Přední softwarová společnost Adobe Inc. zaznamenala v pozdním čtvrtečním obchodování prudký růst svých akcií po oznámení působivých výsledků za poslední čtvrtletí. To následně podnítilo revizi výhledu na fiskální rok končící v listopadu směrem nahoru. Čtvrtletní výsledky překonaly předpovědi, což investory a analytiky trhu nadchlo.
Výsledky vykreslily solidní obraz finančního zdraví společnosti. Společnost Adobe vykázala čtvrtletní tržby ve výši 5,31 miliardy dolarů, což představuje 10% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Tato hodnota překonává výhled společnosti v rozmezí 5,25 až 5,3 miliardy dolarů a konsensus Wall Street ve výši 5,29 miliardy dolarů, sledovaný společností FactSet. O pozitivním přijetí výsledků společnosti svědčí i to, že akcie společnosti Adobe po oznámení vzrostly v průběhu odpoledního obchodování o 14 %.
Solidní výsledky společnosti Adobe jsou třešničkou na dortu svátečního týdne, který se pro investory hemží příznivými událostmi souvisejícími s umělou inteligencí. Impuls začal v pondělí, kdy byla představena nová strategie umělé inteligence společnosti Apple Inc. s názvem “Apple Intelligence”, což bylo příčinou téměř 9% nárůstu jejích akcií. Následovaly úterní povzbudivé zprávy o výsledcích společnosti Oracle Corp a středeční růžový komentář k výsledkům společnosti Broadcom Inc, které byly oba protkány pozitivním podtextem AI. Hvězdná zpráva společnosti Adobe pravděpodobně posílí býčí náladu u akcií souvisejících s aplikacemi umělé inteligence.
Adobe Inc. (ADBE)
“S potěšením mohu oznámit, že naše řešení umělé inteligence zaznamenávají široké přijetí ve všech zákaznických segmentech a jsme svědky prvních úspěchů při zpeněžování nových technologií umělé inteligence v našich doménách Digital Media a Digital Experience,” uvedl generální ředitel Shantanu Narayen v komentáři připraveném pro čtvrtletní konferenční hovor společnosti Adobe.
Významné je, že čisté nové anualizované opakované příjmy (ARR) společnosti Adobe z digitálních médií dosáhly značné výše 487 milionů dolarů, což překonalo prognózu společnosti ve výši 440 milionů dolarů. Na konci čtvrtletí činil celkový ARR společnosti v oblasti digitálních médií úctyhodných 16,25 miliardy dolarů.
S upraveným ziskem 4,48 USD na akcii překonaly výsledky společnosti Adobe jak vlastní prognózu 4,35 až 4,40 USD na akcii, tak konsensus Wall Street ve výši 4,39 USD na akcii. Podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) společnost Adobe vydělala 3,49 USD na akcii.
Pokud jde o výsledky jednotlivých segmentů, segment Digital Experience společnosti Adobe dosáhl tržeb ve výši 1,33 miliardy dolarů, což je na horní hranici předpokládaného rozpětí 1,31 až 1,33 miliardy dolarů. Tržby segmentu Digital Media dosáhly 3,91 miliardy dolarů, čímž překonaly jak výhled společnosti Adobe ve výši 3,87 až 3,9 miliardy dolarů, tak konsensus Wall Street ve výši 3,89 miliardy dolarů.
Finanční ředitel společnosti Adobe Dan Durn v rozhovoru pro Barron’s uvedl: “V rámci celé společnosti jsme dosáhli mimořádně dobrých výsledků ve všech aspektech. Skvělé první pololetí připravilo půdu pro fantastické druhé pololetí. Využíváme sílu umělé inteligence, abychom přinesli inovace do všech odvětví cloudu a zajistili našim zákazníkům hmatatelné zvýšení produktivity.”
Společnost Adobe se však zdržela upřesnění finančního přínosu svých iniciativ v oblasti umělé inteligence pro své finanční výsledky. Pan Durn uvedl, že společnost v určitém okamžiku tyto údaje zveřejní. Vzhledem k rané fázi těchto iniciativ je společnost ohledně tohoto zveřejnění uvážlivá. Na jiném místě zdůraznil, že využívání nástrojů společnosti Adobe stále roste, přičemž její software Firefly AI doposud vytvořil devět miliard snímků a v měsíci květnu byla zaznamenána rekordní tvorba snímků.
Pro srpnové čtvrtletí společnost Adobe předpokládá své tržby v rozmezí 5,33 až 5,38 miliardy dolarů, přičemž čisté nové ARR v oblasti digitálních médií budou činit přibližně 460 milionů dolarů. Společnost očekává, že tržby v segmentu digitálních médií se budou pohybovat v rozmezí 3,95 až 3,98 miliardy USD a tržby v segmentu Digital Experience v rozmezí 1,325 až 1,345 miliardy USD. Společnost Adobe předpokládá upravený zisk za toto čtvrtletí ve výši 4,50 až 4,55 dolaru na akcii.

V porovnání s předchozím konsensem Wall Street pro srpnové čtvrtletí je výhled společnosti Adobe mírně nižší u celkových příjmů (konsensus: 5,4 miliardy USD), ale překonává je u čistých nových příjmů z digitálních médií (konsensus: 458,5 milionu USD). Očekávané tržby společnosti Adobe z digitálních médií (konsensus: 3,99 mld. USD) a tržby z Digital Experience (konsensus: 1,34 mld. USD) odpovídají očekávání analytiků. Její předpokládaný upravený zisk ve výši 4,50 až 4,55 USD na akcii mírně překračuje konsensus 4,47 USD na akcii.
Za celý fiskální rok nyní Adobe vidí celkové tržby v rozmezí 21,4 až 21,5 miliardy USD, což je mírný nárůst oproti předchozí prognóze 21,3 až 21,5 miliardy USD. Společnost očekává čisté nové příjmy z digitálních médií za celý rok ve výši 1,95 miliardy dolarů, což znamená nárůst oproti předchozí prognóze 1,9 miliardy dolarů.
A konečně, společnost Adobe očekává za rok upravený zisk ve výši 18 až 18,20 USD na akcii, což představuje nárůst oproti minulému výhledu 17,60 až 18 USD na akcii. Společnost Adobe pokračuje v posilování svého portfolia a plnění finančních cílů a softwarový gigant nejeví žádné známky zpomalení.