svého maxima v roce 2022 propadla o 43 % a akcie společnosti Walt Disney zaznamenaly pokles o zhruba 40 %, akcie Warner Bros Discovery se propadly o 65 %.
Pandemie COVID-19 způsobila, že se do odvětví streamingu přihlásilo nadměrné množství uživatelů. Společnost Warner Bros. Discovery totiž mezi 1. čtvrtletím 2020 a 4. čtvrtletím 2021 zvýšila počet předplatitelů HBO a HBO Max o více než 35 %.
Ale nyní, kdy je svět otevřenější, inflace je stále větší a na obzoru jsou obavy z recese, je asi pochopitelné, proč jsou někteří lidé vůči akciím společnosti Warner Bros. Discovery opatrní. Nicméně jim možná unikají některé klíčové věci týkající se strategie společnosti.

Stroj na obsah
Když se letos mluví o společnosti Warner Bros. Discovery, jedním z neustálých témat je snaha generálního ředitele Davida Zaslava ušetřit peníze. Ve své současné iteraci vznikla společnost spojením společností WarnerMedia a Discovery a byla uzavřena v dubnu 2022. V období před fúzí se Zaslav (tehdy nastupující generální ředitel) hlasitě vyjadřoval o své ambici ušetřit společnosti 3 miliardy dolarů ročně na provozních nákladech.
V měsících, které následovaly po fúzi, se společnost Warner Bros. Discovery dostala na titulní stránky novin kvůli propouštění zaměstnanců a omezování projektů. Nejznámějším případem se stal film o superhrdinech z DC Batgirl, který měl jít přímo na HBO Max, ale ani se nedostal ze střižny.
Společnost také odstraňuje obsah, který byl po nějakou dobu umístěn na HBO Max, včetně filmů jako Americká okurka a Čarodějky a pořadů jako Doma s Amy Sedaris a Vinyl. V poslední době společnost vyřadila vysoce prestižní seriály jako Neveřejní a Westworld.

Hodně se spekulovalo o tom, proč společnost Warner Bros. Discovery v roce 2022 přistoupila k takovému přístupu ke svému katalogu obsahu. Mnozí naznačovali, že ukončením téměř dokončených filmů a seriálů mohla mediální společnost tyto projekty využít jako daňové odpisy. Společnost totiž v říjnu 2022 uvedla, že očekává, že zaúčtuje odpisy související s obsahem ve výši 2,5 miliardy dolarů – toto číslo bylo nedávno revidováno až na 3,5 miliardy dolarů. To však nezohledňuje odložení dříve distribuovaného obsahu.
Vytvoření služby FAST pomocí stávajícího programování
Zatímco platformy SVOD údajně zpopularizovaly hnutí za odstřižení od kabelů, v posledních letech se prosadily i bezplatné streamované televizní služby (FAST), jako je Roku Channel společnosti Roku a Pluto TV společnosti Paramount Global. Podle studie Hub Entertainment Research z druhého čtvrtletí roku 2022 je 55 % amerických spotřebitelů uživateli alespoň jedné platformy FAST. Toto číslo se zvýšilo ze 46 % ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.

Trend FAST nezůstal v Zaslavě bez povšimnutí. Na posledním hovoru k výsledkům společnosti poznamenal, že v roce 2023 hodlá uvést na trh vlastního konkurenta FAST. „Jako společnost s největší filmovou a televizní knihovnou v oboru máme jedinečnou příležitost zvýšit náš oslovitelný trh a přinést skutečnou hodnotu a plánujeme jednat rychle,“ řekl Zaslav.
Společnost Warner Bros. Discovery přemýšlí o způsobech, jak zpeněžit obsah, který není vhodný pro SVOD, a to je jistě zajímavé. Pokud by ovšem platforma FAST společnosti přenášela bývalé stálice HBO Max, mohlo by to ohrozit prestiž této značky. Ale pokud z ní Warner Bros. Discovery dokáže vytáhnout spoustu nových dolarů z reklamy, může to za to riziko stát.