Zpráva o výsledcích společnosti Netflix za třetí čtvrtletí, která byla zveřejněna ve čtvrtek, odhalila výrazný nárůst oproti předpokladům v horní i dolní části, k čemuž přispěl stabilní růst jejího reklamního byznysu. V mezičtvrtletním srovnání došlo k pozoruhodnému nárůstu počtu členů streamovací služby na reklamní úrovni o 35 %.
Společnost je na cestě k rozšíření této služby do Kanady v nadcházejícím čtvrtletí, zatímco širší globální spuštění je naplánováno na rok 2025. Netflix však předpokládá, že reklama převezme otěže jako hlavní stimulátor růstu až v roce 2026. Přesto je pozoruhodné, že ve třetím čtvrtletí představovala reklamní úroveň více než polovinu registrací v zemích, kde je dostupná. Po oznámení těchto výsledků zaznamenaly akcie Netflixu v rámci odpoledního obchodování přibližně 5% nárůst.
Netflix Inc. (NFLX)
Podrobný přehled výsledků společnosti Netflix za třetí čtvrtletí, které skončilo 30. září, představuje následující údaje: Zisk na akcii činil 5,40 USD a překonal očekávání LSEG ve výši 5,12 USD. Tržby dosáhly 9,83 miliardy USD, čímž mírně překonaly prognózu LSEG ve výši 9,77 miliardy USD. Počet placených členství dosáhl 282,7 milionu, což je v porovnání s 282,15 milionu, jak předpokládala společnost StreetAccount. Čistý zisk ve třetím čtvrtletí činil 2,36 miliardy dolarů, což v přepočtu na akcii znamená 5,40 dolaru, což představuje nárůst oproti 1,68 miliardy dolarů, resp. 3,73 dolaru na akcii ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Příjmy vykázaly 15% skok a dosáhly 9,83 miliardy dolarů, což je více než 8,54 miliardy dolarů ze stejného období předchozího roku.
Ve svých výhledových prohlášeních Netflix odhaduje, že tržby za čtvrté čtvrtletí se dotknou 10,13 miliardy dolarů, přičemž zisk na akcii by měl činit 4,23 dolaru. Kromě toho společnost také představila svou projekci příjmů na konci roku 2025, které odhaduje v rozmezí 43 až 44 miliard USD. Tato spekulace se opírá o očekávání zlepšení její ústřední seriálové a filmové nabídky. Součástí finanční prognózy jsou také investice do nových iniciativ, jako jsou reklama a hry. Velká část předpokládaného růstu příjmů je připisována “zdravému nárůstu placeného členství”.
Ve třetím čtvrtletí přibylo 5,1 milionu předplatitelů, což překonalo očekávání Wall Street ve výši 4,5 milionu podle prognóz StreetAccount. Kumulativním efektem těchto přírůstků je, že Netflix se nyní může pochlubit 282,7 miliony členů ve všech cenových úrovních. Počínaje rokem 2025 však Netflix uvedl, že přestane vykazovat počty předplatitelů. Společnost hodlá přesunout svou pozornost na příjmy a další finanční ukazatele jako ukazatele své výkonnosti.

Netflix přidal platformě na hodnotě obsahu a debutoval novými pořady, jako jsou “The Perfect Couple”, “Nobody Wants This” a “Tokyo Swindlers”, a obnovil sezóny seriálů “Emily in Paris” a “Cobra Kai”. Pozornost si díky své hitovosti získaly také filmy jako ‘Policajti z Beverly Hills: Axel F’, ‘Rebel Ridge’ a ‘Důstojník s černým páskem’.
Ve čtvrtém čtvrtletí Netflix připravuje druhou sezónu celosvětově senzačního seriálu ‘Hra na chobotnici’. Společnost se také chystá pustit do vysílání živých sportovních událostí, na Štědrý den je naplánován boxerský zápas mezi Jakem Paulem a Mikem Tysonem a dva zápasy Národní fotbalové ligy.