Akcie Netflixu ve čtvrtek po skončení obchodování mírně kolísaly po oznámení vyššího než očekávaného zisku za červnové čtvrtletí. Její tržby se však do značné míry vyrovnaly odhadům Wall Street. Streamovací gigant předvedl růst, který vyžadují jeho drahé akcie, a to především díky značnému počtu předplatitelů, kteří se hrnou k hitům, jako jsou Bridgerton, Baby Reindeer a The Gentlemen. Protože však výsledky odpovídaly spíše horní hranici očekávání, než aby je překonaly, akcie Netflixu nejprve klesly, později se však vzpamatovaly a zaznamenaly 1,5% nárůst na 653 USD. Navzdory tomu se akcie v 18:30 SELČ vrátily na stejnou úroveň.
Svět streamingu neustále odčerpává diváky z klasických “lineárních” kanálů, což dokazují i nedávné údaje společnosti Nielsen, podle kterých Netflix a YouTube zaujímají přední místa s 8,4 %, resp. 9,9 % času stráveného na obrazovkách v USA. Ted Sarandos, jeden z výkonných ředitelů Netflixu, se k tomu vyjádřil během diskuse o výsledcích společnosti. Zmínil 80 % celkového televizního času, který není vyhrazen pro Netflix nebo YouTube, a zdůraznil tak příležitost k růstu při předpokládaném poklesu lineární televize.
Červnové výsledky Netflixu navazují na úspěšný trend, kdy společnost zaznamenává neustálý růst tržeb a rozšiřování provozního zisku. Její akcie letos vzrostly o 32 %: ve srovnání s 16% nárůstem indexu S&P 500 jde o výrazný nárůst. Konsenzus Wall Street hodnotí akcie Netflixu na vysoký 35násobek letošní prognózy zisku, přičemž hodnocení “Buy” u akcií převažuje nad “Holds” v poměru 2:1.
Netflix Inc. (NFLX)
Navzdory této pozitivní trajektorii zaznamenaly akcie Netflixu v dubnu propad poté, co společnost oznámila, že od roku 2025 přestane zveřejňovat čtvrtletní počty svých předplatitelů. To způsobilo, že si to někteří investoři vyložili jako náznak zastavení růstu počtu předplatitelů, což se v červnovém čtvrtletí nestalo.
Počet předplatitelů se zvýšil o 16 %, tj. o 8 milionů, a dosáhl celkového počtu 277,7 milionu celosvětových členů. Přestože byl růst o něco pomalejší než v březnovém čtvrtletí, překonaly tyto údaje průměrný červnový odhad Wall Street, který předpovídal 4,5 milionu přírůstků. Pro správce peněz a jednotlivce je klíčové, čí očekávání se naplnila. Průzkum na straně nákupu, o kterém ve středu informovala společnost Guggenheim Securities, ukázal, že finanční manažeři očekávali za čtvrtletí osm milionů čistých přírůstků – přesně tolik Netflix dosáhl.
V asijsko-pacifickém regionu došlo ke zrychlenému růstu počtu předplatitelů, což zvýšilo příjmy navzdory silnému dolaru. Sarandos prohlásil: “V každé zemi, do které vstoupíme, se pohybujeme kolem 10 % televizního času.” Celkově Netflix zaznamenal za toto čtvrtletí 17% nárůst příjmů, které dosáhly 9,56 miliardy dolarů. Zisk za toto čtvrtletí dosáhl 2,15 miliardy dolarů, tj. 4,88 dolaru na akcii, což bylo v rozporu s konsensem makléřské společnosti FactSet, která odhadovala 16% nárůst tržeb spolu se ziskem 4,74 dolaru na akcii.
Do budoucna Netflix předpokládá, že tržby ve třetím čtvrtletí vzrostou o 13,9 % na 9,7 miliardy USD, což je o něco méně než nedávný růst v červnu a mírně pod současným odhadem Wall Street, který činí 9,8 miliardy USD. Nicméně výhled pro zářijový zisk je předpovídán na 5,10 USD na akcii, což je výrazně více než konsenzus požadující 4,74 USD. Kromě toho společnost upravila svůj výhled růstu tržeb v roce 2024 ze 14 % na 14,5 %.
Podle Spencera Neumanna, finančního ředitele společnosti Netflix, je jejím cílem zajistit robustní růst tržeb a meziročně vyšší marže provozního zisku. Červnová provozní marže ve výši 27,2 % znamenala pozoruhodný nárůst o pět procentních bodů oproti předchozímu čtvrtletí, kdy činila 22,4 %. Očekává se, že v září se tato marže rozšíří na 28,1 %.

V nedávné poznámce analytičky společnosti Wedbush Alicie Reeseové byl Netflix označen za podnik, který přechází z rychle rostoucího podniku s nízkým ziskem na pomalu rostoucí podnik s vysokým ziskem. S prognózou, že provozní marže v příštích letech dosáhne více než 30 %, očekává, že růst zůstane prozatím stabilní. Aby si společnost Netflix udržela silné ukazatele příjmů a zisku, zavádí různé hry a speciální akce, jako například nedávné pečení fotbalového quarterbacka Toma Bradyho a dva zápasy NFL, které se budou vysílat o Vánocích.
Úroveň předplatného podporovaná reklamou v ceně 6,99 USD v USA, která začala před 18 měsíci nahrazovat základní plán předplatného společnosti, se ve druhém čtvrtletí podílela na více než 45 % registrací. Spoluředitel společnosti Greg Peters v diskusi k výsledkům uvedl, že Netflix a YouTube uspokojují odlišné potřeby spotřebitelů, přičemž Netflix produkuje filmy a seriály s vyšším rozpočtem v podobném duchu jako běžná hollywoodská studia.
Naproti tomu produkčně zaměřené streamovací služby od velkých hitů, jako jsou Disney a Warner Bros. Discovery, stále zaostávají a podle společnosti Nielsen si v červnu nárokovaly pouze 1 až 3 % televizního času. Alicia Reeseová ze společnosti Wedbush tvrdí, že “Netflixu se podařilo získat prakticky nepřekonatelný náskok ve streamovacích válkách”, a předpokládá, že jeho konkurenti se budou i nadále potýkat se snahou napodobit obchodní model Netflixu.