Podle banky BofA jsou čínské elektromobily „mnohem konkurenceschopnější než dříve“ a v roce 2025 pravděpodobně zůstanou největším světovým trhem s elektromobily.
Banka v poznámce z 29. května uvedla, že stále očekává, že Čína bude do roku 2025 představovat 40-45 % světového trhu s elektromobily, a to navzdory výzvám vyplývajícím z amerického zákona o snižování inflace a evropského průmyslového plánu Green Deal.
To je sice méně než současných téměř 60 %, ale „čínské produkty pro elektromobily jsou mnohem konkurenceschopnější než dříve a v Číně se bude penetrace elektromobilů i nadále rozšiřovat“, uvádí banka.
BofA sdílí několik tipů, jak se mohou investoři umístit na trhu s elektromobily v zemi.
Výběr akcií
Podle BofA čínské automobilky urychlují modernizaci technologií a inovace v rámci svých modelů vozidel, což vede k „vynikajícím uživatelským zkušenostem“.
Na výrobce automobilů se však dívá selektivně. Jejími hlavními tipy jsou BYD – akcie vlastněné Buffettem – a Li Auto, protože jejich „kapitál značky posiluje“ a exportní prodeje rostou.

„Opětovně potvrzujeme nákupní doporučení pro BYD kvůli působivému zlepšení zisku na vůz a příběhu zahraniční expanze a pro Li Auto kvůli solidním prodejům a úspěšnému budování značky a produktové strategii,“ uvedla BofA.
Její cílová cena pro BYD je 380 hongkongských dolarů (48,50 USD), což představuje přibližně 50% potenciál růstu. V případě společnosti Li Auto stanovila cílovou cenu pro akcie kotované na burze v USA na 37 dolarů, což představuje 27% možný růst.
Co se týče trhu s elektromobily, BofA je optimistická zejména pro dodavatelský řetězec baterií. Podíl šesti největších čínských dodavatelů baterií pro elektromobily na celosvětovém trhu činil 60 %, přičemž v roce 2018 to bylo 40 %, uvedla banka.
„Růst bude podpořen rozšířením penetrace elektromobilů v Číně a také ziskem zahraničních objednávek/podílu díky jejich expanzi v zámoří,“ napsali analytici BofA.
Jejím hlavním favoritem v oblasti baterií pro elektromobily je společnost CATL, u níž prý nedávno zvýšila rating na „koupit“.
„Na společnost CATL máme pozitivní názor, protože se domníváme, že je konkurenceschopná na globálním trhu a měla by zaznamenat nárůst podílu na trhu díky schopnosti inovovat své produkty a opatřením na kontrolu nákladů,“ uvedla banka.

Cílovou cenu společnosti CATL stanovila na 306 čínských jüanů (43 USD), což představuje 38% nárůst.
Dalším odvětvím souvisejícím s elektrickými vozidly, kterému BofA přikládá býčí náladu, je měď.
„Uprostřed nedostatku dodávek klíčových nerostných surovin bude obzvláště důležité, kdo dokáže kontrolovat předcházející a střední část dodavatelského řetězce,“ uvedla banka.
Do roku 2025 bude Čína kontrolovat 44 % světové produkce rafinované mědi, uvedla BofA.
„Trhy se surovinami jsou již nyní napjaté a do budoucna budou pravděpodobně ještě napjatější – do roku 2030 vidíme deficit ve výši 8-33 % u mědi, hliníku, lithia, kobaltu a niklu,“ napsali analytici BofA.
Nejlepším tipem BofA v oblasti mědi je čínský těžař Zijin Mining, kterému dala cílovou cenu 18 hongkongských dolarů, což představuje 71% nárůst.