Investoři společnosti Tesla mají za sebou náročný týden, a to je teprve úterý. Před hlavní událostí týdne, středečním analytickým dnem, musí investoři strávit zprávy o bateriích a také o poptávce po elektromobilech v Číně a nových výrobních kapacitách v Mexiku.
Pro začátek Tesla (TSLA) podepsala smlouvu o dodávkách bateriových materiálů v hodnotě 2,9 miliardy dolarů s korejským výrobcem materiálů pro bateriové katody L&F, jak vyplývá z překladu korejsky psaného sdělení společnosti L&F na Googlu. Tato zpráva způsobila, že akcie společnosti L&F vzrostly o téměř 9 % a zvýšily tržní hodnotu společnosti o zhruba 500 milionů dolarů na téměř 6 miliard dolarů.
Katody, kladně nabitá část baterie, obsahují směsi lithia, kobaltu, niklu, železa a dalších kovů. Záporně nabitá strana, anoda, je obvykle vyrobena z grafitu.
Výrobci baterií, jako je čínská společnost Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., která je známější pod zkratkou CATL, obvykle nakupují katodové materiály pro baterie. Všichni výrobci automobilů však budují továrny na výrobu baterií, aby měli větší kontrolu nad svými dodavatelskými řetězci pro elektromobily.
Společnost Tesla staví baterie již několik let. Společnost začala stavět svou „gigafactory“ na baterie v Nevadě v roce 2014. V současné době závod ročně vyrobí přibližně 37 gigawatthodin baterií, což stačí k napájení zhruba 500 000 elektromobilů.

V lednu Tesla oznámila, že plánuje v Nevadě přidat dalších 100 gigawatthodin bateriové kapacity. Nová kapacita baterií spolu se zařízeními na výrobu polopásových vozů Tesla přinese podle společnosti Tesla státu nové investice ve výši 3,6 miliardy dolarů. To by podle agentury Reuters mohlo vyústit v daňové úlevy od státu ve výši více než 300 milionů dolarů.
Společnost Tesla na žádost o komentář k úlevám ani k dohodě o katodovém materiálu nereagovala.
Kromě katodových materiálů Tesla podepsala dohody o odběru s těžaři lithia a začala pracovat na získání povolení pro vlastní kapacitu na rafinaci lithia v Texasu. Společnost není sama, kdo usiluje o větší kontrolu nad dodavatelským řetězcem elektromobilů. Například společnost General Motors (GM) rovněž podepsala dohody o dodávkách lithia a katodových materiálů, které budou sloužit pro výrobu baterií v továrnách, které staví.
Zdá se, že investorům se tato zpráva líbí. Akcie společnosti Tesla v předobchodní fázi vzrostly o 1,8 %. V úvodu obchodování akcie klesly o 0,3 %, zatímco index S&P 500 se nezměnil a Nasdaq Composite vzrostl o 0,1 %.
Vyrábět baterie je skvělé, ale někdo musí kupovat auta, která je používají. V tomto směru byly zprávy méně dobré.

Pojistné registrace vozů Tesla v Číně, které sledují analytici Wall Street, dosáhly v uplynulém týdnu přibližně 10 700 vozů, což znamená, že celkový počet únorových registrací činí 32 000 kusů. Wall Street doufala, že se počet registrací přiblíží 40 000 kusů, ale údaje o pojištění neposkytují úplný obraz o měsíci společnosti Tesla.
Společnost vyváží vozy do Evropy z Číny, takže investoři získají úplný obrázek o dění až po skončení čtvrtletí.
Prozatím katodové zprávy bojují s jakoukoli vnímanou slabostí v Číně.
Před středeční analytickou akcí se akcie Tesly opět pohupovaly nahoru a dolů. Akcie se v uplynulém týdnu pohybovaly v rozmezí od 192 do 218 dolarů. Rozpětí 26 dolarů představuje více než 10 % současné ceny.
„Očekáváme, že společnost poskytne klíčové informace o svých plánech globální expanze a kapacit, celkové poptávce zejména v klíčovém čínském regionu a omezeních v dodávkách,“ napsal v pondělní zprávě analytik společnosti Wedbush Dan Ives.
Investoři mohou také očekávat „řadu aktualizací o produktové roadmapě, která podle našeho názoru bude zahrnovat aktualizace a načasování Cybertrucku, aktualizace dodávek Semi Truck, aktualizaci technologie a rozsahu baterie 4680 a roadmapu k vozidlu, které se nakonec bude pohybovat v rozmezí 25 000 až 30 000 USD.“

Technologie baterií 4680 se týká větších baterií, které jsou cenově výhodnější než menší.
Výrobní plány by také mohly zahrnovat nový závod v Mexiku. Oznámení se chystá, uvedla agentura Reuters. Tesla na žádost o komentář k závodu nereagovala, ale investoři očekávají, že společnost vybuduje další montážní místa, která jí pomohou v růstu.
Ives hodnotí akcie Tesly na Buy a má pro ně cílovou cenu 225 dolarů, zatímco akcie v pondělí uzavřely na 207,63 dolaru.
Celkově 65 % analytiků pokrývajících akcie Tesla hodnotí akcie jako Buy. Průměrný poměr hodnocení Buy pro akcie v indexu S&P 500 je přibližně 58 %. Průměrná cílová cena analytiků je necelých 200 USD za akcii.