Goldman Sachs, jedna z předních světových investičních bank a společností poskytujících finanční služby, vyjádřila výraznou důvěru v čínský sektor elektronického obchodování a označila jej za jeden z nejpreferovanějších subsektorů banky. Goldman Sachs identifikoval šest klíčových témat, která podle jeho předpovědi výrazně ovlivní odvětví elektronického obchodování v Číně v roce 2024.
Jedním z nejzajímavějších z těchto témat je koncentrace spotřebitelů, kteří se přiklánějí k nákupům za výhodnou cenu pramenící z platforem elektronického obchodu. Platformám v Číně se vhodně podařilo uspokojit kupující, kteří hledají cenově výhodné nákupní alternativy, jež poskytují hodnotu za jejich vynaložené peníze.
Současně druhé téma zohledňuje roli modernizace reklamních technologií (AdTech). Ty prý řídí “take rate” mamutích platforem – procento peněz z každé transakce, které si platforma ponechá ve formě poplatků a provizí.
Dále banka očekává výrazný růst v oblasti livestreamingu – trendu, který by mohl potenciálně zapojit do online nakupování větší počet spotřebitelů. Mezi klíčovými tématy figuruje také expanze na trhu elektronického obchodování vyrůstající ze zahraničních příležitostí.
Za páté se předpokládá, že zapojení uživatelů bude podpořeno tvorbou obsahu a zavedením nových kategorií, které pravděpodobně přitáhnou návštěvnost. A konečně, Goldman Sachs předpokládá další růst ve specifických odvětvích, jako jsou služby na vyžádání, potraviny a léčiva.
Navzdory pozorovanému zpomalení růstu spotřeby v Číně má banka elektronický obchod a elektronickou reklamu stále za jedny z nejvíce favorizovaných odvětví. Tuto pozici přisuzuje potenciálu globální expanze ve spojení s atraktivním oceněním.

Goldman Sachs vyčlenil tři čínské akcie, o nichž se domnívá, že “mají dobrou pozici napříč šesti tématy”. Vybranými akciemi jsou Alibaba, která získala místo na seznamu přesvědčení Goldmanu, spolu s Pinduoduo (PDD) a mobilní aplikací pro sdílení videa Kuaishou. Všem třem společnost Goldman Sachs rozšířila nákupní rating.
Zejména u společnosti Pinduoduo se očekává, že bude nadále zvyšovat svůj podíl na domácím trhu elektronického obchodování tím, že bude zdokonalovat své nástroje na podporu přijetí svého reklamního zboží. Goldman Sachs rovněž očekává, že globální odnož elektronického obchodování Pinduoduo, Temu, si udrží svůj růst. Společnost PDD spustila Temu v USA v září loňského roku jako svou první velkou iniciativu v zámoří. Aplikace si ve Spojených státech rychle našla přízeň mezi rozpočtově orientovanými spotřebiteli.
PDD Holdings (PDD)
Goldman Sachs zastává příznivý názor na Alibabu a tvrdí, že obnovený důraz společnosti na její čínskou online nákupní platformu Taobao by mohl stimulovat růst v souvislosti s rostoucí preferencí spotřebitelů pro zboží za výhodnou cenu. Goldman Sachs rovněž předpokládá, že Alibaba bude pokračovat ve zpětném odkupu akcií, který bude financován prostřednictvím konzistentní tvorby peněžních toků.
Alibaba (BABA)
A konečně, pokud jde o Kuaishou, Goldman Sachs předpokládá, že tato platforma bude i nadále převyšovat celkový růst odvětví. Toto očekávání je do značné míry založeno na silném povědomí o značce Kuaishou mezi obyvateli čínských měst nižší úrovně.

Příznivé finanční projekce pro trojici zahrnují cílovou cenu 155 USD pro Pinduoduo, což naznačuje potenciální růst o přibližně 9 %. Alibaba získává cílovou cenu 134 USD, což představuje potenciální nárůst o 79 %. A konečně u společnosti Kuaishou se předpokládá potenciální růst o 59 %.
Tato formativní očekávání a strategické aplikace podtrhují povzbudivou situaci plnou potenciálu pro odvětví elektronického obchodování v Číně – což je důležité, a to při zpomalujícím se růstu spotřeby. Identifikovaná klíčová témata a společnosti důsledně odpovídají předpokládaným budoucím požadavkům, trendům a výzvám, které budou pravděpodobně utvářet prostředí a příběh elektronického obchodování v zemi v roce 2024.