account_circle
Akcie United Airlines rostou povzbuzeny zprávou o výsledcích navzdory problémům Boeingu

Akcie United Airlines rostou povzbuzeny zprávou o výsledcích navzdory problémům Boeingu

V posledních měsících se společnost United Airlines potýkala s řadou problémů. Navzdory těmto potížím by povzbudivá čísla z finančních výsledků za první čtvrtletí mohla naznačovat možnou cestu k oživení.

V posledních měsících se společnost United Airlines potýkala s řadou problémů. Navzdory těmto potížím by povzbudivá čísla z finančních výsledků za první čtvrtletí mohla naznačovat možnou cestu k oživení. Čtvrtletní výsledky ukázaly lepší než očekávané tržby a zisk, což mezi investory podpořilo opatrný optimismus a vedlo k tomu, že akcie aerolinek v úterý v průběhu odpoledního obchodování vzrostly o více než 6,3 %.

Podle zprávy letecké společnosti United zaznamenala tržby ve výši téměř 12,5 miliardy USD, což představuje přibližně 10% nárůst. USD, což představuje 38 centů na akcii, a to i přes čistou ztrátu ve výši 124 milionů USD, což představuje upravenou čistou ztrátu ve výši 50 milionů USD, tj. 15 centů na akcii. Tento vývoj těsně předstihl předpověď společnosti United, která předpokládala ztráty v rozmezí 85 až 35 centů na akcii, a to zejména kvůli spojení s dočasně uzemněnými letadly MAX 9 společnosti Boeing. Analytici odhadovali upravenou ztrátu aerolinek na úrovni přibližně 58 centů na akcii při tržbách 12,5 miliardy dolarů.

Zdroj: Getty Images

United navíc vykázala za čtvrtletí ztrátu před zdaněním ve výši 164 milionů dolarů, což je o 92 milionů dolarů více než v 1. čtvrtletí 2023. Tyto údaje zohledňují uzemnění letounu Boeing 737 MAX 9, které mělo podle odhadů United dopad ve výši zhruba 200 milionů dolarů. Vycházíme-li z tohoto odhadu, poukazuje na to, že společnost by zdánlivě vykázala ziskové čtvrtletí.

Společnost United rovněž poskytla svůj výhled zisku za nadcházející druhé čtvrtletí, který se pohybuje v rozmezí 3,75 až 4,25 USD na akcii. Tato prognóza překonala odhady analytiků a vzbudila zájem investorů, kteří si vzpomněli na loňský rekordní zisk ve výši 5,03 USD na akcii ve stejném období.

V souladu s tímto optimismem společnost United také zopakovala nedávná prohlášení společnosti Delta Air Lines o silné poptávce po cestování. Společnost zaznamenala dvouciferný procentní nárůst obchodní poptávky ve srovnání s předpandemickými cenami a “významné zlepšení” ziskovosti v prvním čtvrtletí přičítá úpravám vnitrostátních kapacit.

Generální ředitel společnosti United Scott Kirby hovořil o úskalích, která představují problémy společnosti Boeing, a uvedl, že společnost upravila svůj plán letového parku tak, aby odrážel “realitu toho, co jsou výrobci schopni dodat”. Úprava zahrnovala převedení objednávek některých letounů Boeing MAX 10 na letouny MAX 9 pro období od roku 2025 do roku 2027 s tím, že podle potřeby bude možné převést další letouny na Boeing MAX 8 nebo 9. Společnost United rovněž vyjádřila svůj záměr pronajmout si v letech 2026 a 2027 35 nových Airbusů A321neos s motory CFM a očekává, že v roce 2024 rozšíří svou flotilu o 61 úzcetrupých a pět širokotrupých letadel. Přestože zahájení provozu několika letadel očekávané ve druhém čtvrtletí může být odloženo na třetí čtvrtletí, společnost United odepsala potenciální dopad na své kapacitní plány jako zanedbatelný.

Kirby trval na tom, že letadla budou využita k “ziskovému růstu našich středních kontinentálních uzlů a k rozšíření naší vysoce ziskové mezinárodní sítě z našich nejlepších pobřežních uzlů v oboru”. Savanthi Syth, analytik společnosti Raymond James, rovněž potvrdil potenciál trvalých příjmů a přisoudil jej “nadměrné expozici společnosti United vůči velkým korporátním a mezinárodním cestám a rychlejšímu růstu její prémiové nabídky”.

Nadále se však vznášejí mraky nejistoty. Cena akcií United, která v roce 2024 vzrostla o 0,6 %, v poslední době klesá a od začátku dubna se propadla o 13 %. Ačkoli celoroční výhled zisku v lednu akcie povzbudil, analytici zůstávají skeptičtí a v současnosti předpovídají 9,43 USD na akcii.

United Airlines Holdings, Inc. (UAL)

Nedávné komplikace spojené s přísnějším dohledem Federálního leteckého úřadu nad United po sérii nehod ještě více zamlžily výhled United. Ve světle řady incidentů týkajících se stárnoucích letadel a výrobních nehod společnosti Boeing se objevily zprávy o možných omezeních nových tras a používání nových letadel.

Tyto obavy dále umocňují zpoždění při zavádění dvou nových mezinárodních tras v souvislosti s přezkumy FAA a změna termínu investorského dne původně plánovaného na 1. května. Piloti společnosti United byli požádáni, aby si v květnu vzali neplacené volno z důvodu zpoždění dodávek letadel, což sice snižuje náklady, ale ukazuje to na míru přezaměstnanosti a problémy s dodávkami. Rozdíl mezi očekávanou a skutečnou dodávkou letadel – United očekává, že letos obdrží pouze 88 ze 191 letadel, která měla podle smlouvy obdržet – je příkladem rozsáhlého dopadu potíží společnosti Boeing, zejména v souvislosti s letadly 737 MAX, na provoz společnosti United.

Závěrem lze říci, že ačkoli výsledky společnosti United za první čtvrtletí investory potěšily, problémy, s nimiž se letecká společnost potýká, zdůrazňují turbulence, které ji stále ještě čekají na cestě k oživení. Vzhledem k přetrvávajícím incidentům s FAA a problémům, které se objevily v souvislosti se zpožděním výroby letadel Boeing, se teprve ukáže, jak se bude vyvíjet fiskální rok společnosti United.

Předchozí článek

Akcie Planet Fitness klesají. Najala novou generální ředitelku

Další článek

Akcie Adidas prudce vzrostly, protože předběžné výsledky překonaly odhady za čtvrté čtvrtletí v řadě

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies