Čínský výrobce elektromobilů Xpeng Inc vykázal po zveřejnění povzbudivých výsledků za první čtvrtletí, optimistické předpovědi dodávek za druhé čtvrtletí a nárůstu marže na vozidlech působivý růst svých akcií kótovaných na burze v Hongkongu a USA.
Akcie společnosti kótované v Hongkongu vzrostly ve středu ráno o více než 13 %, zatímco akcie kótované v USA zaznamenaly v úterý téměř 6% nárůst.
Klíčem k tomuto vzestupu bylo ohlášené zvýšení marže společnosti Xpeng, což je významný ukazatel ziskovosti, který určuje zisk společnosti z prodeje automobilů. Marže společnosti Xpeng na vozidlech vzrostla během prvních tří měsíců letošního roku o působivých 5,5 %, což je pozoruhodný nárůst oproti -2,5 % v předchozím čtvrtletí.
XPeng Inc. (XPEV)
Ve druhém čtvrtletí společnost Xpeng očekává, že dodá 29 000 až 32 000 vozů, což představuje meziroční nárůst minimálně o 25 %. Tyto odhady vycházejí z dosavadních výsledků 21 821 a 9 393 vozů dodaných v prvním čtvrtletí roku, resp. v měsíci dubnu.
Po zveřejnění výsledků uvedli analytici společnosti Nomura, že plánují přehodnotit své odhady společnosti Xpeng. Navzdory tomu zůstávají optimističtí ohledně budoucích výsledků společnosti a přisuzují je aktivním obchodním plánům společnosti Xpeng, které by ji mohly posunout k významnému rozvoji. Vyjádřili však opatrnost vzhledem k sílící konkurenci na automobilovém trhu a doporučili investorům, aby pozorně sledovali připravovaný model společnosti pod značkou Mona.
Společnost Xpeng zjevně ve snaze udržet si konkurenceschopnost na stále konkurenčnějším trhu s elektromobily v Číně rozšířila svůj sortiment o levnější vozidlo značky Mona.
Uvedení prvního vozu Mona, elektrického sedanu s cenou pod 200 000 jüanů (27 890 USD), se očekává v červnu a zahájení hromadných dodávek je naplánováno na třetí čtvrtletí letošního roku.
Segment služeb společnosti Xpeng vykázal obrovský úspěch, když v prvním čtvrtletí zaznamenal meziroční nárůst o 93,1 %, což představuje nárůst o 1 miliardu jüanů. Společnost přičítá část příjmů v oblasti služeb svému partnerství s německou automobilkou Volkswagen.

Společnost Xpeng se nesoustředí pouze na šířku svého produktového pásma, ale také na svůj geopolitický dosah. V první polovině letošního roku se společnost zaměřuje na globální scénu a navazuje partnerství s automobilkami v různých regionech, včetně západní Evropy, jihovýchodní Asie, Středního východu a Austrálie. Prostřednictvím těchto strategických partnerství chce společnost Xpeng otevřít nové prodejny a rozšířit svou prodejní síť do více než 20 zemí po celém světě. Podle přepisu získaného od společnosti FactSet byly tyto informace sděleny v rámci hovoru k výsledkům společnosti Xpeng za první čtvrtletí.
Oživení a růst společnosti Xpeng vykresluje optimistickou budoucnost organizace, která si udržuje náskok díky neustálým inovacím, konkurenceschopnosti a rychlé expanzi. Jak už to však na dynamických trzích, jako je trh s elektromobily, bývá, cesta vpřed bude zahrnovat úspěch tváří v tvář rostoucí konkurenci a nestálosti trhu.