account_circle
Akcie Harley-Davidson by mohly klesnout o téměř 20 %, protože růstový příběh „nemá nohy“

Akcie Harley-Davidson by mohly klesnout o téměř 20 %, protože růstový příběh „nemá nohy“

Harley-Davidson může mít problémy s rozšířením zákaznické základny více, než investoři očekávají, varovala v úterý společnost Jefferies.

Harley-Davidson může mít problémy s rozšířením zákaznické základny více, než investoři očekávají, varovala v úterý společnost Jefferies.

Analytička Anna Glaessgenová zahájila pokrytí akcií jako underperform s cílovou cenou 39 USD, což znamená pokles o 18,6 % oproti pondělnímu závěru. Akcie Harley-Davidson v předobchodní fázi klesly o 1,7 %.

„Jednoduše řečeno, postrádáme důvěru v trajektorii poptávky po těžkých motocyklových segmentech,“ uvedla v poznámce pro klienty. „Tezi o ‚stárnutí‘ považujeme za unavenou (‚stárnutí‘ je běžně přehlížená nuance), ačkoli nevidíme jasný katalyzátor pro zrychlení růstu počtu jezdců do roku 2030, jak nastínil management na květnovém analytickém dni.“

Tato značka se stala definicí amerických motocyklů, přičemž poptávku v letošním roce podpořil životní styl dlouhých cestovních vozů. Glaessgenová uvedla, že Harley-Davidson prodává určitý „životní styl“, který se shoduje s americkými ideály, což vytvořilo věrné zákazníky.

Zdroj: Getty Images

Ve čtvrtém čtvrtletí akcie Harley-Davidson vzrostly o 38 %, čímž překonaly 10,4% růst indexu S&P 500. Společnost také zaznamenala zlepšení marží, což podle některých argumentů přispívá k argumentaci o obratu, uvedla Glaessgenová. Harley-Davidson v roce 2022 vzrostl o 27,1 %, což z něj činí jednu z mála neenergetických akcií, které v roce, který byl poznamenán velkými poklesy, zaznamenaly dvouciferný kladný růst.

Nový management, který snížil náklady a zlepšil trhy a zisk na jednotku, pomohl investorům uvěřit akciím a přiklonit se k narativu, že se vymykají obecně medvědí náladě na trhu, uvedla Glaessgenová.

Glaessgenová však uvedla, že „nedávná inflexe maloobchodu nemá nohy“, a poznamenal, že ti, kteří jsou vůči akciím býčí, podceňují náročnost růstu jejich spotřebitelské základny.

Konkrétně se obává projekcí společnosti, které ukazují, že růst spotřebitelské základny do budoucna bude částečně pocházet z expanze v oblasti e-motocyklů, neboť společnost předpokládá více než 100 000 kusů v roce 2026. To považuje za příliš „optimistické“ vzhledem k tomu, že v roce 2021 společnost zaregistrovala celkem méně než 200 000 nových motocyklů.

Zdroj: Getty Images

„Domníváme se, že růst počtu jezdců a expanze mimo jádro bude snazší říci než udělat,“ uvedla. „Vidíme nadměrné riziko realizace významné strategické změny pramenící z loajální základny Harley, která má Harley ráda takový, jaký je.“

Společnost očekává v letech 2022 až 2023 více než 700 000 hrubých přírůstků ročně ve srovnání s přibližně 600 000 v letech 2012 až 2021, takže chybějící e-motocykly by mohly potopit širší růstová očekávání.

Tyto růstové naděje budou pravděpodobně také zmírněny zvýšenou konkurencí v divizi e-motocyklů, jakož i změnami spotřebitelských výdajů v období recese. Spotřebitelé již po dvou letech nákupů vyvolaných pandemií stále více přesouvají své výdaje od velkých cenných papírů ke službám. A mnozí z nich omezili své výdaje, protože se obávají inflace a možné recese.

Předchozí článek

Goldman Sachs očekává, že inflace v roce 2023 "výrazně poklesne

Další článek

Buffett možná investoval do TSMC příliš brzy, říká analytik a předpovídá nejvhodnější dobu k nákupu

⚡️ Odebírejte náš newsletter

Nový vzdělávací obsah, funkce a interaktivní nástroje ze světa investování – už vám nikdy nic neuteče.
Zásady ochrany osobních údajů a cookies