account_circle
Akcie Netflixu dosáhly nejlepšího závěru od roku 2022, protože Wall Street zůstává optimistická ohledně růstu reklamy

Akcie Netflixu dosáhly nejlepšího závěru od roku 2022, protože Wall Street zůstává optimistická ohledně růstu reklamy

Akcie společnosti Netflix (NFLX) v pátek klesly poté, co ve čtvrtek vzrostly o 9 %, což je nejlepší vnitrodenní výkon akcií od října 2022 a nejlepší uzavření od dubna 2022.

Akcie společnosti Netflix (NFLX) v pátek klesly poté, co ve čtvrtek vzrostly o 9 %, což je nejlepší vnitrodenní výkon akcií od října 2022 a nejlepší uzavření od dubna 2022.

Pozitivní výkyvy přišly poté, co streamer odhalil, že jeho plán založený na reklamách, nazvaný „Basic with Ads“, má 5 milionů globálních měsíčních aktivních uživatelů neboli MAU, což je metrika, která podle prezidenta celosvětové reklamy společnosti Netflix Jeremiho Gormana „má pro inzerenty skutečně význam“. Netflix tento plán spustil v listopadu.

Společnost zatím nezveřejnila skutečné počty předplatitelů této reklamní úrovně ani výši příjmů, které zatím vygenerovala. MAU může zahrnovat více lidí, kteří používají stejný účet.

Wall Street přesto zůstává optimistická a společnost Wedbush potvrdila rating Outperform a zařadila akcie na seznam „Best Ideas“.

Zdroj: Getty Images

„Myslíme si, že Netflix dosáhl se svým globálním obsahem správného vzorce, který vyrovnává náklady a generuje rostoucí ziskovost, zatímco jeho reklamou podporovaná úroveň a omezení sdílení hesel by měly dále zvýšit tvorbu hotovosti,“ napsali v pátek v novém komentáři analytici Wedbush Alicia Reese a Michael Pachter.

Analytici dodali, že tyto katalyzátory umožňují streamovací společnosti „generovat výrazně vyšší volný peněžní tok, než naznačuje její výhled“.

Ziskovost, marže a volný peněžní tok překonaly ve výsledcích Netflixu za první čtvrtletí očekávání Wall Street. V porovnání se stejným obdobím loňského roku snížil streamer v tomto čtvrtletí své výdaje na obsah o 1 miliardu dolarů.

Mediální gigant, který zvýšil svůj celoroční odhad volného peněžního toku z 3 miliard dolarů na 3,5 miliardy dolarů, uvedl, že do roku 2024 zůstane u ročních výdajů na obsah ve výši 17 miliard dolarů, ale dodal, že je zde další prostor pro růst.

Pokud jde o reklamu, společnost Wedbush uvedla: „Nadále vidíme značný prostor pro růst, protože Netflix se učí vyvažovat úroveň sledovanosti s CPM a počtem zobrazení reklamy za hodinu.“ CPM, neboli prémiové náklady na 1 000 zobrazení, jsou pro inzerenty důležitou metrikou.

„Netflix by měl být schopen časem zvýšit Ad [průměrný příjem na uživatele] na úroveň 16 USD nebo vyšší,“ dodal v poznámce.

Netflix se v současné době může pochlubit 232,5 miliony globálních předplatitelů, ale společnost uvedla, že od začátku roku 2023 se počet uživatelů využívajících reklamy více než zdvojnásobil, přičemž více než čtvrtina registrovaných uživatelů Netflixu si nyní v zemích, kde je k dispozici, vybírá reklamní plán.

Netflix stále bojuje s probíhající stávkou scénáristů, která by mohla ovlivnit výdaje na obsah a nadcházející vydání, ačkoli společnost uvedla, že má v bance dostatek obsahu, aby odstávku přečkala.

Platforma také čelí pokračujícímu odporu kolem svého omezení sdílení hesel. Již dříve uvedla, že toto omezení zasáhne USA někdy v tomto čtvrtletí.

Předchozí článek

Chcete koupit akcie Porsche. Kterou si vyberete?

Další článek

Manažer fondu, který dosahuje lepších výsledků, je nakloněn těmto akciím v oblasti kybernetické bezpečnosti

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies