Společnost Meta Platforms Inc. překonala očekávání zisku za první čtvrtletí a dosáhla vyšších čísel, než předpokládali analytici z Wall Street. Akcie technologického giganta po středečním oznámení dobrých finančních výsledků v průběhu odpoledního obchodování vzrostly. Progresivní výhled kapitálových výdajů společnosti Meta by však mohl mezi investory vyvolat určité obavy.
Zisk na akcii podle údajů společnosti Factset výrazně vzrostl na 6,43 USD oproti odhadům Wall Street ve výši 5,23 USD. Pro srovnání, zisk na akcii za první čtvrtletí předchozího roku byl vykázán ve výši 4,71 USD. Tržby za první tři měsíce roku dosáhly 42,3 miliardy USD, čímž překonaly předpokládanou hodnotu 41,3 miliardy USD a znamenaly 16% meziroční nárůst.
Meta Platforms Inc. (META)
Významné zdroje příjmů společnosti Meta, uživatelé a zobrazení reklam, odpovídaly očekáváním. Růst cen reklamy však zaznamenal pozoruhodný 10% meziroční nárůst, který více než zdvojnásobil původní odhady.
V poslední době investoři bedlivě sledují kapitálové výdaje společnosti Meta a dalších velkých technologických společností. Kapitálové výdaje společnosti Meta za první čtvrtletí ve výši 14 miliard USD, i když o něco nižší než původně předpokládaná částka 60 až 65 miliard USD, mohly investory zklamat. V následné revizi svého ročního výhledu kapitálových výdajů společnost zvýšila jejich rozsah na 64 až 72 miliard USD. Společnosti tak zůstala rezerva na dodatečné výdaje na capex ve výši až 58 miliard USD ve zbytku roku.
Zajímavým vývojem byl výhledový slib generálního ředitele Marka Zuckerberga, který zazněl v prezentaci v rámci hovoru k výsledkům. Slíbil návratnost značných kapitálových výdajů vynaložených v příštích pěti letech v pěti klíčových oblastech: “Zlepšená reklama, poutavější zážitky, obchodní sdělení, Meta AI a zařízení s umělou inteligencí. I přes naše značné investice nemusíme uspět ve všech těchto oblastech, abychom dosáhli dobré návratnosti investic.”
“Tempo pokroku v celém odvětví a příležitosti, které jsou před námi, jsou ohromující,” dodal a upozornil na obrovský potenciál mnohostranné růstové strategie společnosti Meta.
Společnost navrhla pro svůj výhled na druhé čtvrtletí střední hodnotu tržeb ve výši 44 miliard dolarů, což je jen mírně nad očekáváním analytiků. Nenápadně také snížila předpokládané náklady na celý rok, což je významný počin vzhledem k 4% nárůstu počtu zaměstnanců od roku 2024 a ročnímu nárůstu o 11 %.
V souvislosti s makroekonomickými nejistotami finanční ředitelka Susan Liová během hovoru k výsledkům zdůraznila: “Nadále máme dobrý pocit ze základních faktorů růstu tržeb a věříme, že minulá práce, kterou jsme vykonali na zefektivnění našich operací a nákladového profilu, nám dává silnou pozici pro zvládnutí různých výsledků.”
Kurzy zahraničních měn, které obvykle významně ovlivňují zisky nadnárodních společností, způsobily v prvním čtvrtletí společnosti Meta menší komplikace. Měnové vlivy ovlivnily meziroční růst tržeb společnosti s tříprocentním útlumem. Oslabení dolaru v roce 2025 však společnosti Meta pomohlo v prognóze měnového negativního vlivu pro růst tržeb ve druhém čtvrtletí o jeden procentní bod – posun, který může být přínosem i pro další velké technologické společnosti.
Pokud jde o geografické tržby, téměř dvě třetiny příjmů společnosti Meta v roce 2024 pocházely z trhů mimo USA, konkrétně Evropa (která zahrnuje více než jen země EU) se na tržbách společnosti Meta v roce 2024 podílela 23 %, přičemž tržby zaznamenaly 23% nárůst oproti předchozímu roku.
Navzdory slibným číslům z Evropy představuje tento region pro společnost Meta také regulační výzvy. Pokuty ze zákona EU o digitálních trzích ve výši 200 milionů eur (228 milionů dolarů) spolu s přísnými požadavky, které na velké americké technologické společnosti klade zákon o digitálních službách, představují další finanční zátěž pro evropské operace společnosti Meta.

Li tyto obavy vyjádřil slovy: “Na základě zpětné vazby od Evropské komise v souvislosti s DMA očekáváme, že budeme muset provést některé úpravy našeho modelu, což by mohlo mít za následek podstatně horší uživatelskou zkušenost pro evropské uživatele a významný dopad na naše evropské podnikání a příjmy již ve třetím čtvrtletí roku 2025.”
Čína, kde nejsou aktivní klíčové aplikace společnosti Meta, včetně Facebooku a Instagramu, představovala 11 % příjmů společnosti Meta v roce 2024, které byly generovány prodejem reklamy čínským podnikům, které se starají o globální trh. Mezi klíčové zúčastněné strany patří čínské platformy elektronického obchodování Temu a Shein, které zejména zvyšují ceny reklamy v nabídkových válkách.
Vzhledem k probíhající obchodní válce tento čínský zdroj příjmů nyní vykazuje známky napětí. Li během hovoru uvedl: “Zaznamenali jsme určité snížení výdajů v USA ze strany asijských vývozců elektronického obchodu, což podle našeho názoru souvisí s očekáváním zrušení výjimky de minimis 2. května.”
Na základě zprávy o výsledcích nakonec akcie společnosti Meta zaznamenaly ve středu v průběhu odpoledního obchodování 4% nárůst. I přes neočekávaný nárůst kapitálových výdajů Meta prokázala optimismus a odolnost a podařilo se jí překonat očekávání Wall Street.