account_circle
Co vědí nejchytřejší investoři o akciích společnosti Disney

Co vědí nejchytřejší investoři o akciích společnosti Disney

V roce 2023 vstoupí společnost Walt Disney (DIS) do druhého století své existence. Tento úspěch upevní její pozici jedné z nejúspěšnějších zábavních společností na světě, která bude pravděpodobně existovat i za dalších 100 let. V důsledku toho se jedná o společnost, kterou by měl mít v hledáčku každý chytrý investor.

Zábavní průmysl má za sebou několik náročných let, kdy pandemie uzavřela kina a zábavní parky a v letech 2020 a 2021 utlumila příjmy společností. Znovuotevření v průběhu loňského roku přineslo výraznou vzpruhu. Subjekty z odvětví streamingu se však musely potýkat s prudkou konkurencí, která si vyžádala vysoké výdaje na obsah.

Společnost Disney v posledních letech zažívala vzestupy i pády, ale díky své odolné obchodní činnosti stále rostla. Zde jsou tři věci, které chytří investoři vědí o společnosti Walt Disney a které byste měli vědět i vy.

Zdroj: Unsplash

č. 1: Překonání krále streamingu

Společnost Disney vstoupila do odvětví streamování tím, že se v roce 2009 stala akcionářem společnosti Hulu a později, po akvizici společnosti 21st Century Fox v roce 2019, získala v této platformě 60% většinový podíl. Společnost Disney se však plně ponořila do vzkvétajícího trhu a v listopadu 2019 spustila svou vlajkovou streamovací službu Disney+. Tato platforma výrazně změnila trh a rychle přilákala více předplatitelů než jakákoli jiná platforma.

Netflix (NFLX) měl více než deset let téměř monopol na streamování, ale nedávný příchod společnosti Disney do tohoto odvětví vše změnil. V prvním čtvrtletí roku 2022 činil podíl Netflixu na trhu 23 %, zatímco Hulu a Disney+ společnosti Disney zaujímaly vedoucí pozici 25 %. Ve třetím čtvrtletí roku 2022 pak podíl Netflixu na trhu činil 21 %, zatímco Disney si udržel 25 %.

Společnost Disney také ve 3. čtvrtletí 2022 předstihla Netflix v počtu předplatitelů v odvětví a vedoucí pozici si udržela i ve 4. čtvrtletí 2022, kdy měla dohromady 235,7 milionu předplatitelů oproti 223,1 milionu od Netflixu. Schopnost společnosti dominovat streamingu během tří let dokazuje sílu obsahu společnosti Disney a příslib její budoucnosti v tomto odvětví.

Zdroj: Unsplash

Č. 2: Disney+ směřuje k ziskovosti

Největší obavy investorů společnosti Disney v posledním čtvrtletí vyvolaly výdaje na službu Disney+. Za poslední rok společnost Disney utopila 30 miliard dolarů v obsahu, výrazně investovala do rozšíření platformy a dosáhla svého současného postavení krále streamingu.

Ve 4. čtvrtletí roku 2022 se tak tržby mediálního a zábavního segmentu společnosti Disney meziročně snížily o 3 % na 12,7 miliardy dolarů, zatímco provozní zisk klesl o 91 % na 83 milionů dolarů. Podnikání společnosti v oblasti parků však táhlo více než jeho váha, když tržby meziročně vzrostly o 36 % na 7,4 miliardy dolarů a provozní zisk se zvýšil o více než 100 % na 1,5 miliardy dolarů.

Výdaje společnosti Disney na obsah v průběhu roku jsou sice znepokojivé, ale společnost ujistila akcionáře, že v roce 2023 tuto částku sníží. Společnost ve své zprávě o výsledcích za 4. čtvrtletí 2022 odhalila, že očekává, že se její „provozní ztráty budou v budoucnu snižovat“ a že Disney+ „dosáhne ziskovosti ve fiskálním roce 2024“.

Zdroj: Unsplash

Když má společnost zajištěnou pozici na špičce oboru, může se začít soustředit především na zisk. Vzhledem k tomu, že každá investice do akcií by měla být založena na dlouhodobém růstu, nelze ignorovat budoucnost společnosti Disney jako sídla vysoce ziskového streamovacího byznysu a úspěšného segmentu parků.

č. 3: Pronikání na trh s hrami s živými službami

Hry s živými službami jsou videohry, ve kterých se společnosti snaží generovat stálé příjmy prostřednictvím mikrotransakcí. Nabídky v rámci her mohou zahrnovat kosmetické doplňky, jako jsou skiny, nebo dodatečný herní obsah. Tituly s živými službami jsou často vydávány buď jako free-to-play, nebo jako prémiové tituly, které zahrnují volitelné nákupy v rámci hry.

Ačkoli se společnost Disney v posledních letech soustředila na své streamovací aktivity, pronikla také na lukrativní trh živých služeb, například s tituly Disney Dreamlight Valley, Marvel Snap a dalšími.

Podle GlobeNewswire má trh s mikrotransakcemi ve videohrách hodnotu 67,6 miliardy dolarů a v roce 2026 přesáhne 106 miliard dolarů, což představuje složenou roční míru růstu 11,9 %. V důsledku toho do tohoto odvětví v posledních letech vstoupilo mnoho společností. Například společnost Electronic Arts provozuje živé služby ve více než 25 hrách, přičemž mikrotransakce tvoří přibližně 70 % jejích rezervací.

Zdroj: Unsplash

Společnost Disney zatím nezveřejnila přesné příjmy ze svých her, ale hra Marvel Snap se od svého červnového vydání velmi rozjela. V obchodě Google Play společnosti Alphabet dosáhla více než pěti milionů stažení a v soutěži Game Awards získala ocenění Mobilní hra roku. Mezitím hra Disney Dreamlight Valley dosáhla deset dní po svém vydání 23. srpna jednoho milionu hráčů a v roce 2023 bude zdarma, což pravděpodobně přiláká mnohem více hráčů.

Díky rychlému úspěchu v oblasti streamování, který směřuje k ziskovosti, prosperujícímu podnikání v oblasti parků a slibnému podniku v oblasti živých her jsou akcie společnosti Disney vynikající dlouhodobou investicí. Společnost má oporu téměř ve všech aspektech zábavního průmyslu a pravděpodobně mu bude dominovat po celá desetiletí.

Předchozí článek

Jsou akcie společnosti Tilray díky akvizici společnosti Hexo výhodné?

Další článek

Kdybyste v roce 2021 investovali 2 000 dolarů do SoFi, kolik byste dnes měli?

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies