Akcie Spotify právě dosáhly nového rekordu a začínají se zdát trochu drahé.
Spotify (SPOT) je největší světová platforma pro streamování hudby. Její akcie jsou letos na vzestupu a zatím si připsaly 142 %, což drtí 23% výnos indexu S&P 500 (CSPX.L).
K neuvěřitelnému pohybu akcií Spotify přispěly rekordní počty předplatitelů, silný růst příjmů a prudce rostoucí zisky. Dlouhodobá prognóza společnosti naznačuje, že má stále značný prostor pro růst, což by mohlo investorům v příštích letech přinést ještě větší zisky.
Akcie Spotify se však po mohutné rally začínají zdát drahé, takže je na nákup pozdě?

Využití nových funkcí s umělou inteligencí
Podle společnosti Statista má Spotify v odvětví streamování hudby celosvětový podíl 31,7 %. To ji řadí daleko před společnost Tencent Music, která je na druhém místě s tržním podílem pouhých 14,4 %. Každá služba pro streamování hudby nabízí podobný katalog obsahu, takže se od konkurence může odlišit pouze cenou, technologickými funkcemi a poskytováním dalších formátů obsahu, jako jsou podcasty.
Společnost Spotify do posledních dvou jmenovaných odlišností výrazně investuje. Využívá umělou inteligenci (AI) k podpoře svého doporučovacího systému, který zajišťuje, že se každému uživateli zobrazí obsah, který je pro něj nejrelevantnější. Společnost však využívá umělou inteligenci také k vytvoření jedinečných funkcí, jako je AI DJ, který sestavuje personalizované playlisty a kombinuje je se softwarově generovaným hlasovým komentářem během přehrávání.
Dále je tu novější funkce nazvaná AI Playlist. Uživatelé mohou zadat textovou výzvu odkazující na místo, barvu, činnost nebo dokonce emoji a engine umělé inteligence vytvoří jedinečný seznam skladeb, které se k nim hodí. Funkce jako AI DJ a AI Playlist jsou navrženy tak, aby uživatele udržely u služby Spotify delší dobu tím, že jim umožní snadný přístup k obsahu, který se jim skutečně líbí.
Co se týče obsahu, Spotify je již nyní jednou z největších světových platforem pro podcasty. S více než 375 000 tituly ve své knihovně se však prosazuje také v oblasti audioknih, a přestože byla služba Spotify spuštěna teprve před dvěma lety, je již nyní na druhém místě za platformou Audible společnosti Amazon (AMZN).
