account_circle
Akcie společnosti Panasonic rostou, protože plán prodeje podílů vzbuzuje naděje na restrukturalizaci

Akcie společnosti Panasonic rostou, protože plán prodeje podílů vzbuzuje naděje na restrukturalizaci

Akcie japonské společnosti Panasonic Holdings zaznamenaly 10% nárůst od pátečního návrhu na prodej podílu ve své divizi automobilových systémů.

Akcie japonské společnosti Panasonic Holdings zaznamenaly 10% nárůst od pátečního návrhu na prodej podílu ve své divizi automobilových systémů. Toto rozhodnutí vyvolalo u investorů očekávání širší restrukturalizace, což v pondělí vedlo k prudkému růstu akcií v následující druhé seanci. Minulý týden v pátek zaznamenaly nejvýraznější jednodenní nárůst za posledních šest měsíců a v novém týdnu pokračovaly v růstu po zprávách o tom, že společnost plánuje prodat podíl ve své jednotce fondům řízeným společností Apollo Global Management.

Analytici diskutovali o tom, že současná strategická pozice společnosti Panasonic by se dala přirovnat k pozici Hitachi, dalšího japonského konglomerátu, který se před několika lety zbavil řady podniků, aby se vyvinul ve firmu zaměřenou na digitální služby. Uprostřed rušivé konkurence v tradičních odvětvích růstu je Panasonic vyzýván, aby se hbitě přizpůsobil, jak navrhuje Damian Thong, analytik společnosti Macquarie v Tokiu.

Thong, který svůj pohled formuloval ze Singapuru, uvedl: “Začali tím, že byli velcí a pomalí, což je v pořádku, pokud byl trh pomalý, ale protože se trhy mění, musí postupovat rychleji.” Dále dodal: “Musí se naučit vyrovnávat se s náročnějším, proměnlivějším vnějším prostředím.”

Pokud jde o výkonnost trhu v posledních deseti letech, Hitachi se dařilo lépe než Panasonicu. Akcie první jmenované společnosti se s ohledem na dividendy více než ztrojnásobily, na rozdíl od 87% výnosu společnosti Panasonic. Oznámení o prodeji podílu v automobilové jednotce, která vyrábí kokpitové a elektronické systémy, investory překvapilo, ale obecně bylo přijato dobře, protože nepředpokládali, že se Panasonic v současné době rozhodne zefektivnit své portfolio.

Analytici společnosti Jefferies ve své výzkumné zprávě připustili: “Bude to dlouhá cesta s vzestupy a pády, ale pokud se jí (společnosti Panasonic) podaří dále restrukturalizovat své portfolio, může se stát dalším případem transformace.”

Zdroj: Getty Images

Analytici dále upřesnili, že tímto návrhem by se Panasonic mohl vydat na cestu replikace jako společnost s vyšší návratností vlastního kapitálu. V posledních třech letech činila průměrná návratnost kmenového kapitálu společnosti Hitachi, což je ukazatel ziskovosti, v průměru 14,6 % ve srovnání s 8 % společnosti Panasonic, jak dokládá LSEG.

Podle Ulrike Schaedeové, profesorky japonského podnikání na Kalifornské univerzitě v San Diegu, představoval prodej chemické jednotky společnosti Hitachi v roce 2019 v kontextu zmírňování dopadů podnikání “přelomovou událost v japonském přerodu podnikání”. V knize vydané v roce 2020 navrhla, aby se na podobná “těžká rozhodnutí” připravovaly i další významné japonské podniky.

Je zásadní poznamenat, že automobilová jednotka společnosti Panasonic, jejíž navrhovaný prodej podílu vyvolal takové výkyvy na trhu, funguje nezávisle na její energetické jednotce odpovědné za výrobu baterií pro elektromobily, včetně těch od společnosti Tesla. Závěrem lze říci, že trh očekává oficiální oznámení a kroky společnosti Panasonic v souladu s jejím strategickým rozhodnutím přehodnotit strukturu svého obchodního portfolia.

Předchozí článek

Mezinárodní akcie jsou připraveny na víceletý růst, který předčí americké akcie: Co potřebujete vědět?

Další článek

GLOBÁLNÍ TRHY – Akcie v Asii dosáhly dvouměsíčního maxima, očekává se zápis z Fedu

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies