account_circle
Akcie společnosti Netflix: býčí teze sílí, tvrdí Oppenheimer

Akcie společnosti Netflix: býčí teze sílí, tvrdí Oppenheimer

Zdá se, že v rychlém světě digitálního streamování dělá Netflix (NFLX) se svou vrstvou podporovanou reklamou významné pokroky.

Zdá se, že v rychlém světě digitálního streamování dělá Netflix (NFLX) se svou vrstvou podporovanou reklamou významné pokroky. Společnost nedávno oznámila, že počet měsíčních aktivních uživatelů (MAUs) její vrstvy podporované reklamou překročil 23 milionů, což představuje výrazný nárůst oproti 15 milionům zaznamenaným v listopadu a pouhým 5 milionům předplatitelů v květnu loňského roku. Podle analytika Jasona Helfsteina ze společnosti Oppenheimer rychlý nárůst počtu předplatitelů podporovaných reklamou naznačuje, že Netflix by měl překonat prognózy podnikatelského sektoru i očekávání Wall Street ohledně čistých přírůstků za 4. čtvrtletí.

Helfstein, který je pětihvězdičkovým analytikem, odhaduje, že ve 4. čtvrtletí přibude 10 milionů konsolidovaných čistých uživatelů, zatímco konsenzus počítá s přibližně 8,7 miliony. Na základě předchozích známých údajů o uživatelích podporovaných reklamou Helfstein analyzuje, že Netflix v 1. čtvrtletí 2023 přidával přibližně 0,7 milionu uživatelů (MAU) měsíčně. Ve 2. čtvrtletí se tento počet zvýšil na 1,25 milionu, ve 3. čtvrtletí na 1,6 milionu a ve 4. čtvrtletí na impozantních 2,6 milionu. Analytik se rovněž domnívá, že společnost v prosinci a lednu “skloňovala” přírůstky na 4 miliony MAU měsíčně.

Zdroj: Getty Images

Navzdory těmto slibným číslům nepovažuje Helfstein tuto skutečnost za konečnou a uvádí: “Ve střednědobém horizontu podle našeho názoru tempo zrychlování naznačuje dostatek prostoru pro dílčí růst v roce 2024.” Do konce roku 2023 očekává Helfstein, že počet uživatelů podporovaných reklamou dosáhne 51 milionů.

Tyto výsledky naznačují upevnění býčího přístupu ke společnosti Netflix. Analytik se domnívá, že zrychlený růst subpoptávek je pozitivním znamením, protože čím rychleji Netflix expanduje v oblasti reklamy, tím rychleji může vynulovat vyšší úroveň průměrného příjmu na členství (ARM). Helfstein rovněž oceňuje, že reklama přináší “významné přírůstkové marže”. S ohledem na předpovědi 6 miliard dolarů příjmů z reklamy do roku 2025 a při uvažování 80% ziskové marže Helfstein předpokládá dodatečný zisk EBITDA ve výši 4,8 miliardy dolarů oproti celkovým 7,3 milionu dolarů v roce 2023.

Helfstein se domnívá, že tyto nové příjmy by mohly Netflixu pomoci dále zvýšit výdaje na obsah, a poznamenává, že “to by pak mělo umožnit hotovostní výdaje na obsah ve výši 19,5 miliardy USD v roce 2025 a 21 miliard USD v roce 2026, oproti předpokládaným 17 miliardám USD, takže po 14,5 miliardách USD zpětného odkupu by zůstalo přibližně 17,5 miliardy USD hotovosti.” Společnost by tak mohla buď posílit své zásoby obsahu, provést další odkupy akcií, nebo obojí.

Tato podrobná analýza a optimistická prognóza vedly Helfsteina k revizi cílové ceny pro Netflix. Analytik zvýšil svůj cíl ze 475 na 600 dolarů, což naznačuje 22% růst hodnoty akcií v příštích dvanácti měsících. Helfstein si stojí za svým ratingem “Outperform” pro společnost, což znamená, že doporučuje “Buy”.

Netflix (NFLX)

Je však nezbytné poznamenat, že Helfsteinův názor patří k těm nejoptimističtějším na Wall Street. Průměrná cílová cena pro akcie Netflixu v současné době činí 491,10 USD, což je téměř stejná cena, za kterou se akcie aktuálně obchodují. Z hlediska hodnocení si akcie vysloužily konsenzuální hodnocení “mírná koupě”, které vychází z 25 hlasů “koupit”, 9 hlasů “držet” a 1 hlasu “prodat”. Čas ukáže, zda úroveň podporovaná reklamou společnosti Netflix přinese takovou budoucnost, jakou Helfstein a další předpovídají.

Předchozí článek

Co je to P/E a jaký má význam při investování

Další článek

Akciový trh se po dvou letech dostává na nové maximum

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies